Overdag tevreden snachts veel voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kleintjevoorons, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 6 dagen en de bv is goed op gang. Omdat hij meer dan 7% was afgevallen voeden we hen een beetje bij (100 cc per dag).

Overdag komt hij netjes om de 3-4 uur. Maar savonds en snachts kan hij zo om het uur komen. Net als vanavond, om 17:00 de ene borst, om 18:00 de andere en om 19:00 65 cc flesvoeding. Daarna was hij pas tevreden.

Ook drinkt hij vrij relaxed, valt snel in slaap en moet erg gestimuleerd worden. Na 25 min heeft hij de borst nog niet leeg (melk loopt niet maar als ik in mijn tepel knijp komt er nog voeding). We verschonen hem nu al tussendoor om hem wakker te krijgen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, krijgt hij wel voldoende binnen in die 25 min omdat hij zo snel weer komt?

Alvast bedankt!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo,

Gefeliciteerd met je zoon. Wil je mij het geboortegewicht laten weten, zijn laagste gewicht (en op welke dag dat was). Op welke dag zijn jullie begonnen met bijvoeden en hoeveel per keer? Kolf je ook?

Door kunstvoeding bij te geven verstoor je het vraag- en aanbod principe. Je zegt dat de borstvoeding goed op gang is en dan zou ik voorstellen om het bijvoeden af te bouwen en helemaal op vraag te gaan voeden, met overdag maximaal 3 uur tussen de voedingen en in de nacht maximaal 6 uur er tussen.

Het is normaal dat een baby 's avonds vaker wil drinken. Het is de bedoeling dat je dan meer melk gaat maken. Dat doet je lichaam als er veel vraag is. Ga je dan kunstvoeding bijgeven, dan krijgt je lichaam dat signaal niet en gaat het juist minder melk maken.

Ik vraag me af of hij wel goed is aangelegd als zijn voedingen zo lang duren. Ik denk dat het verstandig is dat er een lactatiekunidge komt kijken of het aanleggen wel helemaal goed gaat. Die kan dan met jou ook kijken naar het afbouwen van de kunstvoeding.

Hou je me even op de hoogte?

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Zijn geboorte gewicht was 4400 Gr. En op dag 4 woog hij 4060. Toen ijn we ook gaan bijvoeden. Morgen gaan we weer wegen. Ik kolf nog niet maar wil dit wel gaan doen zodat ik geen kunst voeding hoef te geven. Ik geloof wel dat hij goed aanlegt. Daar heeft de kraamhulp ook in mee gekeken.

Alvast bedankt voor je advies!

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Zodra je gaat bijvoeden met kunstvoeding moet je ook gaan kolven. Jammer dat je dat niet is aangeraden. Nu loop je al 3 dagen achter. Ik zou vandaag nog een Medela Symphony kolf gaan halen bij de thuiszorgwinkel of een lactatiekundige in de buurt.

Sterkte!

Deel Deze Pagina