Tepelkloven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb vorige keer 9 maanden borstvoeding gegeven. Nooit problemen gehad, geen gevoelige tepels, geen kloven, niks. Nu ben ik 26 weken zwanger en sinds 4 weken liggen mijn tepels echt helemaal open. Echt kloven erin en het vel er helemaal af. Ik heb al klovencreme geprobeerd, bepanthen, sudocreme, niks werkt. Wie heeft er nog een idee wat ik nog kan proberen, want het doet echt pijn.

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    oow das vervelend , maar wat je kan proberen is zoveel mogelijk je BH niet dragen (een tijdje dan) en misschien vaseline erop...of als je toch wegmoet dus bh aan ook vaseline maar dan met een zoogcompresje erop.. verder heb ik geen tips :oops:
    succes ermee , hoop dat het snel beter wordt
    grtz Ramona

3. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ben je al naar de huisarts geweest? Misschien heb je een of andere schimmel op de huid van je tepels namelijk. Het is niet echt normaal dat je nu al last hebt van kloven e.d. dus ik verwacht wel dat er iets aan de hand is.

Je gebruikt nu allemaal middeltjes, maar hoe lang heb je bijvoorbeeld bepanthen gebruikt voordat je overging naar bijv. sudocrem? Het is ook niet goed voor je huid als er teveel gewisseld wordt. Gun een zalfje de tijd.
    Zelf zou ik Lansinoh aanraden mocht er niks anders aan de hand zijn. Dit is heel erg vet, en er zitten geen toevoegingen in.

Maar mochten de klachten aanhouden zou ik toch zeker eventjes langs de huisarts gaan hoor!

4. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    misschien raar, maar topless zonnen kan hier ook voor zorgen. Tepels kunnen namelijk ook verbranden. Dus mocht je dat gedaan hebben, zou dat ook de oorzaak kunnen wezen.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nee dat durf ik niet eens hoor, topless zonnen. Een schimmel vind ik nog wel een mogelijkheid, aangezien het zich vooral concentreert op 1 tepel. Ik denk dat ik het nog een weekje aanzie, mocht het dan niet over zijn, dan toch maar even naar de huisarts. Ik ga het morgen ook even aan de VK vragen, ik moet toch voor controle.

6. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    Hoi,
    Ik had er eventjes ook last van en ben toen sudocrem gaan gebruiken, maar dat heeft niet gewerkt. Denk te vet of iets.
    Toen zei iemand probeer aloe vera gel 98%. Deze koop je bij de tuinen. En geweldig, geen last meer en het droogt mooi op. Niet trekkerig.
    Ze zeggen ook dat als je eenmaal borstvoeding geef en je er dan ook weer last van heb dan mag je de gel ook blijven gebruiken omdat je het er niet af hoeft te halen als je de baby weer aanleg. Het is een natuurlijk middel, niet zoals sudocrem. Daar bleef altijd een wit laagie achter.
    Hoor wel of anderen er ook zo over denken.
    gr san

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nou ik ben toch maar gegaan, het deed teveel pijn om een week te wachten. Bleek inderdaad een soort schimmeltje. Ik heb creme gehad. Vanmorgen voor het eerst gesmeerd en nu is het al bijna weg. Echt snel. Ben blij dat het weggaat. Bedankt voor de tips!

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wel die antischimmelzalf doorsmeren al lijkt de schimmel over. Ook je bh en andere dingen die in aanraking komen met je tepel wassen op 60 graden. En elke dag een schone bh aan.

Ik zou trouwens sowieso geen sudrocreme of vaseline er op smeren. Beter zijn Bepanthen, purelan of lanoline.

Deel Deze Pagina