Hallo Afgelopen vrijdag ben ik bevallen van mn 3e kindje. Ik wilde erg graag borstvoeding geven, heb ik bij mn 2e tot 3 maanden gedaan en dit ging goed. Mijn zoontje is geboren met een gewicht van 2600 gram en is terug gevalen op 2350gr. Hij is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis omdat hij niet meer alert was en de BV niet goed op gang is nog, hij word nu bijgevoed en ik kolf thuis. Maar ik heb ook last van kloven, toen ik hem aanlag deed het gruwelijk veel zeer. Ik weet dat ik goed aanleg, alleen heeft hij nog niet zoveel kracht om hem ook goed beet te pakken. Heeft iemand tips? Want momenteel denk ik haast erover om hem maar de fles te geven, of, iig kolf met de hand en dat via een fles dan geef.
Hoi... allereerst: gefeliciteerd met je zoontje! Ik denk dat het even flink doorbijten zal worden. Zoals ik het lees pakt je zoontje de tepel nog niet goed genoeg en neemt hij dus niet genoeg tepelhof in zijn mondje... als je dan al kloven hebt dan doet dat ongelooflijk pijn. Als hij wel goed zou happen dan zou alleen de 1ste minuut pijn moeten doen en dan zou het wegzakken. Ik heb met Fenne enorme kloven gehad toen ze een maand of 5 was... ik heb toen tepelhoedjes gebruikt omdat ik niet meer kon van de pijn, dat hielp wel iets. Maar ik denk dat dit nog niet kan met zo'n klein babytje. Ik neem aan dat je iets van bepanthen gebruikt ofzo? Succes, ik hoop dat de bv toch gaat lukken!
Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Heb toch nog wat vraagjes: Wat voor kolf gebruik je nu ? En waar zit de kloof precies op je tepel ? Als ik je goed snap is de kloof gekomen toen je zoontje nog bij je dronk ?
Ik kolf nu met de hand omdat ik met de kolf nog niks eruit krijg (avent handkolf). De kloven zitten precies op het midden van de tepel, maar ook de rand tussen tepel en tepelhof doet erg zeer. Ik smeer idd Bepanthen er op als ik gekolfd heb en ook als hij gedronken heeft (nouja hij ligt nu in t zh dus helaas kan hij niet live drinken). De kloven zijn idd gekomen toen hij nog bij me dronk, ik let iig goed op dat hij zn tong onder heeft en zn lipjes gekruld zijn, rechte lijn tegen mijn buik aan en kin op mn borst. Maar het is idd allemaal zo klein dat hij niet zo goed pakt zeg maar, hij krijgt niet t hele tepelhof in zn mond. Hij kan wel goed zuigen hoor, zie dat ik dat in mn eerste bericht niet zo goed neer had gezet, maar zuigen doet ie wel (behalve vandaag, hij was best zwak).
Het is misschien wel een goed idee om een lactatiekundige (bvb) van het ziekenhuis mee te laten kijken, zowel bij aanleggen als bij het kolven.. Het klinkt daarnaastof je geen toeschietreflex bij hey kolven hebt, daar is wel een neusspray voor om het op te wekken en daar kan zij je over adviseren. Voor de kloven zou je mother mates kunnen gebruiken Heel veel suc6!
Lijkt mij idd ook verstandig dat je een lk laat meekijken. Kijk even of je verzekering het vergoed, veel doen dat n.m. wel. En om je productie goed op gang te brengen kun je beter een kolf huren die huurkolven zijn het meest geschikt om je productie op gang te brengen.
Thnx voor de tips! Heb hem vanmorgen aagelegd en dat ging gelukkig goed, zonder pijn. Ja heel eventjes maar verder niet. Ik zal het zeker even bespreken over de LK straks in het ziekenhuis, want wil mn ventje wel graag de borst geven!
Dat lijkt mij idd ook het beste ! Zo op een forum is toch moeilijk om je echt goed te helpen. Je kan n.m. wel prima aanleggen maar als je kindje een te kort tongriempje heeft (om maar eens iets te noemen) zie je dat niet op een forum en dat geeft wel "klachten" van tepelkloven. En door een te kort tongriempje kan je kind de borst niet goed drinken dus daardoor ook te veel afvallen en daardoor weer suf enz. Hopelijk ziet de lk snel het "probleem" en heeft ze goede tips voor je !