Hallo mama's, mijn zoontje wordt over 3 weken 9 maanden en dan verloopt mijn kolfrecht. Langer kolven gaat wel een probleem worden want helaas is het nu al lastig om te gaan kolven. ik sta op een groep met dementerenden en heb geen pauze. ik had geluk dat we vaak wel een stagiaire of vrijwilliger hadden die even op de groep kon staan maar dat is sinds kort beide voor een deel weg gevallen en heb geen pauze. Ik heb gelukkig nog wel enige voorraad in de vriezer maar dat is natuurlijk zo op als ik niet meer kolf op mijn werk. Mijn zoontje eet nog niet zo goed, fruit en warme hap gaan prima maar brood en ander drinken als bv wil hij absoluut niet. iemand een idee hoe dit aan te pakken? of anders toch maar kv meegeven op den duur?
Hoezo heb je geen pauze? Als u langer dan 5,5 uur werkt, heeft u recht op minimaal 30 minuten pauze. U mag de pauze splitsen in 2 keer een kwartier. Als u langer dan 10 uur werkt, heeft u recht op 45 minuten pauze. De pauze mag worden gesplitst in meer pauzes van minimaal een kwartier. Of is het anders geregeld in CAO? Dan zou je bijv 2 x een kwartier kunnen kolven, is je opbrengst misschien wel minder maar zo hou je je productie op peil. En als is het 5 minuten (mijn zoontje drink 5 minuten bijv per keer) en je zou er een neusspray bij gebruiken voor tsr dan is je opbrengst misschien wel oké.. Mocht dat echt niet lukken dan zou je deze voedingen af kunnen bouwen en kv geven. Mocht je geen kv willen geven kan je altijd nog kijken of je in de ochtend voor je werk (na de ochtend voeding) kolft en s avonds als de kleine slaapt. Daar went je lichaam ook weer aan en dan heb je op die momenten extra melk om te kolven.. Maar je hebt het al heel lang volgehouden, geweldig toch en met kv worden ze ook groot.
Hoi loesje mijn dienst duurt 5,5 uur en ben dan 6,5 uur van huis. Het punt is dat mijn zoontje geen ander drinken accepteert dan bv. Thee of diksap wil hij absoluut niet. Eigenlijk ben ik best bang dat hij kv ook gaat weigeren . Vandaag pap van bv geprobeerd en wil hij ook niet net zoals brood, hij word onrustig en draaien met zijn hooft en tranen met tuiten .
Zou je het er niet overheen kunnen tillen? In de nacht heb je misschien ook wel eens dat er 6.5 uur tussen zit. Dat je kolft voordat je weggaat en kolft als je weer thuis komt bijvoorbeeld? Weet niet hoeveel dagen je werkt?
Het meer gaan eten gaat misschien wel heel hard komende weken hoor, en als je dan ook nog wat voorraad hebt, komt het vast goed. Mijn zoon ging met 7,5 maanden van de een op andere dag meer vast voedsel eten. En dochter is nu 7,5 maanden en eet vandaag zo een halve boterham op , terwijl het een paar dagen geleden nog sabbelen op een broodkorst was... Ze is trouwens een flesweigeraar, maar zijn nu aan het oefenen met water uit een tuitbeker en dat vindt ze dan weer erg interessant
Je bericht geeft me goede hoop. Vandaag maar even geen brood geprobeerd, denk even rust. Morgen maar weer een broodkorst proberen.