Hebben jullie ook zo'n trek in melk tijdens de zwangerschap? Er gaat hier op het moment bijna 12 liter per week door heen Dus vroeg me af of ik de enige ben....
Ik juist niet! Enige melkproduct wat ik lust is vla. Yoghurt en melk: jakkes. Normaal houd ik daar wel van.
Ik heb het niet met melk, want ik lust dat gewoon echt niet maar wel met chocomelk! Echt verschrikkelijk, ben er maar mee opgehouden, want de kilo's gingen wel erg snel de laatste weken
Ik ging wel over op de light variant maar dat is eigenlijk geen zuipen, dan maar even geen chocomelk.
Ik had het ook hoor. Verslaafd aan melk. Nu weer een stuk minder en heb ik juist trek in appelstroop Maar heel herkenbaar dus!
Hier ook helemaal melk verslaafd... Begin 's-ochtends met een glas melk, en als de melk perongelijk eens op is, pff hahaha!
ik heb het wel een tijdje gehad, alleen maar yogurt met fruit en melk. nou toen ging mijn gewicht heel snel omlaag... nu is het snoep, snoep snoep, en hamkaas croissants kom gelukkig nog steeds niet aan!
Melk is het aller lekkerste drankje op dit moment! Ik ben inderdaad ook totaal verslaafd! En als ik geen melk bij de hand heb, dan is het water... In ieder geval beide gezond! Het schijnt ook normaal te zijn dat je behoefte hebt aan melkproducten (in het begin van de zwangerschap) omdat je babytje zich aan het ontwikkelen is. Zwangere vrouwen die heel weinig melk drinken, lopen een groter risico om een kindje met een laag geboortegewicht ter wereld te brengen. Het lijkt erop dat dit effect te maken heeft met de vitamine D die zich in de melk bevindt. - Tijdens de zwangerschap zijn vitamines van cruciaal belang - Melk en vitamine D - Welke voedingsmiddelen zijn rijk aan vitamine D? Tijdens de zwangerschap zijn vitamines van cruciaal belang De zwangerschap is een bijzondere periode waarin men moet letten op een gezonde en evenwichtige voeding om risico's van tekorten aan micronutriënten, vitamines en mineralen te voorkomen gezien hun grote belang voor een goed verloop van de zwangerschap. Vrouwen die een kind willen krijgen, doen er zeker goed aan om te letten op een voldoende hoge inname van vitamine B9, ook wel folaten genoemd, en indien nodig supplementen in te nemen. Een tekort aan vitamine B9 op het ogenblik van de conceptie en in het prille begin van de zwangerschap verhoogt namelijk het risico van groeiachterstand of ernstige misvorming. Melk en vitamine D Deze vitamine is niet de enige die noodzakelijk is voor een goede ontwikkeling van de baby. Deze nieuwe studie toont aan dat vitamine D ook heel belangrijk is en een rol speelt in het risico van het ter wereld brengen van baby's met een laag geboortegewicht als deze vitamine onvoldoende werd aangevuld. Het is relatief eenvoudig dit aan te tonen. De onderzoekers vroegen een groep zwangere vrouwen om hun dagelijkse consumptie van melk bij te houden. Na de geboorte werd het geboortewicht van de baby opgetekend. Opvallend was dat het gewicht van baby's van vrouwen die tijdens de zwangerschap melk dronken hoger lag. Baby's van mama's die minder melk per dag (250 ml) dronken, wogen gemiddeld 110 g minder in vergelijking met mama's die meer melk donken. De auteurs merken zelfs op dat elk bijkomend glas melk per dag het gewicht van de pasgeborene met 41 g verhoogde. Dit effect is te wijten aan de vitamine D die zich in de melk bevindt en niet aan andere bestanddelen ervan die vooral uit specifieke proteïnen en calcium bestaan. Het is een goed idee om zwangere vrouwen aan te bevelen tijdens hun zwangerschap voldoende melk te drinken en indien nodig met hun arts te bespreken of zij al dan niet een supplement nodig hebben. Welke voedingsmiddelen zijn rijk aan vitamine D? Visoliën en vis en meer bepaald vette vis zoals zalm, haring, sardines, regenboogforellen, ansjovis zijn rijk aan vitamine D. We merken op dat regelmatig melk drinken een gewoonte is die ook op het ogenblik van de menopauze gunstig is. Deze vitamine draagt namelijk in combinatie met calcium bij tot de stevigheid van de botten en beschermt tegen het risico van osteoporose Isabelle Eustache, bewerkt door C. De Kock, gezondheidsjournaliste 20/06/2006 Mannion C.A. et al., CMAJ, 174 (9) 1287-90, 2006.
Nou dan staat mij een heel zwaar beebje te wachten Rosalie was wel 'normaal' die is met 38+3 geboren en woog 3280 gr. En toen dronk ik ook liters melk per week.
