Hey! Zelf ben ik altijd een fanatieke sporter geweest. Zo'n 4/5 keer in de week naar de fitness en daar deed ik dan bodypump en bodyattack. Verder zit ik op een gevorderde dansgroep (showdans/ streetdance) en aankomend weekend doen we weer mee met de open NK's. Naar de fitness ga ik nog maar 1 keer in de week, heb er gewoon bijna geen puf meer voor. Maar ik train nog wel fanatiek met de dansgroep. Wie sport er nog meer en vindt het ook fijn. Wanneer zou je moeten minderen? Ben nu 13 weken en begin nu een klein buikje te krijgen.
Ik rijd nog regelmatig paard en wandel graag, ik vind het heerlijk om te sporten en wil het ook zolang mogelijk blijven doen!
Ben net weer een beetje begonnen met sporten. Was de eerste 13 weken veel te moe om maar iets te doen naast mijn werk. Nu weer naar de sportschool en beetje fietsen en lopen... voelt wel weer lekker! Benieuwd hoe lang ik door kan gaan
Ik ben ook nog fanatiek bezig met streetdance lessen geven en in het demo team dansen.. ik denk dat je vanzelf wel voelt wanneer je teveel doet en dan je dan goed naar je eigen lichaam moet luisteren... alleen buikspieren ga ik laten binnenkort want ik heb gehoord dat dat niet goed is voor je buik..
Deze zwangerschap iets minder ( vanwege jicht en wel heel vemoeiende eerste 3 maanden) maar vorige keer , wedstrijd blijven dansen tot ruim 5 maanden, daarna wel doorgegaan maar op een lager pitje ( kreeg zeer pijnlijke harde buiken na een wedstrijd)
De eerste 12 weken te misselijk om te sporten, maar daarna heb ik het wel weer een beetje opgepakt. Ik was ontzettend fanatiek (loop graag halve marathons en korter), maar moet het nu echt op een lager pitje doen. Mijn hartslag gaat giga snel omhoog (bij cardio) en tijdens de fitness begint muppet nogal tegen te stribbelen....niet echt een succes dus. Wel blijf ik lekker flink heuveltjes klimmen op de band, dan blijven de billetjes in conditie . En vanaf mei ga ik twee keer per week naar zwangerschapszwemmen. Dan zijn er tenminste meer mensen met een dikke buik want die mis ik wel heel erg op de reguliere sportschool...onder de douche voel ik me niet echt meer op m'n gemak.
Ik kan er echt de energie niet voor vinden hoor! Voorheen 2 x per week.... Nu val ik 's avonds als een blok in slaap! Helaas, maar gelukkig kon ik mijn abbonement tijdelijk stop zetten en vanaf okt ga ik er weer volop tegen aan...... Gr
Ik wel hoor! Ik ga 2 keer per week bodypumpen en dat is nog goed te doen. Steps doe ik niet meer. Dat gespring werd iets te veel van het goede. Verder speel ik nog softbal. 1 keer per week trainen en 1 keer per week wedstrijden (2 op 1 dag). Ik ben van beroep docente lichamelijke opvoeding, dus op mijn werk zit ik ook niet stil Als je altijd veel gesport hebt ken je lichaam goed en voel je ook goed aan wat wel kan en wat niet. Zo merkte ik laatst dat veel sprinten niet meer kan. Heb 2 dagen last gehad van mijn banden. Dus dat doe ik nu minder. Wel in de gaten houden dat je rechte buikspieren beter niet meer kan trainen (doet meer kwaad dan goed nu), dus die beentje opzij leggen als je toch buikspieren wil blijven trainen. Lekker doorgaan met sporten!
ik hou niet zop van sporten, mijn vk zei blijf wel in beweging ik fiets naar mijn werk en loop veel met de hond te wandelen
ik sporte heel fanatiek en gaf ook 1 keer in de week les. Helaas moest ik daar mee sporten, taekwondo is een sport met teveel risico. ik merk wel dat mijn conditie flink achteruit gaat en ga dan ook wel iets anders doen.
Rij nog steeds 5x in de week fanatiek paard maar merk wel dat het me meer moeite gaat kosten, vooral tijdens mijn lessen ben ik veel sneller moe.
