Hallo, Ik zou graag willen weten welke kolf het beste bij mijn situatie past. Zouden jullie me kunnen helpen? Ik zal mijn situatie even uitleggen( lang verhaal) Mijn zoontje is nu 8 weken uit. Ik ben in het ziekenhuis bevallen omdat hij is het water gepoept had. We wilden binnen het uur aanleggen, maar mijn zoontje wilde niet. Hij was heel driftig. Toen kwam de lactatiekundige erbij en die pakte meteen een tepelhoedje. Dat gedaan, maar gaandeweg de nacht heb ik dat ding weggegooid. Ik kon er niets mee. Maar mijn zoontje was wel moeilijk aan te leggen. Hij was dan helemaal overstuur. Ik liet hem dan steeds maar even huilen en als hij wat rustiger was, legde ik hem aan. Eenmaal thuis zo doorgegaan. Ook nu was het steeds een strijd hem aan te leggen. Op de derde dag was hij 7 procent afgevallen en weigerde hij de borst( waarschijnlijk door mijn stress, bij mijn dochtertje is de borstvoeding niet gelukt omdat ik te weinig had en ze echt teveel afviel). We hebben een lactatiekundige erbij gehad. Ik had steeds last van pijnlijke tepels. De lactatiekundige zag dat dit kwam omdat hij zijn tong niet goed uitstak. Ik heb hier oefeningetjes voor gekregen en dat hielp later erg goed. Maar door de pijnlijke tepels wilde ik niet altijd aanleggen. Ik kolfde op die momenten af. Ook kolfde ik zo nu en dan tussendoor om de productie omhoog te brengen. Mijn zoontje kreeg dan de voeding via fingerfeeding en aangevuld met kunstvoeding. Ik had nog steeds te weinig. Later zijn we overgegaan op de breastflow fles wat voor ons de uitkomst was. Hij hapte hierdoor ook veel beter bij mij aan. In de tussentijd heb ik ook nog borstontsteking gehad ( met antibiotica) en daardoor heb ik nu spruw. Behandel ik met gentiaan. Ook ben ik aan de domperidon geweest, maar weer mee gestopt. Het hielp wel, ik ging van 200cc naar 400cc. Na het stoppen kelderde dit weer. Met behulp van een homeopaat is dit weer gestegen naar 400cc. Ik wilde nu 3 tot 5 keer op een dag aan( hij drinkt niet vaker) en kolf dan nog ongeveer 5 à 6 keer. Ik probeer samen (aanleggen en kolfen) op een keer of 10 à 11 te komen. Nu heb ik voor het kolven een medela symphony (huur) en dat is best prijzig (15 euro per week) en nou zit ik erover na te denken zelf een kolf aan te schaffen. Nu zou ik graag advies willen welke kolf ik het beste zou kunnen aanschaffen. Is een medela freestyle hiervoor geschikt? En zijn de goedkope versies ( ardo calypso, Ameda lactaline of eventuele anderen) hiervoor ook geschikt. Ik zou niet graag willen dat mijn productie zou kelderen. Ik moet er al veel voor doen. En hoe zit het nu met de medela pump in Style? Heeft die nu een gesloten of een open motor( met een gesloten motor zou ik ik die ook 2e hands kunnen aanschaffen) of raden jullie dit af? Het is een heel lang verhaal, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt Groet, Yvonne
Hoi. Als eerste, mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen en fijn dat het nu beter gaat. Een kolf huren is inderdaad prijzig. Ook bij kopen verschillen de prijskaartjes per kolf behoorlijk. De Medela Freestyle is volgens mij de duurste, de Lactaline doet hetzelfde, maar kost minder. Bij iedereen past een andere kolf, dat is een persoonlijke keuzen. Houd ook rekening met de grote/hoe makkelijk je de kolf kan meenemen als je ook straks onderweg of op je werk wilt kolven. De ene kolf is groter dan de andere. Ook qua geluid zitten er grote verschillen in. De ene maakt een brommend geluid, de andere lijkt op een spinnende kat. Ieder prefereert zo zijn eiegen geluid. Je moet het tenslotte wel 15 minuten horen. Er zijn winkels waar je ze in alle rust kan vast houden, horen en uitproberen, kijk of er ook een verkooppunt bij jou in de buurt is om te proberen. Persoonlijk zou ik een kolf niet 2e hands kopen ivm hygiëne. Of de motor nu gesloten is of niet, het gaat ook om de kolfschelpen. Succes met de keuze voor het kopen van een kolf. Groetjes Saskia.
Bedankt voor de reactie Ik ben alleen nog even benieuwd of de freestyle en de Ameda lactaline qua kracht vergelijkbaar zijn met de symphony. Want je hoort overal dat een huurkolf het beste is om je productie omhoog te krijgen. Ik zou het namelijk heel erg jammer vinden als ik mijn productie naar beneden gaat. Dan huur ik namelijk liever nog even door, al is het veel geld. Wat is jouw ervaring met deze kolf qua kracht en bij het omhoog brengen van de productie? Groet, yvonne