Ik had tepelvormers besteld en vandaag gekregen maar sodeju, wat een dingen Makkelijk te verbergen staat er in de gebruiksaanwijzing... Maar hoe? Ik had ze iets kleiner verwacht eerlijk gezegd En wat zijn jullie ervaringen ermee? Werkt het? Ging het voeden er inderdaad makkelijker door?
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Pijnlijke tepels - Tepelhoedjes, ingetrokken tepels en Niplette Hier een linkje, volgens mij compleet overbodig
Haha nou juist om mijn vlakke tepels een beetje voor te bereiden zodat ik dus zonder tepelhoedje kan gaan voeden. Bij de vorige twee ging het in het begin gewoon onwijs moeizaam en heb ik veel pijn en kloven gehad. Ik hoop het nu anders te kunnen doen Het is wel echt een pro-bv site hoor Ik heb de tweede toch best een tijd met hoedje gevoed en dat ging prima maar ik vond het gewoon lastig omdat ik steeds dat hoedje moest gebruiken. Het lijkt me fijn als je gewoon ergens kan kan zitten en hup, kindje aan de borst en niet eerst dat stomme ding erbij moet pakken
Ik heb ze gebruikt. Onze dochter was dysmatuur en had niet de kracht om goed aan te happen. Ik vond het wel wel een geklungel en frustrerend als het niet lukt om goed aan te zuigen. Ik zou als ik jou was indien mogelijk zonder hoedje doen. Dat is veel natuurlijker en prettiger. Net even verkeerd en je kindje drinkt lucht. ...
ik heb in het begin ook tepelhoedjes geprobeerd. had hele grote kloven tot bloedens toe door verkeerd aan leggen. Ben absoluut geen fan van die dingen. moest m steeds vast houden, want doordat de melk flink toe schoot kwam ie te vol en plakte die niet meer goed. maar goed misschien is het systeem veranderd, want dat is heeeel lang geleden. overigens heb ik ook een ingetrokken tepel, maar als je kindje goed aan hapt met wijd open mondje dan wil t ook zonder. ik heb de jongste 18 maanden gevoed. zonder tepelhoedje.
Ik zou niet weten waarom je ze zou gebruiken. Feitelijk zo iedere tepel bruikbaar moeten zijn voor een kleintje. Alleen lukt het soms neit zo goed met of aanleggen, of drinken, of stuwing/ melk productie enz. Zelfs mensen met hele kleine en terug getrokken tepels zouten feitelijk gezien gewoon moeten kunnen voeden.
Jaa!!! Ik heb ze gbruikt !! Aan 1 kant heb ik een naar binnen getrokken tepel. Ik deed ongeveer een half uurtje voor.de voeding de vormer in mn bh. En nee he kunt ze.niet verbergen grote gekke dingen haha. Hier werkte het erg fijn vooral de eerste weken toen hij nog niet zo sterk was en moest leren happen. Nu kan het zonder hij zuigt mn tepel eruit terwijl hij aanhapt.
Paula: bedankt voor je reactie! Nee verbergen wordt niks he Maar goeie tip om ze van te voren even te dragen, bedankt.
Mijn zoon had in t begin ook moeite met aanhappen, dus gebruikte ik een kolf om mijn tepels meer eruit te laten komen zeg maar. Werkte ook heel goed en na een tijdje bv te geven hoefde ik dat niet meer te doen.