hey ik kom net van de genecologe en ze zei dat ik rustig aan moet doen omdat ik een verkorte baarmoederhals heb en die al week is ze wil zeker dat ik nog 2 weken niet beval wie van jullie heeft dit ook (gehad) hoelang heeft het voor jullie geduurd eer jullie bevallen zijn ? ze heeft ook al gezegd dat ik de 40 weken niet zal halen en nog 1 vraagje op men papier staat dat het hoofdje in de schede ligt wil dit zeggen dat ze is ingedaald? alvast bedankt groetjes
ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van een verkorte baarmoederhals had gehoord had voordat ik dit forum kende en ik ben tochal 2 keer bevallen. ik kan je er dus ook geen antwoord op geven waar je iets aan zou kunnen hebben. ik zou wel het advies rustig aan te doen ernstig nemen. wat je andere vraag betreft. heeft ze niks gezegd over dat het kindje "ingedaald" is dat is namelijk de gangbare term voor als ze willen zeggen dat het kindje met het hoofdje in je bekken zit. dat wil trouwens helemaal nog niks zeggen hoor. het is enkel een goed teken. mijn dochter heeft echter 12 weken "ingedaald" gezeten en er zijn kindjes die maar een paar uur of een paar dagen zo zitten voordat de bevalling op gang komt. gewoon rustig aan doen niet panikeren en bij twijfel gewoon terug bellen om je vragen aan de assistente te stellen. je druk maken lijkt me nu helemaal niet goed voor jullie beidjes. succes met de laatste loodjes!