Bang voor verzakking!!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Marloes89, Apr 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marloes89

Marloes89 Actief lid

Sep 13, 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Hallo allemaal,

Tijdens het einde van mn zwangerschap kwam ik erachter dat de 'ingang' van mn vagina er anders uitziet. Alsof er wat verzakt is wat er nu voor zit.. ik dacht dat het kwam doordat de baby erop drukte maar nu een maand na de bevalling zit het er nog steeds..
    Ik ben bang dat er iets verzakt is. Ik heb verder nergens last van en het voelt ook niet anders maar het ziet er gewoon anders uit. Of het met sex anders is weet ik niet aangezien in nog maar een maand geleden ben bevallen en daar voorlopig echt nog niet aan moet denken!

Ik hoop dat t vaker voorkomt en weer overgaat.

Groetjes marloes

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    Voelt het zwaar van onderen? Alsof er nog wat uit komt zetten? Ik heb een voor (blaas), achterwand (darmen) en baarmoeder verzakking. Na de eerste had ik alleen een voor en achterwand verzakking. Dit voelde zwaar van onderen. Alsof ern een bal zat te drukken. Vooral na veel lopen/inspanning.

Doe je wel bekkenbodemoefeningen?
    Asls je het niet vertrouwd dan zou ik een afspraak maken met een bekkenfysio. Die kan vanaf 6 weken na de bevallihg zien of je een verzakking hebt. Het eerste jaar na de bevalling kan alles nog verbeteren maar een verzakking gaat nooit meer weg.

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Anders eruit zien is normaal.
    Ga eens naar een bekkenfysiotherapeute, die zijn geschoold om een inwendig onderzoek te doen. Ze kunnen je precies vertellen wat er wel en niet verzakt is, bijvoorbeeld de baarmoeder zelf, maar ook de vagina voorwand, vagina achterwand e.d.
    En ze kunnen je ook verder helpen met de behandeling of het voorkomen van (verder) verzakken.

Bekkenbodemoefeningen zijn heel belangrijk na de bevalling en die kun je gewoon doen. De bekkenfysio kent varianten erop, kan je goed helpen bij het aanleren ervan.
    Ook het trainen van je dwarse buikspier is belangrijk, want die werkt samen met de banden waaraan de baarmoeder opgehangen is.

4. Marloes89

Marloes89 Actief lid

Sep 13, 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Nee er voelt niks zwaar of anders. Het is allee dat het er anders uitziet.
    Waar bestaan die oefeningen precies uit.. ik wist helemaal niet dat datmoest

Bedankt! !

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,002
    6,753
    113
    zuid-holland zuid
    Moet je nog op Na controle bij je vk? Mijn vk zei dat mijn voorhand wat verzakt was en dat ik naar een bekkenbodemfysio moest gaan. Gewoon even laten kijken!

Share This Page