Tepelpiercing gehad, probleem met borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door caro85, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Hoi,

Ik heb een vraagje en hoop dat u me er antwoord op kan geven.

Ik heb een tepelpiercing gehad, deze draag ik niet meer omdat het me niet lekker zat. Sinds de piercing uit is, en ik in mijn tepel knijp, komt er een soort `smeer`achtig spul uit. Geeft dit problemen straks met borstvoeding, of kan ik alleen maar met 1 kant geven?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes Caroline

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Via de mail kan ik niet goed inschatten wat voor "spul "er uit de opening komt. Ik kan me zo voorstellen dat je er een drupje moedermelk uit drukt. In principe wordt de MM productie tijdens de zwangerschap onderdrukt door de zwangerschaps hormonen. Veel vrouwen hebben echter wel een beetje afscheiding uit de tepels. Dit is al gewoon Moedermelk. Dit is vaak gelig en wat dik (dit is de colostrum ,de eerste melk die je baby krijgt.)

Ga na de bevalling gewoon voeden. Kijk hoe het gaat. Het is niet te zeggen of een piercing problemen oplevert. Veel vrouwen hebben nooit problemen (behalve dat soms een dikke straal melk uit de opening komt) Andere hebben soms problemen met verstopte melkkanaaltjes, dat is wanneer er net een uitgang door weefsel is dicht gegroeid. De melk in het gebied erachter wil er dan wel uit maar dat kan niet.

Hoe de situatie bij jou zal worden is niet vooraf te zeggen. Als je pijn hebt aan die kant bij het voeden is het goed om op tijd aan de bel te trekken. Neem dan contact op met een LK bij jou in de buurt.

Als het echt niet lukt kan je altijd op 1 borst voeden.

Heel veel succes,

Ilse

Deel Deze Pagina