het heeft met meer dingen te maken. De kindjes zijn per direct naar een ander ziekenhuis overgebracht en daar overleden. Ze heeft ze wel gezien, en is ook bij de crematieplechtigheid geweest, maar dat kan ze zich niet meer herrinneren omdat ze zelf onder de medicijnen zat, vervolgens hebben haar ouders besloten om ze te laten cremeren, omdat zij in eerste instantie onder narcose/operatie etc lag en hij compleet kapot was van verdriet. Ze zijn dus gecremeerd en later uitgestrooid in Zwolle, terwijl zij nu zelf zegt dat ze ze liever had willen begraven in de plaats waar wij wonen (Twente) En dan inderdaad al die mensen die maar vinden dat je het moet verwerken en bladibladibla. Overigens is daar ook nog ruzie om geweest tussen de beide families, omdat haar familie ze dus wilde cremeren en zijn familie begraven. Ik was er niet bij, maar weet van mijn man dat het een hele toestand was. Heel erg verdrietig, vooral omdat er niet door de ouders is besloten wat er gebeuren moest, maar familie.
Iedereen rouwt op een eigen manier. Voor mij zou een barbecue of een ander 'feestje' er denk ik niet voor verzet hoeven worden. In ieder geval niet voor de tweeling die ik met 12 weken verloren ben, al geloof ik onmiddellijk dat een bevalling anders is dan een curettage en dat de verwerking dan dus ook weer anders kan zijn. Maar het maakt ook niet uit of ik of je schoonmoeder of een ander vindt dat in haar geval de barbecue niet verzet had hoeven worden. Het gaat namelijk in dit geval om 'jouw' datum en jouw gevoel. En jij voelt dit blijkbaar zo en dan vind ik haar reactie absoluut respectloos. Ik zou jouw gevoel denk ik niet delen, maar wel accepteren (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik kan dus ergens wel snappen dat je schoonmoeder denkt "waar is dat voor nodig?" en ik begrijp ook wel dat ze teleurgesteld is dat haar plannetje van een gezellige afsluiting van de vakantie niet doorgaat. Maar dat ze het waagt om dit na jouw uitleg hardop uit te spreken vind ik echt lomp en ongevoelig. En zelfs als de barbecue nu verzet wordt, lijkt het me niet echt gezellig meer worden daardoor. Dat heeft ze nu dus ook nog eens voor zichzelf (en de rest) verpest. Ik zou het vlees nu gewoon door de nasi gooien denk ik.