Tepelkloven en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door RomY25, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Beste Heidi,

Mijn zoontje is 5 april geboren, en vanaf zijn geboorte heb ik hem borstvoeding gegeven. Dit ging tot voor kort heel erg goed.
    Sinds we aan het oefenen zijn om hem ook uit de fles te laten drinken ( afgekolfde melk ) pakt hij de borst niet lekker meer aan, hierdoor zijn mijn tepels behoorlijk gehavend. Zo pijnlijk dat voeden echt niet meer gaat. Nu probeer ik zoveel mogelijk af te kolven, ook niet pijnvrij helaas. De lol is er nu wel heel erg af. Ook heeft hij heel erg last van krampjes, al verschillende middeltjes geprobeerd maar helaas lijkt dit niet tot nauwelijks te werken. Heb je misschien tips voor mij, ik zou echt graag borstvoeding blijven geven maar zo is het niet te doen. Ik hoor graag

2. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Beste Heidi,

Ik ben inmiddels overgestapt op flesvoeding.
    dit gaat heel erg goed.

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Oke, heb je nog vragen over afbouwen? Ervaar je stuwing? Laat maar horen!

4. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    ik ben volledig overgestapt naar flesvoeding en hij drinkt goed gelukkig. wel heeft hij al meer dan 48 uur geen ontlasting gehad, hij heeft naar mijn idee wel persdrang (loopt rood aan en kreunen). stuwing is momenteel behoorlijk erg. kolven is door de tepelkloven helaas geen optie.
    ik hoor graag

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Koelen wanneer onprettig, misschien zacht kolven met de hand (onder douche of in bad: door warmte kan melk gaan stromen: druk er af is voldoende) overleg met VK of HA voor pijnstilling.

Deel Deze Pagina