Ik wil even mijn gal spuien hier... Ik ben de afgelopen jaren - vooral door de zwangerschap, maar ook door het stoppen met roken - veel aangekomen en weeg nu ruim 20 kilo meer dan ik een paar jaar geleden woog. Daar baal ik natuurlijk erg van en ik wil er ook echt vanaf. Maar ja, ik troost me maar met de gedachte dat ik er een geweldig ventje voor terug heb gekregen. Bovendien ben ik een enorme optimist en dus waardeer ik de kilo's die eraf zijn ook extra en kan ik daar erg blij mee zijn. Maar goed, ik ben nog wel veel te dik. Kom ik gister op een feestje een vrouw tegen die vroeger bij ons om de hoek woonde. Type bonestaak. Die had mij al heel lang niet gezien, zeker anderhalf jaar niet. Die wist niet eens dat ik een kind had gekregen. Zegt ze tegen me: "Oh, ik herkende je bijna niet. Komt zeker door de zwangerschap?" Wat een klote-opmerking zeg! Ik ben er al de hele dag chagrijnig van... Ik kan wel janken. Nu heb ik echt het idee dat ik een soort dikke hobbit ben waarvan iedereen achter mijn rug om zegt "Oh, die is dik geworden zeg. Jammer hoor..."
Lieve Linda, Trek je er alsjeblieft niks van aan van zulke mensen!! Je bent ten eerste 5 maanden geleden bevallen, sommige gelukkigen zijn heel snel weer op hun oude gewicht, bij jou duurt het iets langer en je weet zelf de redenen, stoppen met roken en het aller aller belangrijkste is dat je er een mooi kindje voor terug hebt! Lekker laten lullen, heus niet iedereen doet dat achter jouw rug om, de mensen om je heen weten waarom je zwaarder bent dan normaal en die kletsen daar niet over, zij is iemand die je toevallig na anderhalf jaar weer ziet...zegt meer over haar dan over jou! Liefs Ilse
Helaas heb je altijd van die ongevoelige typjes rondlopen die alleen maar aan zichzelf denken en niet bij de consequentie van hun opmerkingen.Ik ben wat dat betreft wel zo dat ik een rake opmerking terug plaats,maar snap ook wel dat niet iedereen dat kan of wil. Trek het je niet aan,je hebt iets geweldigs ervoor terug gekregen,en dat kan zij niet zeggen!De mensen om je heen nemen je gelukkig wel zoals je bent,en daar moet je mee leven,en niet met die bonestaak toch??? Kortom steek denkbeeldig je middelvinger naar haar op,steek je tong uit en vergeet haar!! Wj nemen je wel zoals je bent hoor! 8)
Mensen die dat soort opmerkingen maken, zitten vaak zelf met hun gewicht te tobben of zijn onzeker over hun uiterlijk. Laat het je ene oor maar ingaan en je andere oor uit. Kan jou het schelen, ik was ook enorm aangekomen tijdens de zwangerschap, maar alles is er weer afgegaan, plus nog een paar kilo extra. Komt goed.
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik weet dat ik me niet zo op mijn kop moet laten zitten door die miep. Ze is ook nog eens een beetje raar (van het type dat altijd aandacht wil en als ze dat even niet krijgt in de kroeg, zomaar pardoes van haar kruk valt. Heeft ze meteen iedereens aandacht...!?). En mijn gedachte was ook meteen "alsof jij er zo lekker uitziet". Maar ja, dat zeg ik niet. En daar baal ik dan nu natuurlijk weer van. Dus rationeel zie ik heus wel in dat ik het me niet zo aan moet trekken, maar ik voel me mooi wel klote. Stom wijf...
Oh, zo'n type, ik zie het voor me. Tja, ik heb ook zo'n figuur in mijn omgeving. Die moet altijd van die opmerkingen plaatsen over mijn lijf nu ik zwanger ben. Soms wil ik ook wel eens iets terugzeggen als 'wat zie jij er weer schattig uit in je synthetische grabbelbakken-marktoutfit, en wat ruik je lekker naar zweet, in de badkamer staat de deo'...Dat gaat dan door mijn hoofd, maar ik denk dat ik me gewoon beter niet tot dat niveau kan verlagen. Ik kijk haar meestal maar gewoon heel stom aan als ze zoiets zegt.
