tepelkloven

Discussie in 'Voeding' gestart door talia, 12 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heb een vraagje of iemand weet hoe ik tepelkloven kan genezen.
    ik geef nog maar net borstvoeding en had mijn zoontje een enkele keer verkeerd aangelegd.
    nu heb ik dus kloofjes die verschrikkelijk veel pijn doen vooral bij het voeden.
    ze kunnen dus ook niet genezen leek me is er echt geen manier hoe ze wel kunnen genezen zodat ik echt van mijn borstvoeding kan genieten?

    groetjes Talia
     
  2. liesbeth

    liesbeth Lid

    12 sep 2005
    21
    0
    0
    Hoi Talia,

    Ik heb gelezen over tepelhoedjes, misschien dat je deze tijdelijk kunt gebruiken, zodat het weer een beetje kan genezen?

    Groetjes,
    Liesbeth
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Talia,

    Een paar handige simpele tips. Knijp na elke voeding wat moedermelk uit de tepel en smeer daar de tepel mee in en laten drogen. Dit geeft een beschermlaagje op je tepel.
    Leg Elyesa op verschillende manieren aan, dus de ene keer buik tegen buik, de anderen keer de voetjes onder de arm doorgeschoven etc.
    Je zou ook wat vaker en korter aan kunnen leggen dan lang aanleggen en dat het echt te pijnlijk word.
    Ik zou niet direct een tepelhoedje gebruiken omdat je hierdoor toch die tepel/ speen verwarring door kunt krijgen. Eventueel purelan zalf wil ook nog wel eens helpen en dit voorkomt ook dat de tepel uitdroogt.
    Hopelijk kun je hier wat mee.

    Groetjes kwebbel
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hele goeie tips die kwebbeltje geeft. Vooral aan de lucht laten drogen en bij het douchen geen zeep/shampoo/douche-gel over je tepels laten komen.

    Succes!
     
  5. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dank je kwebbeltje voor de tips ik heb je raad opgevolgd en het doet toch al wat minder pijn ik heb murazyme zalfgehaald en hoop dat de wondjes nu snel genezen.

    groetjes Talia
     
  6. Sammie

    Sammie Lid

    5 feb 2006
    7
    0
    0
    Ik heb ook altijd wat druppeltjes moedermelk op mijn tepels gesmeerd, werkt perfect! Idd ook je borsten/tepels niet wassen met zeep/douchegel!

    Sterkte en succes!
     
  7. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Het belangrijkste is nog wel: let goed op het aanleggen.
    Kloven onstaan namelijk door niet goed aanleggen.

    Kijk ook eens of er spruw in het spel is.
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wel ik dacht ook aan spruw omdat Elyesa zijn lipjes toch wat parel zijn gaan lijken maar gisteren is de verpleegster hier geweest en ze heeft er toch niks van gezegd en hij drinkt ook heel goed dus denk toch niet dat het dat is.

    groetjes Talia
     
  9. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Talia, bij spruw zie je echt witte vlekjes in de mond van de baby( tong, wangzak, lipjes) die je niet kunt wegvegen. Het lijken net melkrestjes.
    Dat jullie kleine goed blijft drinken is super, maar die van mij had wel spruw en bleef ook goed drinken dus dat zegt niet altijd wat.

    Veel succes

    Kwebbeltje
     
  10. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Dat hoeft niet hoor.
    Ik neem aan dat je door de kloven wel pijn hebt bij het voeden.
    Kun je die pijn eens beschrijven?

    Dat de verpleegster niks heeft gezegd, zegt helaas niks.
    Hou het gewoon goed in de gaten.
     
  11. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hij heeft ook geen witte vlekjes in de mond wel vlak na het driken maar die zijn even snel weer weg.
    de pijn die ik heb is eigenlijk alleen als ik hem aanleg een paar steekjes net alsof ze me met een naald prikken in mijn tepel maar als hij eenmaal aan het drinken is is het wel over.

    groetjes Talia
     
  12. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Let even extra goed op bij het aanleggen.
    En hoe staat het met de kloven? Genezen ze al een beetje?
     

Deel Deze Pagina