Hallo, Ik heb een vraag. Ik heb op dit moment volgens mij al tepelkloven zelfs voordat de kleine er is. Ik ben nu 33 weken zwanger. We zouden graag borstvoeding willen gaan geven maar ik heb hier af en toe wel zorgen om. Ik heb zowiezo al psoriasis. Ik ben sinds mijn zwangerschap gestopt met het smeren van zalven (omdat ze niet precies wisten welke bijwerkingen dit had) dus mijn psoriasis is op dit moment best wel heftig aanwezig. Hiervan heb ik ook een aantal plekken op mijn borst (niet op tepel). Nu zag ik dus vandaag scheurtjes waar ook bloed uit kwam op mijn tepel. Na zoeken vond ik dus dat dit waarschijnlijk tepelkloven zijn alleen als je de oorzaken hiervan leest heeft dit vooral met het voeden te maken. Is er nu iets wat ik kan doen om dit te genezen voor de kleine er is? Alvast bedankt.
waarschijnlijk is dit een gevolg van de psoriasis: bij huid die niet 'gezond in tact is', kunnen scheurtjes, groefjes of inderdaad kloofjes optreden. Ik zou er mee naar je behandelend arts gaan. Wanneer je wilt weten of de zalf die je had geschikt is tijdens zwangerschap, geef dan even een persoonlijk berichtje, dan kan ik het voor je nazien. Overleg ook eens over pure aloë vera (sap voor inwendig gebruik kan nl ook uitwendig gebruikt worden) Aloë Vera | 100% pure gel & fijne verzorgingsproducten - Vera Shop heeft sappen en gels met zo min mogelijk toevoegingen. Succes! de truc is je borsten (huid) in optimale conditie houden. Evt. kun je hydrogel compressen gebruiken, om te zien of het dan geneest. En sluit ook uit dat je last hebt van schimmel ergens in het lichaam....dat kan namelijk ook aan de tepels optreden dan.