Eerst wel kwaaltjes, nu niet of veel minder ?! Gaat 't mis ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dyaan, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en mag maandag al voor een 1e echo naar de gyn omdat ik al 3 MK heb gehad. Tot en met zondag was ik gerustgesteld door de intense moeheid, met vlagen weeiige gevoel en mijn gevoelige borsten. Maandagochtend voelde ik me ineens anders, niet zo moe ... met mijn 1e MK blijk ik ook 'gevoeld' te hebben dat het mis was, toen kreeg ik ineens mijn eetlust weer terug.
    Jullie begrijpen vast dat ik helemaal in de stress zat en maar hoopte moe en/of misselijk te worden ... vandaag was ik alweer wat minder fit, maar gerustgesteld ben ik niet. Wel nog temp van 37,03 en gevoelige borsten en erg rillerig (koud), dat heb ik al twee weken. Is er nog hoop ?

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, er is zeker nog hoop!
    Kwaaltjes kunnen komen en gaan en zeggen niet zoveel over het al dan niet goedgaan van de zwangerschap.
    En het rillerige is ook een zwangerschapskwaal hoor!

Kan me voorstellen dat je heel ongerust bent na al die miskramen, vreselijk zeg.
    Misschien helpt t je om je te bedenken dat het grootste gedeelte van de zwangerschappen wél goed gaat.
    Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en dan hopelijk krijg je maandag een prachtige echo met een mooi kloppend hartje te zien.

Succes en probeer te genieten!

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Oja, bij mijn eerste zwangerschap, die uitliep op een MK, had ik ook opeens een dag véél minder pijnlijke boobs. Daarna kwam t wel weer terug en toen dus een MK.

Deze zwangerschap heb ik dat in het begin ook gehad, dus toen zat ik ook meteen in de stress. Maar het is helemaal goed gegaan.

4. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Maka,
    Dank je wel voor je reactie. Ik had me nog zo voorgenomen me niet druk te maken omdat dat toch geen zin heeft, maar ja, je bent er toch mee bezig. Hopen maar dat het inderdaad niks is en ik maandag een echo te zien krijg met een knipperlichtje !

5. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Bij mij waren de kwaaltjes echt letterlijk van de ene op de andere dag weg met 11 weken. En toch had ik een prachtige echo daarna, dus het zegt echt niet zoveel als je opeens niet zoveel last meer hebt. Ik weet nog dat ik ook wel eens een paar dagen nergens last van had en daarna weer volop moest overgeven e.d. Dus het kan ook wel weer terugkomen. Je kunt er soms geen peil op trekken!

Succes maandag,

Liz01

6. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    meis je kwaalrjes zeggen eigenlijk helemaal niks over het verloop van je zwangerschap.. Ik heb namelijk helemaal nergens last van behalve dat ik een weekje erg moe ben geweest en af en toe zere tietjes heb..
    Maar ik heb een goed groeiend frummel in me buik!
    Dus jij vast ook wel, ik kan me goed voorstellen hor dat je je zorgen maakt door je eerdere mk...
    Veel plezier bij de echo!

7. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    niet zo ongerust zijn, met week 9 namen mijn klachten zoals misselijkheid ook in eens af en kijk mij nu eens...... 37 weken gezond en wel zwanger, zonder enige klachten! komt goed...

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik begrijp je wel. Maar is nergens voor nodig!

Ik denk zelfs dat je gewoon ff blij mag zijn met (bijna) geen klachten.
    Ben heel erg misselijk en moe en dat is ook niet altijd prettig

9. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Hey meis

Maak je niet te druk erom. Is makkelijker gezegd dan gedaan dat begrijp ik. Heb zelf ook 2 miskramen gehad. Maar heb vertrouwen in je lichaam, je hoeft echt niet altijd kwaaltjes te hebben. Ik weet natuurlijk niet of je vitamine voor zwangere vrouwen slikt maar die kunnen je ook wel iets over je vermoeidheid heen helpen dat je dus een dagje of dagen hebt dat je je fitter voelt. Had/heb ik namelijk ook met deze zwangerschap en zelfs nu maak ik me nog wel eens druk. Je hebt nu misschien ook wel weer een voordeel, je krijgt vroeger een echo en geef het gewoon aan bij de vk. Ik heb dit ook aangegeven en ze houden er goed rekening mee. Heb al 2 keer voor niks de vk gebeld omdat ik dacht dat het weer mis ging. Heb toen het hartje gehoord en was weer gerust gesteld. Dus gewoon aangeven bij de vk.

Trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Maak je niet teveel zorgen hoor, sommige dagen voel ik me prima en andere dagen komt de misselijkheid weer gewoon terug. En elke zwangerschap is anders. Ik heb 2 dagen ontzettend overgegeven, maar toen had ik ook buikgriep, de rest van de tijd ben ik soms 's ochtends wat misselijk. Toen ik zwanger was van mijn dochter was ik meestal 's avonds misselijk en dat kwam echt vanuit het niets opzetten en dan kon ik ook geen eten meer binnenhouden. Het verschilt dus gewoon.

11. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden
    Dank je wel voor jullie reacties ... het helpt enorm. Situatie is nog hetzelfde al heb ik gedurende de dag wel weeige momenten en soms denk ik:' ja, volgens mij ben ik nog wel zwanger'. Mijn temp is nog steeds hoog en mijn borsten zijn nog steeds gevoelig, maar dat was bij mijn 1e zwangerschap ook zo, zelfs weken nadat de MK was vastgesteld. Maar, ik ben er redelijk rustig onder, ik kan er toch niks aan doen ... dus dan maar gewoon positief zijn we zien maandag wel. Dan is het vroeg genoeg om te reageren op wat er dan wordt gezegd. Maar ik ben de dagen wel aan het aftellen hoor ... echt .... het kan niet snel genoeg gaan!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

proberen te ontspannen en goed voor jezelf zorgen. Hoop dat het maandag allemaal goed is. Vertel je wel even de uitslag?

13. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Ellen,
    Ja tuurlijk laat ik het even weten ... zal denk ik wel pas dinsdag zijn, want op maandagavond moet ik altijd naar school en de planning is dat ik maandag gewoon naar mijn werk ga na de echo ... tenzij ik dat om welke reden dan ook even niet zie zitten en dan ga ik misschien nog wel een paar uurtjes naar huis voordat ik naar mijn werk ga. Duim je maandag om 9.20 uur even voor me ?!?!?!

14. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jippieeeee ! Goede echo gehad vanochtend ! Ben 7 wkn + 6 dgn en er was gelijk hartactiviteit te zien. Echt geweldig, snif snif ... hahaha. Vind het nog steeds spannend, het is nog zo pril, maar dit stelt alvast weer wat gerust. Over 2 wkn termijnecho en bloedprikken, 30 dec. nekplooimeting. Ben zo blij dat het goed zit ... ga heerlijk slapen straks! Op naar 15 dec.!

Liefs, Dyaan

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Dyaan,

Wat een super goed nieuws! Het duimen heeft geholpehn ;) Ben heel blij voor je, ik ben ook zo zenuwachtig, dit is mijn eerste kindje en heb 18 dec pas de 1e echo, duim je voor me?

Liefs jojo

16. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Jojo,

Het duimen heeft zeker geholpen, thanks! :D
    Natuurlijk ga ik ook voor jou duimen ... erg he, die weken tot de eerste echo. Ik mag de 15e weer omdat het bij ons al een paar keer mis is gegaan, maar diezelfde week ben jij eindelijk ook aan de beurt ... hoop uiteraard dat je een mooie echo met kloppend hartje te zien krijgt!

Liefs Dyaan

17. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Heel herkenbaar, ik heb sinds zondag steeds minder kwaaltjes. Mijn (.)(.) doen bijna geen pijn meer en de krampen/steken zijn er niet meer :(
    Ik ben nooit misselijk geweest (gelukkig).

Maandag 8 dec. weer een echo, we hebben er al 2 gehad en die waren allebei prima, maar toch... Ik heb liever dat de kwaaltjes blijven ;)

Deel Deze Pagina