Hallo Lactatiekundige, Onze dochter is nu 12 dagen oud en drinkt goed alleen de eerste week ging het aanhappen niet lekker waardoor ik tepelkloven gekregen heb en ze genezen slecht doordat ze 2 dagen terug gigantisch veel wilde drinken (soms elk uur wel) Nu doet het zoveel zeer dat ik ze eigenlijk geen borstvoeding meer durf te geven en ik nu elke keer kolf (dit gaat erg goed ook uit de fles drinken) maar ik wil zo graag dat ze bij mij drinkt zonder pijn. Heb jij misschien tips om de genezing te bevorderen ik gebruik al bepanthen. Is een tepelhoedje misschien een oplossing? ALvast bedankt. Groetjes Zustertje
Beste Zustertje, Tepelkloven genezen door: -goed naar de oorzaak kijken, meestal is dit ergens verkeerd aanhappen of bijvoorbeeld nog sabbelen na een actieve voeding. genezend werkt: -purelan van medela -mothermates: snelle genezing en comfortabel want je laat het ook tussen de voeding zitten. Tepelhoedje echt liever niet gebruiken: bij het gebruik van een tepelhoedje is het voor je kindje makkelijker om een kleine hap te pakken waardoor de tepels weer verder kapot kunnen gaan. Wil je liever wel een hoedje gebruiken: let dat echt goed op een grote diepe hap! Mochten de kloven na genezen te zijn weer terugkomen laat dan ook een LK meekijken. groet Annemarie
Dankjewel voor de tips! Gisteren heb ik heel de dag gekolfd en 's avonds weer gewoon borstvoeding gegeven en het is al veel minder pijnlijk. Voed een stuk prettiger! Waarschijnlijk zijn de kloven gekomen doordat ze de eerste dagen niet goed hapte en daarna kreeg ze spruw dat is gelukkig allemaal onder controle. Nu doe ik af en toe kolven af en toe uit de borst en je ziet de wondjes opknappen. Tepelhoedje ga ik niet gebruiken heb er genoeg ellende over gelezen gisteren Groetjes