Na ziek zijn, terug loop bv :(

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door SheDevil, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Beste Ilse,

ik ben vorige week flink ziek geweest buikgriepje denk ik dus flink overgeven.
    Vanaf toen is mijn bv gaan teruglopen :cry:
    Komt nog bij dat mijn dochtertje de afgelopen 3 dagen ook aan het spugen is geweest dus lkkr afgevallen en kv durf ik nu niet aan (wil ik ook liever niet).

Ik geef nu op verzoek dus niet om de 3 uur behalve snachts dan slaapt mijn dochtertje door totdat ze zelf weer komt en dat is ongeveer van 00.00u tot 07u.00
    Maar ondanks het voeden op verzoek en wisselvoeden per voeding zie ik het niet echt vooruit gaan.

Alleen als ik een bruin biertje op heb voor het slapen gaan dan staan mijn borsten sochtends vroeg weer bol vd melk, maar tegen een uur of 4 smiddags heeft ze er al niet meer genoeg aan om van de avondmaar niet te spreken... gevolg niet willen slapen want honger.

Wat kan ik doen om mijn productie omhoog te krijgen?
    PLEASE help, ik wil niet stoppen met de bv :cry:

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    probeer goed uit te zieken en neem extra rust. wanneer je weer te snel alles wilt doen is het zwaarder voor je lichaam. pas op de plaats dus.

verder: heb je een kolf? kolf dan eind van de ochtend en eind van de middag een uur na het voeden extra. Let wel: het gaat hier niet om hoeveel je voedt, maar dat je extra signaal aan je lichaam geeft dat er meer melk geproduceerd mag worden.

kolf volgens schema: 7 min. 5 min. 3 min. waarbij je iedere keer van borst wisselt. heb je een dubbelzijdige kolf tot je beschikking dan na de 7,5 en 3 minuten stoppen en masseren voor extra stimulans en vettere melk.

wanneer je voedt: probeer te wisselvoeden (of een paar voedingen) let dan op wanneer je kindje iets langer pauze neemt, dan van kant wisselen. dit doe je een keer of 2, 3 of nog vaker zolang ze nog wil drinken. door te wisselen geef je weer extra impuls.

bedenk of je een week een electrische kolf wilt huren als bovenstaande niet helpt met een dag of drie.

succes!

3. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi Margit,

allereerst, dankjewel voor je snelle antwoord!
    Ik doe best rustig aan, ben gewoon thuis dus kan al m'n aandacht daar op richten als het moet.

Ik heb geen kolf maar die zal ik morgen direct gaan kopen of huren even kijken wat uitkomt.
    Het zinnetje "het gaat hier niet om hoeveel je voedt.." bedoel je daar, het gaat niet om hoeveel ik kolf..?

En dan het schema.. moet ik dan eerst de ene borst 7 minuten kolven, dan stoppen, masseren en dan de andere borst 5 minuten, stoppen, masseren en dan weer wisselen en dan 3 minuten, stoppen, masseren?
    Dus links, rechts, links?

Dan over het voeden.. Ik voed haar nu zo om de twee uur, en 's avonds vaker want dan hou ik haar bij me.
    Als ik haar aanleg dan wissel ik idd 2 of 3x van borst tijdens 1 voeding.
    Maar ik hoor haar normaal gesproken klokken en dan kan ze een minuut of 7 a 10 vrij krachtig drinken en krijgt ze grote slokken binnen.
    Dat is nu niet meer zo, want na een minuut of 1 a 2 is het alweer zuig zuig zuig slik,
    dan krijgt zij al heel weinig binnen, vooral in de avond.
    Nu is mijn vraag, krijgt zij dan nog wel iets binnen als ze zo lang zuigt en ik haar niet hoor slikken?
    Ze is ook erg druk aan de borst, bezig met andere dingen alsof ze verveeld raakt omdat er minder uitkomt.
    Haar plasluiers zijn ook iets minder vol, en slapen lukt savonds niet zo goed omdat ze niet echt voldaan is lijkt mij dan?
    Maar doorslapen van 00.00 tot ongeveer 07.00 doet ze weer wel :(

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

het is inderdaad hoeveel je kolft wat ik bedoelde ipv hoeveel je voedt.

kolven doe je bij enkelzijdig wisselend links, rechts, links rechtrs (wisselvoeden met een kolf) bij dubbelzijdig stop je om te masseren. (afhankelijk van of je een enkel of dubbelzijdige kolf in huis hebt)

wanneer ze minder slikt, krijgt ze ook minder binnen. na de eerste 10 min. kan ze best meerdere keren zuigen eer ze slikt, de eerste bulk zou ze binnen moeten halen zoals je omschrijft. Naar het einde van de voeding toe drinken kindjes minder effectief of snel. op zich niet erg, als ze maar de gelegenheid krijgt en benut om de eerste heoveelheid wel binnen te halen

succes
    heidi margit

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Oke ik ga het proberen bedankt!
    Ik laat wel weten of het is gelukt of dat er vordering in zit!

6. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Nou het is gelukkig weer op gang gekomen!
    En dat zonder kolf, want ik had steeds geen tijd om te gaan.
    Dus 3 a 4 dagen 's avonds met m'n dochtertje op bed gelegen tv aan, en alleen maar aanleggen heel de avond.
    En het heeft geholpen :D al voelen mijn borsten wel 'leger' aan op de dag dan voorheen.

7. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Fijn te lezen dat het nu wel weer beter gaat. Zo zie je maar, de natuur regelt het zelf ook best zonder kolven.

Je hebt het heel goed gedaan door gewoon samen het bed in te duiken en veel aan te leggen. Meer vraag = meer aanbod. Dat geld altijd, ook na ziekte.

Succes verder.

Ilse

Deel Deze Pagina