kolven en voeden

Discussie in 'Voeding' gestart door talia, 4 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    meiden is het mogelijk nadat ik elyesa gevoed heb ook te kolven want moet straks naar een plaats waar het onmogelijk is zelf te voeden en wilde het dan even met de fles doen maar gaat dat wel

    groetjes talia
     
  2. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Mij lukt het vaak niet, om direct daarna te kolven. Lynn drinkt echt zo goed als mijn borsten leeg, ik zou na het voeden even wachten en het dan proberen. Weet niet hoeveel haast je hebt?? Maar als het kan zou ik even een paar uurtjes wachten en dan kan je vast wel goed kolven! Misschien dat het bij jou wel wil, maar ik kolf bijna niets als ik net heb gevoed! Hoop dat het allemaal lukt, groetjes Carry
     
  3. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb het net ec-ven geprobeert en heb maar 40cc kunnen kolven zal straks eens even opnieuw proberen.
    bedankt voor je antwoord carry

    groetjes talia
     
  4. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Talia, heb je het vandaag nodig? Anders zou je 's ochtends kunnen kolven.Ik heb zelf 's ochtends altijd veel meer voeding, genoeg om nog flink wat af te kolven. En geef je 2 borsten per keer? Want anders zou je één kunnen geven en de ander af kunnen kolven. Ik geloof dat geadviseerd wordt om anders een uur of anderhalf uur na de voeding te kolven.
    Succes!
     
  5. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het was dus niet gelukt vandaag ben dan maar even terug naar de auto gelopen om hem te voeden geen probleem eigenlijk.
    maar het is inderdaad een goed idee om smorgens te voeden want dan heb ik ook melk in overvloed.

    ik geef beide borsten bij elke voeding dus een kolven zal niet lukken.

    ik heb de indruk dat ik de laatste tijd minder melk heb ik weet niet wat ik moet doen, ik wel stress de laatste tijd en slaap er weinig mss dat het daarmee te maken heeft maar ik wil zograag lang voeden iemand mss een tip?

    groetjes talia
     
  6. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Talia, kan het zijn dat er een menstruatie aan komt? Ik had dan altijd een enorme dip in mijn productie, ook een beetje ziek zijn vermindert de productie net als stress en vermoeidheid.
    Mij werd dan aangeraden een BV-dag te houden, lekker op bed hangen met je kleine en de borst aanbieden wanneer hij maar wil, om zo de productie weer op te krikken. Veel (water) drinken, veel rusten.Er schijnt ook speciale BV thee te zijn, weet zelf niet of ie werkt, nooit geprobeerd.

    Succes, meid!
     
  7. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    de thee heb ik, weet ook niet of ie werkt maar ga hem nu eens proberen, is inderdaad een goed idee;

    kan kolven ook helpen?

    groetjes talia
     
  8. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ja, je zou tussendoor ook kunnen kolven op de productie omhoog te krijgen, maar Elyesa kan er veel meer uitkrijgen en het ook veel beter stimuleren dan een kolf.
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dan ga ik hem zo vaak mogelijk proberen aan te leggen maar hij wil niet drinken, kan het zijn dat hij gewoon aan iets anders toe is?
    ik heb hem geprobeerd gekolfde melk te geven maar ook die weigerd hij.
    ik weet dat het beter is 6 maanden enkel borst te geven maar mss is hij er toch aan toe om wat papjes te proberen

    groetjes talia
     
  10. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik zie dat Elyesa 4 maanden is en de 4 maandendip is heel erg berucht, dan drinken ze wat minder en groeien ze wat minder. Gewoon blijven aanbieden maar niet forceren, als hij niet wil drinken zou ik om de productie op peil te houden idd gaan kolven. Hij moet natuurlijk geen honger lijden, maar ik heb zelf de ervaring dat het zeer tijdelijk is. Ik PB je even de link van het BV forum, daar zitten zowel deskundigen als ervaringsdeskundigen op het gebied van BV.
    ALs je hem nou wat anders aan zou bieden verstoor je producite denk ik nog meer.

