hoi allemaal, Misschien ben ik wel enorm blond Maarrre.......hoe zien tepelkloofjes er uit? hoe merk je/zie je dat je last hebt van tepelkloofjes? groetjes Kiowa
oeiii auwie als ik er weer aan denk.. je hebt geluk als het een soort scheurtjes zijn... mijn man was namelijk in shock toen hij 's goed keek toen ik ze had, en was meteen bang dat mijn tepels er af zouden vallen... het stond helemaal open.. je voelt het echt wel als je ze hebt, want zioals slingding zegt, het doet onwijs veel pijn met aanleggen!
Ik heb ook kloofjes gehad...bij mij zaten er echt korstjes op...auwie...idd het zijn een soort scheurtjes...
Idd scheurtjes, en korstjes, doet echt heel veel pijn Er is een gelige zalf die je ook kunt smeren voor als je bv geeft. Vk of Kv weten wel hoe het heet.
Dus zoals ik begrijp kan het op de hele tepel voorkomen? en het zijn echte wondjes. DUs scheurtjes in de huid. Net alsof je je aan papier snijd? OF gewoon snijd aan een mesje?
Gewoon kleine sneetjes, en die doen zeer pijn als je baby gaat drinken. Het zit meestal echt op de tepel zelf, niet er om heen. Je kunt Erik ook anders aan leggen, ruby houding. Dus ipv linkerborst het hoofdje ook links. Linkerborst hoofdje rechts, de beentjes liggen dan naast je linkerzijkant. Snap je?
Deze houding dus, je kunt ook even googelen naar borstvoeding rugby houding. Succes, het is heel mooi om te doen, heb helaas maar 3 weken gegeven, toen had ik niet meer genoeg. p.s dit ben ik niet hoor.
bepanthen is het zalfje wat je erop kunt smeren. Wat ook kan is een druppel melk uit de borst drukken en die uitsmeren over de tepel en dat laten drogen aan de lucht.
als bethapen niet werkt zoals bij mij zijn er ook nog bioclin compressen te verkrigen bij de drogist, deze helpen erg goed.
Bedankt allemaal voor jullie antwoord En jij Mensi voor de foto Ik denk niet dat ik kloven heb. Kan er in ieder geval geen vinden. Wel blijf ik pijn houden. Ookal smeer ik met bethapen Zit nu te twijfelen of ik naar de dokter moet gaan of een lactatiekundie zal bellen. Wat denken jullie? Mijn tepels zien er goed uit. Beetje rood dat wel en de tepelhof is heel donker. Als Erik drinkt dan valt het wel mee met de pijn. Het is daarna dat de pijn komt en die blijft ook tot de volgende voeding. Vorige week had ik nog pijn in mijn hele borst. Maar dat is gelukkig weg.
Je kan ook even bellen met een van de vrijwilligers van bijvoorbeeld Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Zij hebben vrijwilligers door heel Nederland zitten, tel.nrs vind je op hun website. www.borstvoedingnatuurlijk.nl Ik heb ook wel een periode in het begin gehad met flink pijnlijke tepels na het voeden, dat bleek een soort vaatkramp te zijn. Weet even de echte naam niet meer. Warm houden was de oplossing! Voor en na het voeden een warmcompres op je borst, of wat ik deed was na het voeden een warme hand op je tepel. Als je zo'n vrijwilliger belt stelt ze allerlei vragen die haar tot waarschijnlijk het antwoord brengen. Heeft mij toen erg geholpen, en heb er nu helemaal geen last meer van! Succes!
Ohja, en meer info over pijnlijke tepels vind je ook op www.borstvoeding.com. Even zoeken aan de zijkant naar pijn bij het voeden, staan ook allerlei adviezen en info!
BEdankt robentes Heb borstvoeding natuurlijk gebeld. De vrijwilligster hier bij mij in de stad is morgen pas berijkbaar. Dus moet nog ff een dagje wachten Hou jullie op de hoogte!
ik heb ook een tijdje last van mijn tepels gehad maar Harko bleek spruw te hebben, daarom had ik pijn aan mijn tepels, maar na een kuurtje nyasitne is het helemaal over!