Tepelkloof

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Marjanne, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Beste Adriënne en Ilja,

Mijn zoon is nu 9 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding.
    Nu heb ik sinds ruim een week een behoorlijke tepelkloof (voor het eerst)
    Maar het duurt lang voordat het geneest, wat moet ik doen.
    Om nu te moeten stoppen vanwege dit, daar heb ik niet zo'n zin in.

Groetjes van Marjanne

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Marjanne,

Een tepelkloof komt bijna altijd door verkeerd aanleggen, maar ik denk niet dat daar bij jou sprake van kan zijn na zo'n lange tijd voeden. Het kan ook zijn dat het komt door de tandjes die doorkomen, zodat de tepel op een andere manier wordt belast.

Wat je er aan kunt doen;

Je zou de borst met de tepelkloof tijdelijk kunnen kolven om er zo voor te zorgen dat je tepel geneest. Je kunt de moedermelk dan met een flesje geven aan je baby. De andere borst leg je dan wel aan. Het is belangrijk dat de borsten beiden goed leeg zijn na de voeding. Voor de produktie is het belangrijk om minimaal de kolftijd aan te houden, die normaal je baby zou drinken aan de borst.

Na de bevalling bevelen we aan moeders aan om in verschillende houdingen te voeden. Ik denk dat dit ook na 9 maanden nog belangrijk is.

Mocht je er niet uitkomen, dan is het een optie om het te vragen aan de lactatiekundige. Je hebt daartoe de mogelijkheid op deze site.

Succes!!

Groet, Adrienne

Deel Deze Pagina