baby s'nachts moeilijk weer in slaap

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door aline, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aline

aline Lid

30 jun 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ons kindje van bijna 3 weken groeit prima en heeft genoeg vuile luiers. Ze krijgt borstvoeding maar s'nachts bij de voeding van rond half 3 (ze meld zichzelf) zijn mijn man en ik rond de 2 uren bezig om haar weer rustig te krijgen zodat ze dus weer gaat slapen.
    Wat kunnen we hier aan doen?? Het is zo lastig, zeker nu mijn man weer aan het werk moet.........

Alvast bedankt voor de reactie

Groetjes Aline

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Aline,

Dat is zeker lastig!

Ik heb even wat meer informatie nodig. Hoeveel voedingen krijgt ze in totaal? Heeft ze ook genoeg plasluiers? Of juist veel poepluiers? Wat voor kleur is de ontlasting? Krijgt ze al een speentje? Waar slaapt ze 's nachts? Bij jullie op de kamer of op haar eigen kamertje? Heeft ze nog een kruikje 's nachts? Heeft ze dat overdag ook wel eens of alleen maar 's nachts?

Ik hoor snel van je.

Groet Adrienne

3. aline

aline Lid

30 jun 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo Adrienne,

Bedankt voor je reactie,

Ze krijgt in totaal 6 voedingen, en heeft zeker 5 plasluiers en 1 poepluier per dag. De kleur van de poep is mosterdgeel. Ze heeft sinds een week een speentje (op advies van consultatiebureau) en ze slaapt op haar eigen kamertje in een ledikantje. Ze krijgt sávonds na de voeding (om ca 20 uur) een kruikje in bedje. En we bakerenen haar snachts in een doek in.

Ben benieuwd naar je reactie.

Groetjes Aline

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Aline,

Het duurt even voor een baby een goed dag- en nachtritme heeft. Vaak wel een week of zes tot acht. Het is vaak ook wennen voor haar dat het zo stil is midden in de nacht, en dat ze niet dicht bij jou is.

Je zou eens moeten temperaturen als ze wakker wordt 's nachts. Ze kan te warm of te koud zijn. De temperatuur moet zijn tussen de 36.5 en de 37.5, anders moet je actie ondernemen. Als ze ingebakerd wordt, is het misschien wel veel te warm voor haar als ze ook nog een kruik heeft. Maar ze kan ook te koud zijn, omdat het nacht is, en haar kruik om half drie koud is. Meten is weten, dus temperaturen is handig. Als ze te koud is, leg dan de warme kruik op haar plaatsje als ze eruit is, zodat ze terug komt in een warm bedje.

Baby's kunnen een regeldag hebben. Dat betekent dat als er te weinig productie is, ze zelf gaan regelen dat er meer productie komt. Je merkt dan dat ze steeds te vroeg wakker worden, of wakker blijven, en steeds aangelegd willen worden. Ze drinken dan kort, en vallen weer in slaap, om vervolgens na anderhalf uur weer wakker te worden en dan begint het weer van voren af aan. Door er aan toe te geven en veel aan te leggen, wordt de productie vanzelf meer. Dit duurt dan een dag of soms 2 en dan is er weer niets meer aan de hand. Ook kun je 's nachts gekolfde moedermelk nageven met een flesje na de borstvoeding. Als ze daarna lekker meteen gaat slapen, is het belangrijk om wat meer aan te leggen, of extra te kolven, zodat er meer productie komt.

Dat inbakeren doe je dat op advies van het consultatiebureau?

Hoe laat krijgt ze dan haar laatste voeding? Om 20.00 uur??

Ik begrijp dat het lastig is, nu je partner weer gaat werken. Probeer deze dingen maar eens uit. Ik hoor het wel als je nog meer wilt weten.

Succes!!

Groet Adrienne

Deel Deze Pagina