hallo, ik vraag me af hoe het zit met regeldagen als je de borstvoeding met flesvoeding combineert? ik geef nog gemiddeld 2x per dag de borst en de rest is flesvoeding. ik hoor het graag! groet, burberry
Hi. Klopt het dat je kindje iets ouder is dan 2 maanden? Ik ga er nu even vanuit dat je met flesvoeding kunstvoeding bedoeld? Als je nog 2x BV geef en de rest KV, dan zal je weinig last hebben van regeldagen, omdat je kindje meerendeel de fles krijgt welke met een vaste hoeveelheid gevuld zijn en de hoeveelheid aan de hand van het gewicht of wat je kindje drinkt wordt gemaakt. Het kan zijn dat je productie terug loopt met 2x per dag BV in dit stadium en dat je kindje op een gegeven moment niet voldoende heeft kunnen drinken aan de borst. En zich eerder meld dan wanneer er een fles gedronken is. KV verteerd ook minder snel, dus hebben ze langer een voldaan gevoel. Ik vraag me af waarom je 2x BV geeft en de rest KV? Heb je weinig productie, wil je afbouwen of is er een andere reden? Kan ik je daar misschien bij helpen? Groetjes Saskia
dag saskia, met FV bedoel ik idd kunstvoeding. ik ben de borstvoeding gaan afbouwen omdat me zoontje een zware vorm van reflux heeft. ik moet alle voedingen indikken met Nutriton en ik kan dus geen BV direct uit de borst geven maar eerst kolven en dan indikken en dan geven. dit alles heb ik 2 weken volgehouden maar ging er bijna aan onderdoor vooral dat ik ook een peuter van 2,5 heb rondlopen en enorme gebroken nachten heb, elke voeding afkolven is gekkenwerk! juist dat een baby vanuit je borst drinkt geeft zo een supergevoel en als k dan toch de fles moet geven tja..dan is het mooie er wel vanaf maar dat is niet de hoofdreden hoor. mijn productie was wel goed en daarom baal ik enorm, ik kan ook maar geen volledige afstand nemen van de BV en daarom wil ik die 2x per dag nog even vasthouden. p.s klopt mijn zoontje is bijna 2,5 maand
Hoi. Een tip voor het spugen bij de BV. Je kan de Nutriton met een klein beetje melk op een lepetje oplossen en met het lepeltje geven. De melk wordt dan in de maag ingedikt. Misschien helpt dit voor het spugen bij de 2x BV die je geeft. Groetjes Saskia.