Tepels liggen open, overstappen naar flesvoeding maar hoe!?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dexa, 28 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    Hoi dames,

Mijn dochtertje is bijna 4 maanden en geef haar sinds de geboorte alleen borstvoeding.
    Het ging echt super goed tot dat ze klachten kreeg van hele erge krampen.
    We zijn vaak in het ziekenhuis geweest en we denken dat het een koemelkallergie is.
    Ik ben nu op een koemelkvrij dieet en het gaat een stuk beter, maar de klachten bleven nog. We zijn erachter gekomen dat ik heel veel melk aanmaak en ze teveel voeding binnen krijgt. Ze stopt niet wanneer ze genoeg heeft.
    Nu ben ik sinds een maand geleden begonnen met fulltime kolven en haar de fles te geven zodat we kunnen bekijken hoeveel ze drinkt. En de klachten zijn helemaal weg!
    Super blij natuurlijk maar door het kolven liggen mijn tepels nu helemaal open en daardoor ben ik gestopt met kolven en haar gewoon weer gaan aanleggen.
    Maar het doet echt super veel pijn als ze aanhapt en drinkt.

Ik heb toevallig nu met de kerst weer iets gegeten waar melk in zat en ze heeft meteen weer last van krampen..
    Ik ben vanplan om te proberen zo snel mogelijk over te stappen naar flesvoeding omdat mijn tepels het gewppn niet langer volhouden wat ik heel erg vind!
    Heft iemand tips hoe ik het beste kan stoppen?
    En vooral.... welke flesvoeding moet ik gebruiken ivm de koemelkallergie!?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hoe te stoppen kan ik je niet mee helpen.
    Wat betreft de KMA...je hebt van Hero bv allergy care en van nutrilon pepti. De koemelkeiwitten zijn hierin verknipt zodat de je lijf de koemelkeiwitten niet meer herkent.

Mocht dat niet werken is er nog nutramigen (knijp wel je neus dicht als je die klaar maakt;)) maar daarin zijn de eiwitten nog verder verknipt.

3. lijstertje

18 aug 2016
    29
    0
    1
    Geen antwoord op je vraag, maar ken je purelan? Is puur wolvet en enige wat mij van pijnlijke en kapotte tepels heeft kunnen afhelpen. Werkt in mijn ervaring echt heel goed!

Iets meer antwoord op je vraag: ik heb toen ik bo had door teveel melk van m'n lactatiekundige phytolacca tabletjes gekregen. Remt de productie wat, wordt ook gebruikt bij afbouwen/stoppen van bv. Google maar ns.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heb je wel het goede borstschild? En niet een te kleine?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Open tepels heeft een reden. Te groot of te klein borstschild,of verkeerd gebruik.
    Daar kan een lactatiekundige je mee helpen,dan is dat probleem zo opgelost.

Overproductie is een bekend probleem. Je kan inderdaad gaan kolven,maar ook samen met,wederom,een lactatiekundige,de overproductie aanpakken. Zeker als je kindje groeit,zal het ook beter om kunnen gaan met veel melk.

Ook wat betreft het aanleggen...wederom,vraag hulp aan je lactatiekundige.
    Die kan meekijken,en je kindje helpen met goed aanhappen. Is even investeren,maar met hulp komt het goed.
    Je geeft aan dat je het erg vind,van daar mijn reactie.
    Deze problemen hebben een oorzaak,die kan je oplossen. Maar daar heb je wel hulp bij nodig👍

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Hier sluit ik mij bij aan :)

7. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Bovenstaande is allemaal waar.
    Maar soms is bij een allergie kunstvoeding wel een hele goede oplossing.
    Bij mijn oudste had ik dezelfde problemen met borstvoeding mbt melk intolerantie en allergie. Ik vond het erg zwaar om niets te kunnen eten maar wel de energie te houden om te voeden. Ik heb het wel volgehoudem tot ze 6 maanden was maar toen was het overstappen op de fles een ware opluchting.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #8 Zoe123, 5 jan 2017
    Laatst bewerkt: 5 jan 2017
    Met allergieën heb je het over iets wat over langere tijd speelt, niet op te lossen in een paar dagen en een consult van LK.
    Ik weet dat het dieet zwaar kan zijn, vriendinnetje heeft zo'n 7 maanden gedaan. Ik heb haar alleen gelukkig nooit horen zeggen dat ze niets kon eten? Ze had altijd veel in huis,maar het was in het begin wel een zoektocht.
    Goed joh,dat je 6 maanden toch hebt volgemaakt! Topstart voor je kindje 👍🙂. En wat is het fijn dat er dan een alternatief is!

Open tepels is echt een op zich staand probleem. Eenmaal opgelost mag je er van uit gaan dat het dan ook oké is.

9. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    volgens mij kan je via je verzekering speciale melk krijgen als jebaby allergisch is voor koemelk en denk ook idd dat je tepels pijn doen door verkeerd gebruik is het zelfde denk ik als de baby verkeerd drinkt dan gaat het ook pijn doen

medela tepelzalf werkt wel echt goed maar dat zal je vast al weten

10. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Bedankt voor het compliment.

Open tepels en allergie hebben inderdaad niets met elkaar te maken. Ik lees een dubbel probleem bij ts Vandaar mijn aanvullende reactie om op het alternatief van flesvoeding te wijzen. Ik ben heel erg voor borstvoeding, maar heel soms is flesvoeding de oplossing.

Het maakt natuurlijk ook uit hoe erg de allegrie van een kindje is. Mijn oudste was héél erg gevoeling voor melkeiwit en lactose. Ik vond het aangepast eten thuis goed te doen. Wel vond ik het moeilijk om nergens anders te kunnen eten. Niet bij een ander en niet onderweg. Ik moest altijd mijn eigen eten meenemen.

Mijn andere twee kinderen hebben geen allergieën en heb ik daarom lang kunnen voeden. Jongste nog steeds 😀.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bij het zoontje van een collega wisten ze niet 100% zeker of het kma was. Ze zijn toen op kabrita geitenmelk overgestapt. Deze ligt qua smaak ed dicht bij borstvoeding. En daar deed hij het goed op. Eerste 3 maanden 100% bv, daarna 50/50. En bij 9 maanden 100% kv

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In dat geval zal het geen koemelkallergie geweest zijn.
    Geitenmelkkunstvoeding lijkt namelijk zo sterk op koemelkkunstvoeding dat kinderen met koemelkeiwitallergie daar ook op reageren.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je het beste een consult kunt nemen met een IBCLC lactatiekundige.
    Zowel als je zonder borstontsteking te krijgen wilt stoppen als wanneer je je kolfprobleem wilt aanpakken (zou best eens spruw kunnen zijn) als.wanneer je je kind weer gewoon aan de borst wilt.

Deel Deze Pagina