Goedemiddag, Ik heb een vraagje. Onze dochter is nu net 4 weken oud, ze krijgt borstvoeding wat vanaf het begin erg goed verliep. Nu heb ik het volgende probleem, ze is verkouden en drinkt daardoor slecht.Ik ben bang dat ik daardoor minder melk ben gaan produceren. Ze laat snel los met drinken en haar neus klinkt vol. Ze krijgt nu zoutoplossing zodat haar neusje hopelijk minder vol zit en ze beter kan drinken. Ik ben begonnen met kolven en helaas heb ik weinig opbrengst, soms maar 30cc per keer in totaal na 2 uur. Vandaag ben ik begonnen om elke 1 a 2 uur te kolven om mijn productie te verhogen. 's Nachts drinkt ze a 3 uur en valt vaak tijdens het drinken al snel in slaap, afgelopen nacht heb ik dan ook nagekolft. Ik maak mij wel zorgen of ze voldoende binnen krijgt. Hoe kan ik mijn productie snel verhogen en ben ik zo op de goede weg? Ik heb namelijk het idee dat ze iets minder plast dan de vorige dagen. Ik hoop dat u een tip voor mij heeft want ik maak me toch wel wat zorgen. Alvast bedankt.
Hoi, Hoe is het nu? Is de verkoudheid weer op haar retour? Wanneer je niet gewend was te kolven kan het kloppen dat je niet heel veel kolfde. Wanneer je naast het voeden kolft, is dat ook niet zo heel erg, omdat je het dan kunt zien als extra stimulans. Wanneer je nog steeds vind dat je even extra moet aanzetten om te produceren, dan kun je wissel voeden: wissel een paar keer extra van kant wanneer ze wat langer pauze neemt tussen de slokken door. Hierdoor en door even nog na te stimuleren (met de hand of een kolf) heb je je productie zo weer op de rit! Succes!