Hallo, ik heb een vraag. Ik las net dat je ingetrokken tepels of platte tepels kunt hebben zonder dit te weten. De mijne zien er normaal uit; ik zou dan toch moeten zien als ze ingetrokken zouden zijn? Als ik het tepelhof platdruk met een vinger boven en een vinger onder de tepel, gebeurt er niksmet de tepel. Gaat niet naar binnen, wordt niet hard.. Kan ik hier iets uit opmaken en zegt het wat over de kans van slagen van borstvoeding?
Klinkt alsof het heel normaal is Wanneer je bij stimulatie ziet dat de tepel naar binnen trekt of verdwijnt tussen de vouwen van de tepelhof zeg maar, dan kan het even iets zijn waar meer aandacht voor nodig is. De meeste vrouwen die voor de eerste keer zwanger zijn merken tegen eind van de zwangerschap toe dat tepel meer naar voren komt, andere merken geen verschil. Vaak is het geen probleem, ook niet wanneer je tepel niet heel erg naar buiten richt. Bedenk dat het gaat om borstvoeden, niet tepelvoeden! Vraag goede begeleiding na bevalling, zodat je weet waar je op let met aanleggen, dat is veel belangrijker!