    Maar op het BV forum zitten vrouwen die er meer van af weten.

    Succes!
     
  11. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ga deze maand een avond weg samen met mijn man, en Ewout gaat dan naar mijn schoonouders. Ik ga dus voor het eerst afkolven dan. Maar dat moet dus met een flesje gegeven worden dan. Kan dat geen kwaad met de tepel speen verwarring? hij krijgt ook een speentje....
     
  12. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Aangeraden wordt om vanaf 6 weken pas te beginnen met het wennen aan een flesje, i.v.m. tepel/speen verwarring. Maar ik zou gewoon voor je weg gaat al een keertje met de fles oefenen, mss weigert hij de fles en dat is toch handig om van te voren te weten, ach, ik zie dat hij al 5 weken is, volgens mij kan het niet zoveel kwaad om het vast te proberen...

    Succes! en veel plezier :D
     
  13. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    als hij toch al een speentje krijgt zal het niet zoveel uitmaken denk ik hoor
    wel moet je oppassen dat hij de fles niet gewoon geraakt, want uit een fles komt de melk bijna vanzelf en aan de borst moet hij hard werken he kan zijn dat hij denkt van he makkelijk gaat ook en dat hij dan borst gaat weigeren maar voor een keertje kan het vast geen kwaad

    groetjes talia
     
  14. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Allereerst: waarom denk je dat je minder melk hebt?
    Ten tweede: nee, ik denk eerlijk gezegd niet dat hij aan wat anders toe is. Laat ik het zo stellen: in jouw moedermelk zit veel meer calorieën als in dat kleine beetje groente of fruit wat je geeft.

    Je hebt groot kans dat door de stress jouw toeschietreflex minder is geworden. Dat kan uiteindelijk tot gevolg hebben dat jouw productie minder wordt.
    Maar je geeft zelf al aan dat hij tussendoor niet wil drinken. Dus eerlijk gezegd, zou ik te weinig melk dus al uitsluiten.
    Als hij honger had, zou hij echt wel drinken. Vertrouw maar op Elyesa dat hij dat aangeeft.

    Omdat ik niet weet waarom je denkt te weinig melk te hebben, zal ik toch even wat dingetjes schrijven.
    * Als hij heel snel klaar is met drinken, kan het gewoon zijn dat hij effectiever heeft leren drinken.
    * Als hij boos wordt aan de borst, kan het zijn dat hij boos is op de traag toeschietende melk door die stress.
    Tips hierbij zijn om vooraf de TRS op te wekken of door bijvoorbeled het gebruik van Synticon. Maar ik zou eerst proberen om het handmatig te doen, voordat je met Synticon begint. En ik geloof ook dat het in België niet verkrijgbaar is.
    * Is hij afgeleid tijdens het voeden? Hij is wel 4 maanden, de wereld is nou bere interessant en dat gaat soms "ten koste van" het voeden.
    Tip hierbij is om in een verduisterde rustige kamer (slaapkamer of zo ) te gaan zitten.
    * Wat Marije ook al zegt, het kan zijn dat jouw menstruatie er weer aan komt. Bij sommige vrouwen levert dat een dip op.
    Maar zoals ik hierboven ook al zei; ik denk eigenlijk niet aan te weinig melk, want dan zou hij tussendoor echt wel willen drinken.

    Mouschy: kan prima hoor. Tussen de 4 en 6 weken wordt aangeraden om te beginnen met oefenen. Zeker als Ewout goed aan de borst drinkt, kun je prima beginnen.
    Wel een paar tipjes: nr 1 speen er heel stevig opdraaien, zodat hij moeite moet doen om het eruit te krijgen (moet hij bij de borst ook)
    En aanbieden zoals dat je bij de borst ook doet; laat hem zelf toehappen.
     

Deel Deze Pagina