Herkenbaar hoor. Ik was een maatje 34/36 altijd en na de zwagerschap en stoppen met roken al veel eerder was ik uitgegroeid tot maatje 40 a 42. Pas toen Isabella 1,5 was ( ongeveer) heb ik het er af gekregen. Lekker langs je heen laten gaan want je hebt inderdaad een geweldig kind ervoor in de plaatst gekregen en je rookt ook niet! Dus de volgende keer lach je erom en zeg je: Ja maar ik rook niet. Ha ha En daarbij heb ik een geweldig kind en zit ik heerlijk zacht op mijn billen. Die troela die jou heeft aangesproken is zelf vast ongelukkig, want zomaar een vervelende opmerking maken gebeurt vaak als ze zelf super onzeker zijn.
Ja dat is ook zo, ze is zelf erg onzeker. Heeft ook een borstvergroting laten doen. En ze is ook nog eens kinderloos. Dus het is inderdaad waarschijnlijk haar eigen onzekerheid en misschien ook wel jaloezie waardoor ze zoiets zegt. Het gaat nu gelukkig wel weer een beetje, maar mijn eetlust is wel weg voor de rest van de week denk ik. (Dat kan je ook weer als een meevaller zien natuurlijk. ) Ik vind het gewoon zo beroerd dat je van die figuren hebt die zoiets gewoon zeggen. Ik kan me echt voorstellen als je al veel te dik bent en je krijgt dat regelmatig naar je hoofd geslingerd (sommige vrouwen hebben zelfs een man die dat soort dingen zegt...!), dat je dan van ellende maar alles aan elkaar gaat eten. Dat het gewoon van kwaad tot erger wordt. Even offtopic bosi333: wat leuk dat je in je banner wijst op de verkiezingen! Helaas ben ik zelf op vakantie, dus ik moet iemand machtigen, maar door je banner denk ik er weer aan! Bedankt.
Hoe simpel het ook linkt, maar ik sluit me aan bij de rest van de mensen die hierboven hun mening geven. Van domme mensen win je het nooit en te nimmer, dus maak je niet druk om zulke opmerkingen Jij weet wel beter!!!
Kom ik gister op een feestje een vrouw tegen die vroeger bij ons om de hoek woonde. Type bonestaak... Kijk, nu willen mensen niet dat er word gezegd dat ze zijn aangekomen of dikker zijn geworden. maar waarom mag er dan wel worden gezegd.. bonestaak?? Ik ben maatje 34/36 en het steekt ook enorm als dat word gezged, omdat ik er alles aan doe om aan te komen. Als je zegt, kijk eens het type vetzak.. is toch ook niet netjes? Sorry, wil dit echt ff kwijt. Toch had die vrouw het niet zo moeten zeggen, mensen denken soms ALLES maar te mogen zeggen! Of je nu dun of dikker bent.. het is nooit goed. Ik krijg héél vaak te horen of ik niet ziek ben. Als jij je goed in je vel voelt zitten, moet je hier ver boven staan!
Zo heb ik een oom waar ik het ook niet erg goed mee kan en die constant opmerkingen maakte tegenover mij , en in mijn zwangerschap was ik ongeveer 35 kilo aangekomen .. toen was ik op een verjaardagsfeestje en deze mooie oom riep keihard door de kamer : JEETJE wat heb jij een kont gekregen ... Nou ik kon wel door de grond zakken maar gelukkig heb ik altijd mijn woordje klaar dus ik zei hem dat ik aan die kont nog wel kon werken maar een rotkop als die van hem weinig aan te veranderen valt en dit was de laatste keer dat hij ooit wat heeft gezegd over me ... Daar wil ik mee zeggen dat je gelijk je woordje terug zou moeten hebben tegen deze types maar ik begrijp ook dat je je heel erg rot voelt nu ... Meid zet je eroverheen en bedenk je maar zo dat niemand perfect is ..