verloskundige maakt me ongerust!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loltsje82, 23 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hallo iedereen!

Misschien kunnen jullie mij geruststellen.... Ik heb vanmorgen gebeld met de verloskundige, we hebben een afspraak gemaakt voor een intake en ook een afspraak voor de eerste echo. Mocht ik eerder klachten hebben dan kon ik altijd bellen. Dus ik heb meteen maar aangegeven dat ik al 5 dagen (vandaag trouwens bijna niet) erg last heb van buikpijn. Dat dit bijna ondraaglijk is en onderin de buik zit. Deze pijn straalt uit in de liezen en bovenbenen. De pijn komt wel met vlagen, het is dus niet zo dat ik er de hele dag last van heb. Gisteren was de pijn zo erg dat ik op de w.c. zat te huilen, zo'n pijn! Ook wordt ik er 's nachts of 's ochtends vroeg wakker van. (Het voelt als hevige menstruatiepijn, maar dan nog erger dan erg zeg maar.)
    Ik moet erbij zeggen dat ik gisteren een klein beetje diarree had (geen waterdunne ontlasting hoor).
    De verloskundige heeft me zonet teruggebeld en zei dat ze niet wist wat dit was. Ik vroeg of het bandenpijn kon zijn (dat mijn baarmoeder aan het groeien is misschien), maar volgens haar was het daar nog te vroeg voor. Het enige wat ze kon bedenken (maar ze wilde me ook niet ongerust maken) is dat het vruchtje niet in de baarmoeder zit, maar ze zei dan merk je dat pas na een week of 8, en niet na 5 of 6 weken al.
    Dus ze wist het eigenlijk ook niet. Dus nu weet ik al helemaal niet wat ik ervan moet denken.....
    Als ik weer erge pijn kreeg moest ik de huisarts maar bellen.
    Verder heb ik nog dat ik best moe ben, als ik van bed af kom heb ik het gevoel dat ik nog niet geslapen heb. Maar goed, door die pijn slaap ik natuurlijk ook niet heel goed.

Weten jullie wat ik hiervan moet denken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Miep

2. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    in eerste instantie zou ik ook denken aan bandenpijn. Heb wel vaker gehoord dat sommige daar al heel vroeg zo'n ontzettende last van hebben. Wat je kan proberen is op de pijnlijke plekken een kruik te leggen of lekker de douchekop er op zetten, misschien helpt het.

Lijkt mij (als leek) dat als het vruchtje bijv. in de eileider zit (buitenbaarmoederlijk) dat je dan aan een kant pijn hebt. Wat ik van je verhaal begrijp is dat je het aan beide kanten hebt.

Je kunt anders ook je huisarts bellen en vragen wat hij/zij ervan denkt. Volgens mij moet nu ook wel met een inwendig echo te zien zijn of je eileiders schoon zijn of niet. Maar dat zou je kunnen navragen.

Veel sterkte met de pijn en probeer je niet al te ongerust te maken!

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi Miep,
    dat het te vroeg is voor bandenpijn = onzin.
    Want ik had al bandenpijn toen ik 4 weken zwanger was.
    Vooral de eerste weken was de pijn heftig.
    Net of er een hele zware ongesteldheid zat aan te komen :(

Misschien krijg je wel een tweeling en is je baarmoeder nu al supersnel en hard aan het groeien ;)

Ik hoop voor je dat de pijn snel over gaat.
    En dat alles oke is met je kindje.

Sterkte!

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Dankjewel! Dit stelt me al een beetje gerust. Het is toch ook zo dat je bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bloed verliest? (Of is dat pas als je al langer zwanger bent?) Dit heb ik gelukkig ook niet.
    En als ik een kruik op mijn buik leg, helpt dat wel een beetje, maar de pijn is zo erg dat je die er dan wel doorheen voelt.
    En het klopt inderdaad dat de pijn niet aan 1 kant zit, het zit in de gehele onderbuik zeg maar.
    Vandaag valt de pijn best mee, hopelijk blijft dat zo. Mocht ik weer erge pijn krijgen dan ga ik wel de huisarts bellen.

Groetjes Miep

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Kiowa, jij ook bedankt voor je berichtje!
    Waarom zegt de verloskundige dan dat het te vroeg is voor bandenpijn? Ik snap er niks van. Ze zou toch wel ervaren genoeg zijn?
    Gelukkig had ik hier op het forum ook al gelezen dat bandenpijn al vroeg in de zwangerschap voor kan komen, anders was ik helemaal ongerust geworden.

Groetjes Miep

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja, vind het ook raar hoor van je verloskundige :(

Misschien andere verloskundige zoeken ? ;)

7. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Bij een BBZ heb je niet automatisch bloedverlies hoor...ik heb weken gedacht dat ik gewoon zwanger was, tot bleek dat het een BBZ was.(zonder bloedverlies, is vanzelf "opgelost")

Maar als ik jouw verhaal lees lijkt het er niet op hoor, sommige vrouwen hebben erg buikpijn de eerste weken, idd bandenpijn. Stel anders je vraag hier op de site even aan de VK!

Je kan eigenlijk alleen maar even afwachten!

Liefs Emma

8. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Nou volgens mij klinkt dit ook als bandenpijn.
    Had ik ook al vanaf week 5 hoor. Kan pijnlijk zijn, misschien is het bij jou heel erg pijnlijk.

Ik zou me niet ongerust maken.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik had vanaf een week of 4, dus vanaf het begin, bandenpijn. Ik heb toen ook met de VK gebeld en zij gaf aan dat dit het waarschijnlijk was en ze adviseerder me een kruik er tegen aan te houden, dan zou de pijn moeten afnemen. Mijn tip voor jou is dan ook een warme kruik, dat heeft mij goed geholpen.

