Een uur per voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door missmamsie, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hoewel ik het zelf niet als problematisch ervaar, denk ik dat het toch rustiger zou zijn als onze zoon (nu een week oud, terug op geboortegewicht van 3160 gram) misschien iets minder lang als een uur over zijn voedingsmomenten zou doen. Ik denk, en de kraamhulp zei, dat het niets met de bv zelf te maken heeft, eerder met het karakter van ons mannetje. Ik ben nu alleen nieuwsgierig of er nog andere mama's zijn die zo begonnen zijn en of er misschien nog tips zijn om de tijd iets in te korten. Op zich drinkt onze kanjer wel erg goed, maar errug rustig... Borstcompressies haalt trouwens weinig aan.

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Misschien nog iets meer tijd geven...
    1 week is nog erg jong.
    ik denk echt dat hij over 1 of 2wk heel wat sneller drinkt.

fijn dat ie al op gewicht is, hoef je je daar niet druk om te maken. het gaat prima dus, alleen meneer is relaaaaaxed ;)

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier was dat ook in het begin... En dan lag ze net te slapen en dan kwam ze weer... Er zat ook vaak niet meer dan 2 uur tussen. Maar goed, die van mij was ook erg klein, maar 2680 gram.

De vraag van mijn laktatiekundige was toen ook: Drinkt ze wel effectief? Dwz, drinkt ze achter elkaar door of valt ze steeds in slaap om dan na een paar minuten verder te drinken? Dat laatste was bij mij het geval. Het ging wel iets beter met haar tips, (een beetje wakker pesten door handjes en voetjes te kriebelen, of onder het kinnetje te wrijven) maar Jitte dronk pas na een maand of 2 echt goed door.
    Ze hebben een heel klein maagje, dus dan kan er ook niet veel in. En als je dan, net als die van mij, een echte slaapkop bent, kun je lang liggen en nog niks binnenkrijgen... :D Jitte dronk met een week of 7/8 nog steeds maar maximaal 70cc per voeding. (dat weet ik omdat ik een paar dagen gewogen heb voor en na het voeden) Daar nam ze ook uitgebreid de tijd voor... ;)

Nu krijgt ze een voeding of 5 per dag, en drinkt ze maximaal 20 minuten, dan heeft ze beide borsten leeg.

Je zou even een lactatiekundige kunnen bellen (even een goeie zoeken op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding ) om eens wat tips te vragen. Hier heeft een lk een hoop rust gebracht, ook al had ik uiteindelijk niet veel aan de tips. Het feit alleen al dat er iemand is die met je meedenkt en begrijpt dat het allemaal heel verwarrend en pittig is, is al goud waard!

Het komt goed! Het is alleen even doorzetten nu!

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

begon met 1 uur, (verschonen en boertje er ook in)
    daarna met 40 min
    Toen 30 min
    Opeens 20 min
    en nu nog maar 10 min beide borsten.
    Komt goed en hou er rekening mee ;)
    Ik had hier ook een kleine genieter en sabbelde en slokte wat weg.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    De eerste weken was ik ook wel een uur bezig. Ik vond hetzelf nooit geen probleem. Na een aantal weken werd het al snel 45 minuten, en naarmate hij groter groeide werd het snel 30 minuten. Dat heeft hij tot een maand of 5 denk gedaan, daarna werd het bijna per maand enkele minuten per keer minder.
    Het ligt ook heel erg aan je kindje. Die van mij had veel zuigbehoefte en mamahonger. Nog steeds is hij enorm aanhankelijk en vraagt om geborgenheid. Borstvoeding met een jaar was rond de 15-20 minuten en dan zo´n 5x per dag.

6. 4days

4days Niet meer actief

Een uur? Ik was alleen al drie kwartier bezig met aanleggen de eerste week... En dan dus nog een uur drinken... Maar gelukkig wordt het steeds minder lang. Tegenwoordig duur het twee minuten. :D

7. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Bedankt voor jullie reacties!! Echt goud waard om te lezen dat je ergens niet alleen in staat. :) Voor mijzelf voelt het dus ook niet als een probleem, maar de kraam had wel zoiets van dat het sneller kon. Ik laat het hier voorlopig bij en als het echt tegen gaat staan, dan ga ik een lk bellen. Nogmaals bedankt voor de reacties:D

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

same here, ik deed ook eeuwen over het aanleggen en dan heeeeel lang drinken..

tegenwoordig doet Ties er 15-20 minuten over.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Tijdens de kraamweek en nu nog steeds 20 minuten 1 kant en evt 10 minuten de andere kant.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tot een maand geleden voedde ik nog drie kwartier per uur; echt drinken he, geen sabbelen! Hij kon er heerlijk rustig van genieten. Nu is hij wat groter en krachtiger en houden we het op een half uurtje (soms ook wel een kwartiertje hoor!;))

11. in het begin was ik ook steeds 3 kwartier tot een uur kwijt aan voeden, en dan kwam ze een uur of anderhalf uur later weer. dat komt ook omdat ze natuurijk nog niet goed wist hoe effectief te drinken.
    maar na een paar weekjes wordt het beter hoor!
    Nu doe ik over een voeding (beide borsten) 10 minuutjes;)

Deel Deze Pagina