tepelhoedjes wie gebruikt ze ook ?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door linda84, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik voed mijn zoontje met een tepelhoedje. Daarnaast kreeg hij nog bijvoeding en kolfde ik nog na. Hij is nu goed aan het groeien en hij gaat ook steeds beter drinken aan de borst. Vanaf vandaag wil ik kijken of hij zonder bijvoeding kan.

Nu vroeg ik me af, wat zijn jullie ervaringen met tepelhoedjes ? Kolfde jullie nog na ? Zo ja hoe vaak ?

Alvast bedankt!

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ben vanaf dag 3 begonnen met tepelhoedje. En ik voed er nog steeds mee. Ik heb nooit nagekolfd, omdat ik het idee had dat hij goed ermee dronk. De eerste twee dagen leek hij wat vaker te komen, maar durf niet met zekeheid te zeggen dat het door het tepelhoedje komt. De borstvoeding ging daarna gewoon hardstikke goed, geen terugloop in productie ofzo.
    Hier is het iig een uitkomst en zou nu niet meer zonder kunnen.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb een paar dagen een tepelhoedje gebruikt maar omdat Stijn afviel of slecht aankwam ben ik ermee gestopt. Ik weet niet zeker of het daar door kwam maar ik wilde het risico niet lopen.
    Nu loop ik sowieso ontzettend te tobben met de voeding maar zou voor mijn tepels het liefste wel weer een hoedje gebruiken.
    Nu is links helemaal stuk en kolf ik die dus alleen nog maar. Rechts leg ik aan, kolf ik eventueel na en links allen kolven dus.
    Ik hoop dat ik deze dip te boven kom en gauw weer 100% zelf kan voeden!
    Elmo

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    Ik heb 6 weken met tepelhoedje gevoed. Toen heel snel afgebouwd omdat mijn dochtertje niet genoeg meer aankwam en de productie erdoor terugliep.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wup fijn te lezen dat het bij jou zo goed gaat ! Dat geeft me moed.

Elmo vervelend zeg dat je zo loopt te tobben. Doet kolven ook geen pijn nu je tepel kapot is ?

Suus pakte jou dochtertje na 6 weken wel je tepel ? Of gebruikte je ze om een andere reden ?

Mijn mannetje laat erg vaak los als hij drinkt. Maar doordat mijn toeschietreflex goed is hoeft hij bijna alleen maar te slikken. Ik vraag me dus af of mijn borsten wel genoeg gestimuleerd worden. Wil niet dat mijn melkproductie straks terug loopt.
    Ook ben ik na iedere voeding zeiknat. Het melk komt via zijn mond hoeken naar buiten toe. Hij krijgt het blijkbaar niet allemaal weg.

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb vanaf de derde dag met een tepelhoedje gevoed. Ik had enorm veel voeding en naast dat mijn tepels stuk waren hielp het dus bij mijn toeschietreflex die werd door het tepelhoedje opgevangen. Dat was fijn voor luca, die niet meteen overspoeld werd door de melk. Ik heb er uiteindelijk de hele BV periode mee gevoed, (ruim 11 maanden). Dus voor ons had het alleen maar voordelen. Ik heb niets negatiefs ermee ervaren.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    @linda84: nee, ik gebruikte ze ook omdat ik heel vlakke/kleine tepels had die ze niet goed kon pakken. Ja, na die 6 weken lukte het haar wel, maar merk wel dat ze er soms nog wat moeite mee heeft als ik erg volle borsten heb, maar het lukt het inmiddels altijd! Ik oefende altijd eerst met, dan komen de tepels al wat meer naar buiten en daarna lukte het haar. Ook heel even kolven vantevoren werkte hier wel goed. Nu is dat allemaal niet meer nodig gelukkig. Ik hoop dat je eraf komt. Met is natuurlijk ook goed, maar zonder is gewoon makkelijker.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik kolfde bij mijn dochter na elke voeding met tepelhoedje na, en gaf dat via vingervoeding meteen aan haar. Met 10 weken wilde ze zelf geen tepelhoedje meer, en kreeg ze meteen ook de borsten veel beter leeg.

9. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Vanaf dag 2 voed ik met tepelhoedje. Mijn dochter heeft zo'n zuigkracht, dat ze mijn tepels helemaal kapot gezogen had. Ik kan ongeveer 1 keer per dag zonder hoedje voeden, maar dan vinden mijn tepels het niet echt leuk.

Ik heb (volgens mij) niet het idee dat mijn borsten niet goed leeg gedronken worden. Ik kolf dan ook niet na. Ik ben super tevreden over de hoedjes. Ben blij dat ze bestaan..

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb hier vanaf dag 4 of 5 geloof ik gevoed met tepelhoedje en dat een week of 6-8 lang. Nooit nagekolfd, maar ik had dan ook echt megaveel voeding. Tepelhoedje liep al vol (en stroomde ook rustig over) als ik die erop zette, dus de rem die dat op mijn productie zette, (wat ik pas merkte toen ik bij het stoppen met het tepelhoedje weer een enorme boost in m'n productie kreeg), was wel welkom...

Ik zou toch zien dat je het bijvoeden idd achterwege gaat laten, gewoon eerst eens zien of je kleintje tevreden is met aanleggen en navoeden met wat je kolft, want dan kan je productie ook even de kans krijgen echt goed op gang te komen...

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hoi meiden, fijn te lezen dat er meer meiden zijn die met tepelhoedjes voeden.
    Ik zit continu in 2 strijd. Begin het de hele dag bezig zijn met voeden/bijvoeden en kolven een beetje zat te worden (nou ja het vreet energie) Zit nu alweer onder mijn gewicht van voor de zwangerschap en begin mager te worden. Probeer zo veel mogelijk te eten. Maar tussen de voedingen door heb ik ook nog een dochtertje die aandacht vraagt. pfffffff zo even stoom afblazen. Ik wil echt volhouden maar had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn. Ik kolf nu ongeveer 80 cc dus de voeding is wel goed op gang. Hij krijgt geen bijvoeding via fingerfeeding want daar hadden ze geen tijd voor op de kinderafdeling dus krijgt hij het flesje.
    Net was ik super blij want nadat hij continu losliet van het tepelhoedje lukte het me hem aan te leggen zonder hoedje !!

Sorry voor mijn geklaag maar moet het even kwijt.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kolven met die kapotte borst doet geen zeer nee.
    Stijn zuigt ontzettend hard en het liefste alleen op de tepel :S
    Ik koppel hem dus regelmatig af en leg dan weer opnieuw aan. Blijkbaar heb ik erg gevoelige tepels want hij heeft ze echt in no time stuk.....
    Ik merk dat rechts nu wel heel goed gaat en al eigenlijk geen zeer meer doet. Voordeel: als links is genezen kan ik dat heel langzaam weer opbouwen omdat rechts het goed doet en ik nu toch al kolf. Het is wat..die bv.

Deel Deze Pagina