@ Natasja, ik kan het fout hebben hoor maar ik heb ook het idee dat het niet echt persoonlijk tegen jou is, maar eerder als tips tegen ts. Maar ik kan het ook mis hebben hoor .
Ook dat weet ik wel, maar ik gebruik die dingen nou eenmaal dus ga automatisch in de verdediging. Ik neem het niet persoonlijk hoor, wil ook alleen maar een kant laten horen waar het wel goed gaat MET tepelhoedje.
Ow, oke! In de verdediging, heb ik ook nog wel een last van . Succes met voeden! Fijn dat het zo geod gaat trouwens! 300 gr in 1,5 week doen wij je niet na hoor !
Ik waarschuw er ook altijd tegen, terwijl ik ze bij allebei 10 weken echt nodig gehad heb. Met is beter dan niet, zonder is beter dan met. Simpel eigenlijk.
Ze hadden dikkere wangen gekregen, en door die vetkussentjes in hun wangen konden ze makkelijker drinken (beter het vacuum houden). Ze waren ook wat sterker omdat ze groter waren en hun monden waren groter waardoor ze gemakkelijker hapten. Voeden met tepelhoedjes ging op zich goed, maar toen ze er mee stopten (uit zichzelf) merkte ik wel het verschil: ze waren sneller klaar, en ze groeiden sneller.
als je zegt uit zichzelf, hapte ze dan ineens zelf zonder? ik laat hem elke dag even zoeken, ook met hulp van mij maar tot nu toe geen resultaat.
@Natasja: goed dat jij het weet. Zou zonde zijn als het straks mis zou gaan (heb ik n.m. in mijn omgeving wel gezien) Ik zal me er niet weer mee bemoeien
je mag je best bemoeien hoor. hahahah typ ik net net nog.. zonder resultaat.. drinkt hij ineens 5 minuten zonder hahahaha maar nu snapt hij het ineens niet meer.
Bij de oudste was het een paniektoestand. Midden in de nacht, ik had hem halfslapend aangelegd, doezelde weg, schrok wakker en voelde in het donker het tepelhoedje niet. Man wakker gemaakt: bel de dokter, hij heeft het tepelhoedje ingeslikt! (kun je het voorstellen? tepelhoedje was ongeveer 4x zo groot als zijn mond) Dirk lag ondertussen nog steeds fanatiek te drinken. Toen ik wat wakkerder werd vond ik het tepelhoedje gewoon in het bakje waar het in hoorde. Dirk had gewoon opeens zelf de tepel gezocht en gepakt. Heeft nog een dag half met half zonder gedronken, en wilde toen alleen zonder (werd boos als ik toch het tepelhoedje op wilde zetten). Bij de jongste ging het ongeveer op dezelfde manier. Die trok toen ze een week of 10 was zelf het tepelhoedje weg terwijl ze aan het drinken was (snap nog steeds niet hoe ze dat deed) en de keer daarop deed ze de kaken op elkaar als ze het tepelhoedje voelde en hapte pas als er echte tepel in de aanbieding was. Omdat ze dysmatuur was moest ik na elke voeding kolven en dat dan vingervoeden. 2 dagen nadat ze het tepelhoedje had afgeschaft hoefde dat ook niet meer. Lekker, hoefde ik een hele week niet te kolven (de week daarop ging ik weer fulltime werken - zat ik WEER aan die kolf )
Hier mn dochter ook de eerste tijd met tepelhoedje gevoed omdat ik flinke kloven had (geweldige ziekenhuisbegeleiding.. NOT!) dus de kraamhulp kon me daar gelukkig bij helpen... na een week of 3 heb ik het afgebouwd omdat ik het toch ook wel een gedoe vond. Ik wou altijd al lang bv geven (oek als je dan die banner van dirksmama ziet staan klinkt dat wel heel belachelijk). Ik heb het wat minder subtiel gedaan... heb gewoon ze op een dag dat we veel tijd hadden laten liggen op het aanrecht. In het begin was mn dochter het er niet mee eens maar toen ze echt honger had accepteerde ze het. Mn tepels deden toen nog wel ff pijn de eerste tijd (kloven waren inmiddels wel weg)... was ook zo bij de 2de alsof ze elke keer toch ff moeten wennen aan dat geweld maar binnen een paar weken deed het geen pijn meer. Achteraf gezien lijkt het misschien wat hard maar zoals later zou blijken is de directe manier wel de manier die werkt bij mn dochter... mischien dat ik dat toen al aanvoelde ofzo. Bij de 2de heb ik ze niet nodig gehad... die wou uberhaupt niet aan de borst dus hele andere problemen.