Hoi Heidi, zoals het onderwerp aangeeft heb ik een vraag over relactatie. Ik ben 5,5 maand geleden bevallen. I.v.m. hevige migraine klachten ben ik na circa 3 weken gestopt met borstvoeding. Echter heb ik nog altijd spijt en vraag me af of relactatie überhaupt mogelijk is zonder gebruik van medicatie zoals domperidon. Kan dat dmv van blijven aanleggen? En als het lukt klopt het dat er dan vooral in het begin schadelijke stoffen in mijn borstvoeding zitten? De weken dat ik borstvoeding gaf, ging het super goed. Gaf weinig problemen. Groetjes,
Mijn dochter hapt wel aan aan mijn borst lijkt me op zich.een goed teken toch? Wat kan ik doen om de borstvoeding te stimuleren er komt uiteraard nog geen mlmelk uit.
Hoi, Ja, aanleggen en dicht bij je houden. Evt. kun je voeden aan de borst met een slangetje of flesje of borstvoedingshulpset (van medela) daarnaast stimuleren met fenegriek (niet bij verstoorde suikerhuishouding of diabetes) dit zijn capsules. Verder bij ieder voedingsmoment nakolven in stappen en dan nog met de hand laatste keer proberen om druppels te krijgen. Je kunt ook een lactatiekundige inschakelen om je doelen helder te krijgen. een deel borstvoeding kan ook een geslaagde borstvoeding zijn Veel succes!
Fenegriek oke dat kende ik nog niet. Ik zal het eens gaan proberen. Ik las dat je om de 2 uur moet kolven, maar dit lukt mij niet i.v.m. werk. Maar ik probeer het zo vaak mogelijk, in de hoopt dat het lukken wil. Tot nu toe nog geen resultaat. Maar aanhouder wint PS; bedankt voor het reageren.
Heidi, nog 1 vraag. In capsulevorm of thee? Daarnaast staat dat het, het beste werkt in combinatie met: Fenegriek en Gezegende Distel klopt dat?
Ik zou voor capsule gaan: bij thee moet je je echt een slag in de rondte drinken. Wanneer je niet kunt kolven, kun je misschien even met de vingers de tepel/borst stimuleren. Vaak kort kolven, danwel stimulatie beter dan 4 uur niets. Gezegende distel wordt inderdaad van gezegd dat dat goed werkt. Kijk anders even bij babyenborst, zij verkopen ook iets van stimulerende producten meen ik.
Merci ik ga ermee aan de slag. Voor degene die dit topic openen voor informatie hierover. Ik zal terug laten weten of het gelukt is. Ik geef mezelf een maand vanaf nu nog.