Hallo, Gisteren kreeg ik een wat beurs gevoel in mijn borst. Ik dacht dat dit kwam doordat ik 3 dagen volop heb gekolft op mijn werk met de hand. Afgelopen nacht werd ik wakker van een pijnlijk gevoel, ik ben toen gaan kolven met een elektrische kolf, het werd wel wat minder maar de pijn was niet helemaal weg. Vanmorgen ontdekte ik dat er rode vlekken op mijn borst zaten. Ook zit er een harde plek vanuit mijn oksel tot aan de rand van de borst. Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd die ik op internet kon vinden om de bult weg te krijgen. Warmte, kolven, masseren, veel voeden enz enz. Alleen lijkt het alleen maar erger te worden in plaats van minder. Is dit mogelijk een verstopte melkklier of borstontsteking? En wat kan ik er verder nog aan doen? Ook vraag ik me af wanneer het minder moet worden en wanneer ik eventueel contact op moet nemen met de huisarts? Groetjes Limi
hoi, hoe is het afgelopen? Kan het zijn dat het de plaats is waar je tijdens kolven met de hand massage of druk hebt uitgeoefend? Of dat daar een schoudertas zwaar over heeft gehangen, zodat er wat afgeklemd werd? Heb je trilling geprobeerd? Vibrerende tandenborstel of massagestaaf Heb je eerder last van verstopping of rode plekken gehad? Wanneer het vaker voorkomt gebruiken vrouwen ook nog wel eens extra lecithine als voedingssupplement, daar zou je dan eens naar kunnen kijken. Drinkt je kindje wel goed bij je na een dag kolven? Zodat je zeker weet dat de borst goed geleegd is. Dat is wel belangrijk!