Weer een kolf vraag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AnneLiesje, 15 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik heb een hoop oude topics doorgelezen, maar net niet het antwoord gevonden dat ik zocht.

Ik heb nu een medela mini electric, prima voor thuis, maar gisteren op mijn werk :( Eerste keer kolven (op het invalide toilet...) en dan zo'n herrie, ik was echt bang dat iedereen het hoorde (ben ook nog eens de eerste die in ons 50 jarig bestaan afkolft)

Wil dus toch een andere kolf kopen, maar nu mijn vraag, de mini electric plus (dubbelzijdig dus) maakt die net zoveel herrie?

En als ik besluit voor Amede te gaan, kunnen daar de Medela flesjes op? (hier heb ik er inmiddels 9 van)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mini-electric plus maakt evenveel herrie. Maar iemand die niet weet dat het een kolf is denkt dat het een electrisch scheerapparaat is.

Op Medela en Ameda passen allebei gewone standaardflesjes. Op zich hoef je niet allemaal flesjes te hebben die op je kolf passen, je kunt melk ook overschenken.

Overigens schandalig dat men je naar een invalidentoilet stuurt om te kolven! Dat is toch ontzettend onhygiënisch? Ik zou daar niet mee accoord gaan, en de melk nooit aan mijn kind willen geven.

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Dirskmama, gelukkig is het mijn kindje en ze vindt mijn "onhygienische" melk heerlijk.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Daar twijfel ik niet aan, maar vind je het zelf ook niet van de gekke dat je voor voor notabene iets dat voor een kwetsbaar kind bedoeld is naar een toilet verbannen wordt?

http://www.breastfeeding.asn.au/media/rose5.mpg

5. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    De Medela Swing is een enkelvoudige electrische kolf met het 2 fasensysteem (dus snel tot de toeschietreflex en dan kun je hem in een andere stand zetten). Deze kolf is echt stil en je kunt hem ook harder en zachter laten pompen tijdens het kolven.
    Ze zeggen dattie echt veel stiller is dan de Mini Electric.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is inderdaad veel stiller.
    De Mini-Electric is eigenlijk niet zo handig voor echt regelmatig gebruik.
    Ameda Lactaline is erg stil, kolft dubbelzijdig, en kan eventueel ook op batterijen of autoadapter.
    De Medela Swing is ook fijn, maar misschien minder geschikt als je fulltime werkt, daarvoor is de Medela Pump in Style prettiger.

Maar als je niet veel werkt, en enkelzijdig kolven niet erg vindt: de Avent Isis werkt ook heel goed en is natuurlijk helemaal stil, omdat je geen motortje hebt. Hoe de Avent IQ qua geluid is weet ik niet.

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik kolf handmatig met de avant isis. Geen geluid en binnen 15 minuetn klaar.

Mss kan je eerst een keer de kolf huren voor je hem koopt.

Ik ben het wel met DM eens, je hoeft je niet naar het toilet te laten sturen om te kolven. Je hebt RECHT op een nette kolf kamer.

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik werk nu 24 uur, ik vind electrisch kolven wel heel prettig, dus ga denk ik voor de swing, bedankt!

Er is gewoon echt geen andere ruimte beschikbaar, het invalide toilet wordt verder niet gebruikt, dat is er omdat ze dat verplicht zijn. En is een vrij grote ruimte, ong. 2x3m. Er is koud/ warm water. Dus ja... ik kan wel moeilijk gaan doen over de ruimte maar meer zit er niet in!

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als jij je er in kan vinden is het toch prima. De swing lijkt me een prima kolf. Succes ermee.

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik heb de swing! Erg handig en tja hij maakt geluid, maar niet een enorme herrie, ik kan voeden en kolven tegelijk. Thijs heeft geen last van het geluid. Mijn man kan ervan in slaap vallen! (was laatst aan het kolven en mijn man lag op de bank en is zo in slaap gevallen haha)
    Ik doe over een kolfsessie ongeveer 15 minuten (beide borsten)

11. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    He Anneliesje! Ik werkte eerst 24 en nu 20 uur, en ik heb de Medela Swing. Ben er erg tevreden over, hij is heel stil. Heb zelfs op cursus achter een schuifwandje in het lokaal gekolfd en niemand die het hoorde (heb ik ff gevraagd ;) ). Ik heb er wel de Harmony handkolf bijgekocht omdat dubbelzijdig gewoon twee keer zo snel gaat, en nu ben ik in minder dan een half uur klaar met twee borsten dus dat is ideaal. En idd, je hebt recht op een geschikte ruimte om te kolven, en het toilet is dat dus duidelijk niet! Hun maken toch ook hun boterhammetjes niet klaar op het toilet! Suc6 ermee hoor! :D

Deel Deze Pagina