10. Dapi

Dapi Lid

22 mei 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Hallo Miep,

De pijn die jij hebt in je buik, die had ik ook in het begin.
    Ook toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, had ik zo'n pijn in mijn buik, dat ik zelfs op zaterdagavond bij de huisartsenpost zat.
    Ik had het niet meer, het was zo heftig dat ik in tranen uitbarste.
    Ik dacht de heletijd dat ik ongi moest worden. Later bleek ik dus zwanger te zijn. Ik meen me ook te herinneren dat het bandenpijn was.
    Mijn VK zei dat zolang er geen bloed bij komt kijken kan het geen kwaad.
    Je lichaam begint nl meteen met alles aan te passen.
    Dus waarom je VK zo onduidelijk is.... :(:

En inderdaad ga anders even naar je HA, misschien kan hij je meer vertellen.

Sterkte ermee.

Groet Dapi

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had dat ook. Ik had van week 5 tot 6 echt hele erge krampen in mijn buik. Bijna ondragelijk. Ik kon dan niet lopen en moest gaan liggen. Na ongeveer 15 tot 20 minuten ging het langzaam weg.

Ook ik had toen ook last van mijn darmen.

Bandenpijn was het volgens mij niet. Ik denk zelf dat het misschien wel te maken heeft met alle veranderingen in je lijf,

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Jullie stellen me weer wat gerust. Bedankt!
    Ik blijf het nog steeds vaag vinden dat die verloskundige zei dat het geen bandenpijn kan zijn.... Waarom maakt ze me ongerust terwijl dat dus helemaal niet nodig is.....

Nou ja, we zien het wel, afwachten maar.
    Vandaag heb ik weinig pijn, ik voel het nog wel steeds, maar lang zo hevig niet als de afgelopen dagen.

Groetjes Miep

13. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Het vervelende is ook dat mensen om me heen nog niet weten dat ik zwanger ben (en dat wil ik eerst ook mooi zo houden) en ze dus ook niet weten dat ik zo'n pijn heb. Zoals gisteren op mijn werk.... oh oh oh, wat had ik een pijn, maar ik kon het dus niet laten merken....
    Ook ziek melden kan niet, want ik heb me nog nooit ziek gemeld (klop klop klop) en zou ik dat nu wel doen dan valt dat op natuurlijk....

Groetjes Miep

14. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik had het bij mijn tweede ook!
    Zelfs zo erg dat ik tijdens een kinderEHBO training op de wc in elkaar ben gestort en met de ambulance naar het ziekenhuis ben gebracht!
    Ik was toen 7 weken maar had de pijn al vanaf 4,5 week!
    Succes.

15. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Snap eignelijk niet waarom je VK geen inwendige echo maakt / laat maken. Ik had tegen de 7 weken aan wat last van bloedverlies en daar was ik heel erg van geschrokken...volgens mijn VK zou het waarschijnlijk niks zijn maar ik mocht toen toch al komen voor een inwendige echo en toen was er al te zien dat er een vruchtje in mijn baarmoeder zat..anders moet je er gewoon even om vragen, want die stress is natuurlijk ook niet goed voor jou en je baby

16. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Nu ik jullie berichten heb gelezen valt de ongerustheid wel weer mee hoor. Stel dat ik er bloeverlies bij zou krijgen dan ga ik meteen weer bellen.

Maar weten jullie of er wat aan die pijn kan worden gedaan? Behalve een kruik op je buik leggen.
    Vandaag heb ik (nog) niet erg veel last van kramp trouwens, hopelijk blijft dat zo. Wel ben ik weer heel erg moe en ook ben ik misselijk. Heb geen zin in eten en heb dus vandaag ook nog niks gehad. Maar ik weet dat het niet goed is om niet te eten, dus ik zal zo toch even een stukje brood smeren.
    Zijn jullie ook misselijk? En wat doen jullie eraan?

Groetjes Miep

17. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Je mag een paracetamol nemen, kan geen kwaad. Geen andere pijnstillers (dus geen asprine of ibuprofen).
    Succes ermee!

18. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ook ik heb die vreselijke krampen in het begin van de zwangerschap gehad... Zo'n ongelooflijke pijn, waar het zweet me gewoon van uitbrak. Af en toe had ik er ook diarree bij.
    Het is te vergelijken met een menstruatie, maar dan vele malen erger. Op mijn werk ging ik dan altijd op de wc zitten, en maar wachten tot het overging. Bij mij hielp geen enkele houding.
    Ook had ik het vaak 's nachts, dan moest ik gewoon het bed uit.

Mijn vk zei dat ik me geen zorgen moest maken, dat het gewoon de baarmoeder was die begon met groeien. En natuurlijk moest mijn lichaam wennen aan die aanpassing.

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Wat jij schrijft Sandra, lijkt heel erg op wat ik heb. Ik heb het zowel 's nachts als overdag.

Hoe lang heeft dit bij jou geduurd (van welke week tot welke week ongeveer)?

Mijn verloskudige zegt dus dat het mijn baarmoeder niet kan zijn, dat vind ik nog steeds raar.... Nou ja, misschien zijn het mijn darmen want mijn ontlasting is ook wat ontregeld. Maar het voelt dus echt als ongesteldheidspijn en dan inderdaad vele malen erger.

Groetjes Miep

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jee wat zijn sommige vk toch bot. maar je kan heel goed pijn hebben hoor. je bent absoluut niet de enige. je baarmoeder heeft nu iets in zich zitten wat heel snel groeit, en door dat volle gevoel kan je die krampen hebben.
    anders zou ik gewoon naar je huisarts gaan, want als het niet te harden is moet je er niet mee door blijven lopen. en haal je vooral geen gekke dingen in je hoofd. als je gespannen bent word het alleen erger

Deel Deze Pagina