Tepelkloof! Wanneer gaat dit weg?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bailey1989, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Ik heb een kloof op mijn rechter tepel. Dit is waarschijnlijk gekomen omdat ik hem niet goed aanlegde. Nu sinds 2 dagen gaat dit beter en hij hapt nu redelijk goed aan op een uitzondering na maar dan haal ik hem er gelijk af en leg hem opnieuw aan. Alleen de kloof gaat niet weg ik laat mijn borsten zolang mogelijk luchten met een drupje melk en af en toe smeer ik puralan en dit helpt ook maar als hij weer gedronken heeft of ik gedoucht is de kloof weer week.. iemand een idee hoelang dit duurt voordat hij dicht is?

2. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Ik smeerde elke keer na douchen/voeden weer in met Purelan als ik er een beetje last van heb. Ik gebruik als het erg is ook weleens een dag (soms twee dagen) hydrapads, heeeel fijn! Gewoon te krijgen bij Medela spullen bij Etos.

3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik smeerde na iedere voeding bepanthen (degene waarop staat dat hij bij borstvoeding kan) en na 3 dagen was de kloof dicht. Lette tussentijds wel heeel goed op bij het aanleggen.

4. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Bepanthen was mijn lactatiekundige minder enthousiast over, ik weet niet precies waarom, ik denk omdat je kindje er toch wat van binnenkrijgt?

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bepanthen is geen natuurlijk product en zorgt voor korstjes vorming. Beter je tepel niet teveel laten drogen. Even moedermelk erop, dat kort laten intrekken, goed Purelan erop en dan je bh snel weer dicht.
    Een kloof geneest t beste in een vochtige omgeving/wondbed. Het geneest dan van binnenuit. Als t droog wordt, wordt t bij de volgende voeding weer open getrokken.
    Eventueel hydrogelpads/mother mates gebruiken.
    Wil de kloof dan nog niet herstellen, dan kijken of je geen spruw hebt, dan geneest een kloof slecht

6. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook heel erg laat van gehad maar door tip van lactatiekundige binnen 2a3 dagen ervanaf! Korstje eraf halen, purelan erop en daaroverheen een gaasje! Iedere keer na voeding herhalen!
    Bij mijn eerste door de kloven na 3 dagen al moeten stoppen met bv wou dat ik toen deze tip wist. Succes!

Deel Deze Pagina