Welke tijden kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Toos, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toos

Toos Lid

17 apr 2010
    67
    0
    0
    #1 Toos, 30 mei 2011
    Laatst bewerkt: 30 mei 2011
    Mijn borstvoeding loopt vanaf dag één supergoed, ook het kolven gaat perfect, dus ik wil dit straks als ik weer ga werken zeker blijven doen. Mijn dochtertje heeft op zich een redelijk ritme, de tijden willen af en toe nog weleens een beetje afwijken, maar over het algemeen drinkt ze vanaf een uur of zes om de drie uur ongeveer. Welke tijden kan ik dan het beste aanhouden om te gaan kolven? Haar eigen drinktijden?
    En is er eigenlijk een minimum aan aantal keren dat ze aan de borst drinkt per dag?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Toos,

Er is geen minimum aantal voedingen: let goed op de behoefte van je kindje. Als zij het goed doet (luiers, plas/poep, groei) dan is het prima.

Kolffrequentie zelfde als wanneer je zou voeden dit hoeft niet perse op dezelfde tijden. Dus drinkt zij normaal 0600, 900, 12.00, 1500, 1800 dan kan je kolven vlak voor je gaat werken (rond 0800) evt nog thuis of je legt haar nog aan vlak voor je gaat. en dan kolven om 1100 en 1600 net hoe het uitkomt.
    Wat jij handig vindt dus!

groeten en werk ze weer .....

Deel Deze Pagina