Hoi ik rijd 1 keer in de week paard, gaat hardstikke goed nog, springen doe ik niet meer maar de dressuur daar ga ik gewoon mee door,. ik merkte de laarste keer wel dat ik eerder moest stoppen, na 45 min begon ik toch wat last te krijgen. Een vriendin van mij is nu 18 weken en die rijdt ook nog. wel met meer pauzes! groetjes Lonneke
In de eerste 3 maanden had ik het soms wel een moeilijk om mijn schema vol te houden. 20 km hardlopen en 1,5 uur fitness in de week, maar daarna ging dat weer heel goed tot ik in de 19e week problemen met ijn spieren kreeg en moest stoppen met sporten. Mag van de fysio ook pas 3 a 4 maanden na de bevalling weer serieus gaan sporten.
Ehm, , was altijd 2 keer per week in de sportschool te vinden maar heb daar echt de puf niet meer voor..... Probeer 1 keer in de week vol te houden maar zelfs dat schiet er nog wel eens bij in Wil het nog een maandje vol houden en dan zet ik m'n ab. voor een half jaartje stop. Vind dit ook een beetje zonde van het geld en beweeg op m'n werk ook nog de hele dag dus dat zit wel goed
Ik dans 1,5 uur per week, maar merk wel dat ik dat rustiger moet doen vanwege de energie. Verder 1 á 2 keer in de week gerichte fitness voor bepaalde spiergroepen en beetje conditietraining. Badminton heb ik moeten stoppen. Ik was veel te fanatiek en wilde elke shuttle halen, ook als ik daarvoor moest duiken. Dat kan natuurlijk niet meer. Heb drukke baan met veel beweging, dus blijf gelukkig goed in shape.
Ik sportte voor mijn zwangerschap zo'n 4X per week, fitness, hardlopen, crosstrainer. Toen ik zwanger was, tot 8 weken nog steeds 4X, maar daarna even moeten stoppen, omdat ik doodziek was. Met 14 weken weer begonnen tot 3X per week, tot zo'n 25 weken zwangerschap, daarna ben ik gaan aftrainen, want dat is wel belangrijk!Nu ben ik gestopt, lukt gewoon niet meer, kind is al ingedaald en heb veel last van harde buiken. Na mijn bevalling hoop ik weer snel te kunnen beginnen. Je moet gewoon aanhouden; als het niet meer prettig aanvoelt dan afbouwen, als je veel sport is aftrainen wel belangrijk.
Ik heb bij mijn andere zwangerschappen altijd gewoon lekker gesport en lesgegeven, bij de jongste zelfs tot 1 dag voor zijn geboorte.. Helaas sport ik niet in deze zwangerschap ivm chronische bijholte ontsteking waardoor ik veel last weer krijg van mijn oren.. maar ik mis het heel erg en heb er dan ook goed de balen van... maarja.. ik vind niet dat ik een verantwoording kan aannemen m.b.t. het geven van aerobic lessen als ik om de haverklap met een oor en bijholte probleem zit, moet eerst opgelost worden.. maargoed.. Je kan gewoon sporten, hoewel paardrijden is niet echt aan te bevelen dacht ik.. maar fitness en aerobic varianten geen probleem zouden moeten zijn, je voelt je lichaam het beste..en zolang het goed voelt en je niets forceert is er niets aan de hand en lekker doorgaan...! Over buikspieren; je kan aangepaste buikspier oefeningen doen, speciaal voor zwangeren, als het gaat om je Recht buikspieren (vanaf ong. 16-20 weken zwangerschap)... Schuine buikspieren kun je gewoon blijven doen tot aan het laatste moment.. Just keep on moving, it gives a great heartbeat and swirls more O2 through your body and your baby... Greetz Hilde
Gisteren nog even gesport...heuveltjes lopen op de band, crosstrainer en even aan de apparaten gehangen...moe poehe...na een uur helemaal kapot. Ben nu ook echt aan het afbouwen, maar heb wel een wandelmaatje in de buurt voor vier keer per week en een keer per week zwemmen...blijven bewegen!