Gewichtstoename bij de borstvoedinggevende vrouw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lankoma, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lankoma

Lankoma Nieuw lid

2 mei 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Er wordt als een van de voordelen van de borstvoeding een snelle gewichtsafname genoemd van de zwangerschap kilogrammen.

Bij mij werkt het juist tegenovergestelde. Ik geef al bijna 4 maanden borstvoeding maar na de bevalling ben ik al 3 kg aangekomen. Ik eet veel minder dan toen ik zwanger was en mijn eetpatroon is weer hetzelfde als voor de zwangerschap wanneer ik slank en fit was. Ik eet variƫrend en gezond (soms eet ik wel wat koekje of een bonbon bij de thee maar niet veel), ik beweeg veel en drink zeker meer dan 2 liters water per dag.

Kan de gewichtstoename door de hormon prolactine veroorzaakt waardoor ik niet afval maar bijkom? Wat kan ik er aan doen om toch niet te blijven bijkomen? Hoe kan ik in dit geval afvallen of gebeurt het niet totdat ik met de borstvoeding niet stop?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als ik jouw verhaal lees dnek ik niet dat het door de BV komt dta je aankomt, het zou eventueel kunnen dat je schildklier na de zwangerschap anders is gaan werken.
    Bespreek dit met je huisarts en vraag om een bloedonderzoek naar de werking van je schildklier.

Succes!
    Mirjam

Deel Deze Pagina