Oh jeetje wat leuk om te lezen zeg. Hier gaat er minstens een pak melk per dag door. Vandaar dat de baby op de echo al buiten de curve lag ik probeer het wel bij 1 pak per dag te houden want dierlijke vetten zijn slecht voor je. Kans op verhoogde cholesterolgehalte. Maar melk hmmmmmmmm
Ja heb heel veel zin in melk. Ook voor de zwangerschap was ik al een melkdrinker maar dronk het minder omdat ik op dieet was en je van teveel melk veel aankomt. Nu kan ik er haast niet afblijven maar drink ook maar wat vaker thee want ik kom best snel aan. Toen zei de vk tegen me gebruik je veel zuivel? ik zo ja yoghurt, melk, vla, kaas. Daarvan kun je ook aankomen. Maar herken het precies hahaha
Ik ben juist erg voorzichtig met melk. Normaal drink ik het omdat ik het gewoon lekker vind. Maar het is heel erg onnatuurlijk om koemelk te drinken. Er zitten stoffen in die mensen niet kunnen afbreken. Tevens onttrekt het calcium uit je botten. Als je geen melk drinkt, dan word je lactose intolerant. Oftewel je kunt het niet meer verdragen. Alle Aziaten zijn lactose intolerant omdat daar geen koemelk wordt geconsumeerd. Een artikel: Stelling: we zijn in Nederland en de rest van de westerse wereld grondig geïndoctrineerd over de gevolgen van het eten en drinken van zuivel. Dat zuivel sterkere botten geeft, is uitsluitend gebaseerd op de vooronderstelling dat meer calcium sterkere botten geeft. Het blijkt niet waar te zijn. The American Journal of Clinical Nutrition: Calcium, vitamin D, milk consumption, and hip fractures: a prospective study among postmenopausal women: "In a review of the literature (37), only 2 of 14 studies in adults > 50 y of age showed a positive association between dairy foods and bone health." Sterker nog: de zeer conservatieve (want zeer invloedrijk en veel verantwoordelijkheid maakt voorzichtig) voedingsclub van Harvard: Harvard School of Public Health schrijft in een overzicht betreffende calcium de volgende interessante dingen: 1. In particular, these studies suggest that high calcium intake doesn't actually appear to lower a person's risk for osteoporosis. For example, in the large Harvard studies of male health professionals and female nurses, individuals who drank one glass of milk (or less) per week were at no greater risk of breaking a hip or forearm than were those who drank two or more glasses per week.(2, 3) Other studies have found similar results. Oftewel: calcium is nodig tot een bepaalde (relatief lage) hoeveelheid, daarna heeft nog meer geen extra effect. Vrijwel iedereen in Nederland zit ver boven die benodigde hoeveelheid. Zonder zuivel zou dat nog steeds het geval zijn. Andere factoren zijn dus veel belangrijker bij het voorkomen van botbreuken (waarvan vooral vrouwen na de overgang last hebben). 2. Avoid too much protein. Getting too much protein can leach calcium from your bones. As your body digests protein, it releases acids into the bloodstream, which the body neutralizes by drawing calcium from the bones. Animal protein seems to cause more of this calcium leaching than vegetable protein does.(3) Just how important protein is as a risk factor for osteoporosis is still up in the air. Deze zeer voorzichtige formulering maakt het bericht niet minder schokkend. Wat hier staat is eigenlijk: dierlijke eiwitten zorgen voor het vrijkomen van calcium uit botten. Misschien heeft het drinken van melk dus zelfs een negatief effect op botsterkte, aangezien melk (ook magere, karnemelk, yoghurt en vooral kaas) een behoorlijke portie dierlijk eiwit bevat. In ieder geval is op geen enkele manier ook maar heel licht aangetoond dat zuivel zorgt voor sterke botten. We moeten eerlijk zijn en concluderen dat we gelupt zijn, voor de gek gehouden en dat we onze kinderen uitsluitend op basis van misleidende reclames dwingen veel melk te drinken. Uiteraard is er wel 1 goede reden om zuivel te gebruiken. Sommige mensen vinden het namelijk lekker (wat wel veroorzaakt is door de dwingende ouders trouwens). Maar kom niet aan met het fabeltje dat koeienmelk een voor mensen essentieel voedingsmiddel is. Nog even terugkomen op de titel: 70% van de wereldbevolking wordt ziek van melk (lactose intolerantie) en de rest krijgt er slappere botten van. I rest my case.
Zoiets heb ik ook wel eens gehoord maar ik denk dat het niet voor niets is dat zwangere vrouwen erg veel behoeft aan melkproducten hebben. Volgens mij heb je die calcium wel zeker nodig voor het ontwikkelen van de botten van de baby... Ik drink in ieder geval lekker door! Proost!
Ik kom er ook niet vandaan hoor. Ik drink nu veel melk sinds ik weet dat ik zwanger ben en ben juist 2,5 kilo afgevallen!
Ik vind het ook heerlijk vooral 's avonds voordat ik naar bed gaat. Helpt ook weer tegen het zuur.. Ik probeer er wel op te letten dat ik het niet teveel neem, want dan kan je inderdaad veel aankomen. Maar ik vind het in combinatie met cornflakes of cruesli helemaal top. En als ik dan merk dat er nog maar 1 pak staat, moet ik echt om nieuwe. Kan er niet tegen als ik weet dat het bijna op is, haha. Gek is dat, hoe dwangmatig kan je zijn
Voor je botten is het juist slecht. Voor andere dingen zal het heus wel goed zijn, zoals zuur en zo. En er zitten vetten in. Daar heb je meer behoefte aan als je zwanger bent. Maar voor de ontwikkeling van de botten is het juist belangrijk om veel groente te eten. Daar zitten wel stoffen in die helpen bij de opbouw aan calcium in de botten.