Tepelkloven - problemen met aanhappen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bollebelle, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Hoi allemaal, hieronder mijn verhaal. Ik ben vooral benieuwd naar mensen die een soortgelijk verhaal hebben of naar mensen die tips hebben! Alle hulp is super welkom!

    Twee weken geleden ben ik bevallen van onze zoon. Ik geef hem borstvoeding, maar blijf helaas wat last houden van tepelkloofjes. Als ik hem van de borst haal zie je ook dat mijn tepel aan een kant afgevlakt is, een duidelijk teken dat er iets fout gaat met het aanhappen. Het is qua pijn gelukkig aardig te doen, maar toch, het hoort geen pijn te doen.

    Afgelopen vrijdag ben ik bij het borstboedingsinloop spreekuur geweest, waar ik hulp heb gehad van de verloskundige. Ze gaf aan dat ik hdt eigenlijk prima deed en gewoon goed moest blijven oefenen. Gisteren heb ik thuis een lactatiedeskundige op bezoek gehad, omdat het niet beter werd. Ook zij vond dat het aanhappen er eigenlijk goed uitzag en kon daardoor ook weinig concrete tips geven. Wel dacht ze dat het mogelijk te maken had met een verborgen te kort tongriempje. Vandaag zijn we bij de kno arts geweest, maar hij gaf aan dat hij bijna geen tongriempje heeft; dit kan het probleem dus niet zijn. Het enige wat hij mee kon geven is dat het vaak als ze iets groter zijn wel beter gaat.

    Wie o wie kan mij helpen? :) ik wissel nu af met af en toe een tepelhoedje gsbruiken, zodat mijn tepels wel genoeg kunnen genezen. Producfie is helemaal prima en hij komt goed aan, maar zou dolgraag pijnvrij willen voeden.

    Alvast bedankt!
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Hier ook last van gehad. Het werd inderdaad beter toen hij groter werd maar vaak voelde ik wel als hij niet goed lag en dan legde ik opnieuw aan. Verder vond ik rite aid gel pads heel fijn om te genezen. O en qua aanleggen vaak was het hier een te kleine hap. Dus probeerde ik hem eerst hele grote hap te laten maken en dan snel aanleggen dan was het pijnloos maar dat lukte dus niet altijd.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde.
    Bij alledrie in het begin pijn gehad. Ik lees wel eens “pijn dan gaat het niet goed” maar helaas is dat niet altijd zo. Ik heb bij elke baby een lactatiekundige in huis gehad, dus professionele hulp. En toch, pijn.
    De rite aid gel pads inderdaad, alert blijven bij het aanleggen, grote hap. En ik gebruikte ook
    tepelhoedjes (ivm vlakke tepels).
    En dan opeens...dan is het weg. Dan loopt het opeens goed.
    Nog even volhouden!
     
  4. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Fijn dat het beter werd bij je! Hoe zorgde je ervoor dat hij groter hapte? Hij is hier zo ongeduldig en probeert ook steeds zijn handjes ertussen te stoppen wat het ook niet makkelijker maakt. En richtte je zijn neusje dan richting je tepel? Dat vind ik namelijk erg lastig ( niet het richten, wel het vanuit daar aanhappen aangezien hij niet zo groot hapt )
     
  5. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Fijn om te lezen dat ook anderen dit hebben ervaren en het uiteindelijk beter werd! Geeft moed!
     
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ik voed bijna altijd rugby houding en dan legde ik hem naast me tepel in buurt van zn neus en als hij dan een grote hap deed schoof ik hem snel tegen me aan. O en handjes liet ik in het begin nog wel eens door partner vasthouden als die thuis was
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ook belangrijk, altijd de baby naar jou borst laten bewegen i.p.v. andersom.
    Voor je rug, en voor beter aanhappen
     
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Rite Aid gelpads doen wonderen voor je kloven. Om de tijd mee uit te zingen tot het beter gaat.
     

Deel Deze Pagina