Terecht boos?

Discussie in 'De lounge' gestart door Merryl, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou er ook zeker niet blij mee zijn!

Zelf een autostoeltje meegeven aan de moeder van het kindje dat een feestje geeft vind ik wel ver gaan, op zich :p Behalve als er om gevraagd wordt, omdat die persoon aangeeft dat ze mogelijk geen passende, veilige stoel heeft natuurlijk.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    tja ben wel wat makkelijk hier in. Vriendjes naar huis brengen uit groep 2 gaan hier wel in de gordel maar niet in kinderstoel.

schoolbus hier rijdt ook twee maal daags met kinderen los.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben het er wel mee eens dat als je het wist je dan ook even had moeten zorgen voor een stoel.

Hier hebben we voor de kinderfeestjes een verhoger die ik dan mee geef

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou ook behoorlijk kwaad zijn!!

Mijn man haalde het laatst in zijn hoofd om even een klein stukje achterin mee te rijden met bekenden terwijl hij onze dochter op schoot had.
    Hij heeft het geweten! De volgende keer laat ie het echt wel uit zijn hoofd en gaat ie dat kleine stukje lopen.

Dat terzijde.
    Ik zou het aan de desbetreffende moeder vragen en als het klopt toch duidelijk vermelden dat dit toch echt niet de bedoeling is en ze de volgende keer correct vervoerd wordt of dat er anders geen volgende keer komt.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar jij doet die kinderen dus wel in de gordel. Niet de meest ideale situatie, maar wel vast. Kindje van ts zat gewoon los in de stoel. Dat is echt een stuk onveiliger en vind ik in de huidige tijd gewoon niet meer kunnen. Even stoeltje in de kofferbak en gordel om. Of niet met de aut weggaan, als je weet dat je de kinderen niet veilig kunt vervoeren.

Wat betreft die schoolbus: daar zou ik school en chauffeur echt ip aanspreken want dat mag absoluut niet. Het leed is niet te overzien als dat een keer misgaat en die school heeft dan -terecht- een groot probleem want dat is grove nalatigheid.

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou ook boos zijn.
    Die moeder kan wel denken ach het is goed gegaan, maar zij hoeft niet diegene te zijn die fout zit... iemand anders kan heel makkelijk een botsing veroorzaken of iets. Ik zou niet graag hebben dat mijn kind door de voorruit vliegt dus ik snap ts helemaal.
    Kinderen zijn de kostbaarste "dingen" in je leven en die wil je ten aller tijden beschermen dus ook als ze ergens anders zijn.
    Je vertrouwt je kids aan iemand toe die er dan gewoon maar nonchalant mee omgaat.
    Stel dat er iets gebeurd, wordt er dan ook zo makkelijk gepraat? Het is maar een klein stukje, of tja... ze paste niet in de kinderstoel?
    No way dat dat er bij mij in zou gaan.
    Ik zou er ook zeker wat van zeggen.
    Dan ben ik maar die moeder die "boos" is terwijl er niks is gebeurd ( in hun ogen dan he )
    Dus ik zou zeer zeker confronteren.. lees navragen hoe het komt dat ze in een te klein stoeltje heeft gezeten waar ze niet eens in de gordel pas... en daarna ook nog even beklag leggen op de veiligheid van MIJN kind :p

Ik vraag me altijd af in zo'n situaties... stel dat het haar kind was en ts zet haar niet vast? wat dan? Als ze zegt dat het niet zo erg is... ook even vragen of het wel erg was geweest als ze door de vooruit was gevlogen :)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het is een oude bus, zonder gordels en een stichting wat leeft op giften en een kleine bijdrage van ouders. Rijdt ook alleen binnen de bebouwde kom. Kleine busjes met gordel gaan verder.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ach, als die mensen nu geen tweede autostoel hebben is dat toch niet zo erg. Als je in een taxi stapt met je kindje is er toch ook geen autostoel? Vind ik niet echt de moeite om boos over te worden.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb altijd het autostoeltje meegegeven als ik weet dat ze met de auto gaan. Niet iedereen heeft nl een extra stoeltje voor de vriendinnetjes. Desnoods rij ik er even mee naar huis om deze in haar auto te zetten.

10. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar een gordel is er nog altijd wel ;)

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ons is verteld dat ze gingen lopen. Dus nooit aan een stoeltje gedacht. Ze zat inderdaad los in een autostoeltje voor 9mnd tot 3 jaar. Ze is groot en past daar echt niet meer in. Ik zou het stoeltje eruit gehaald hebben en dan in de gordel, dan is er voor mij geen probleem. We wonen in een hele drukke stad en het stuk waar ze langs moesten rijden is een chaos. Zelf kun je wel uitkijken, maar je weet nooit wat een ander doet.

Ik heb haar helaas nog niet gesproken, aangezien ze gebruik maakt van voor en na schoolse opvang op veel dagen.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier hebben we over 2 weken Colins kinderfeestje . Wij wonen 6 km van school en ik ben nu al aan het regelen dat ik genoeg passende stoelen/zittingverhogers heb. Mijn zusje gaat ook rijden en onze peuters gaan voorin in hun grote stoelen en dan 3 stoelen/zittingverhogers achterin. ALs ik er 1 mis gaat Colin zelf op die plek in het midden in de heupgordel.

Lijkt me heel normaal dat als je weet dat je kinderen gaat vervoeren dat je dan zorgt dat dat op de goede manier kan.

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou ook boos zijn. Masr haar gewoon anspreken van, goh ik zou het wel prettig vinden als je mijn kind in de auto vervoerd MET een gordel om. Ze zou niet de eerste zijn die op een klein stukje een ongeluk krijgt. Maar hier ook al eens een fikse ruzie over gehad met mijn buurvrouw, wij hebben namelijk een achterwaarts stoeltje en zij vond ook dat ze zoonlief wel even in een voorwaartse kon vervoeren, niet dus.... Dan ben ik maar een heks.

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfft, hier mogen kindjes (ook baby's) in de taxi los op schoot! Weet niet of dat ook in NL zo is (ik ga dus nooit met de taxi..;) )

Maar, ik zal boos zijn! Doe toch een gordel om bij dat kind..

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap dat los in een stoeltje niet fijn is..want als die stoel gaat schuiven...maar in principe hoeven kinderen vanaf 3 jaar als ze een keer met iemand anders meerijden niet in een stoeltje of verhoger. Dan mogen ze achterin met de gordel.

Mijn dochter zit bij ons in de auto ook op een verhoger met rugleuning in de gordel, hoe het hoort dus. Maar als ze met school een excursie doen waarbij ouders rijden gaan ze allemaal achterin in de gordel...ze gaan niet sjouwen met stoeltjes en verhogers.

zo ook op kinderfeestjes. Los in de auto zou ik nooit goed vinden, maar achterin met een gordel is toch prima.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat is 'niet zo erg'? Je weet op het moment dat je wegrijdt niet of je veilig aankomt of dat je in een botsing betrokken raakt. Stel dat het mis gaat, ook al is die kans gelukkig klein, is het dan 'toch niet zo erg' als een kind gewond raakt?

En wat betreft de taxi: Zou jij in een taxi je kleuter wel los op de achterbank zetten dan? Zo van "ach, als er geen groep 2 stoel is dan maar helemaal los" Sorry, ik kan daar met mijn pet niet bij! Het is zo'n kleine moeite om de gordel even vast te maken. En dat is misschien niet de meest veilige manier, maar wel een stuk veiliger dan helemaal los. Dan ga je het risico toch niet nemen om een kind gewoon op de achterbank te zetten. Vroeger waren er geen gordels en toen had je geen keuze. En dat heeft helaas levens gekost. Nu is die mogelijkheid er wel. Dan ga je je kind toch niet los vervoeren?

Bovendien is wat je zegt niet waar: als jij een taxi besteld kun je bij de meeste bedrijven gewoon vragen of ze een autostoeltje meenemen. En als dat niet gaat, bel je toch gewoon een ander bedrijf.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @tuc: Maar het kind van ts zat dus niet in de gordel maar (als haar verhaal klopt) los in een te klein stoeltje.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat vind ik dus ook absoluut niet kunnen. Had liever gehad dat ze haar zonder stoeltje in de gordel hadden gezet

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Dat zou mij dus het meest dwars zitten. In een te klein stoeltje zonder gordel. Haal dan even het stoeltje eruit, of is dat te veel moeite voor het kind van een ander. Zo komt het in ieder geval op mij over.

20. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Precies! Geen stoeltje/verhogermis overkomelijk. Geen gordel niet!
    Je hoeft geen botsing te hebben hoor. 1 keer hard remmen is voldoende om een kind vanaf de achterbank door de voorruit te lanceren..

Deel Deze Pagina