Ik zie door de bomen het bos niet meer! We hebben een pup (jeeeeejjj!!!) en ik zit over een verzekering na te denken. Voor mijn andere honden heb ik dat nooit gehad. Die zijn gemiddeld 10 jaar geworden en hebben buiten een castratie nooit een operatie gehad gelukkig. Maar...je weet maar nooit. Ik zit een beetje te kijken en kom er erg veel tegen! Petplan, Kruidvat, Hema, Ohra..noem maar op. Wie heeft er een verzekering (bij welke?) en wie juist niet? Wie wil er ervaringen delen en mij wegwijs maken tussen al die cijfertjes
Mijn zus heeft een hondenverzekering. En dat is maar goed ook. Haar hondje sprong ooit van de bank en kreeg een spontane hernia. Janken, piepen, zijn achterpoten kon hij niet meer bewegen. Spoedoperatie, medicatie, overnachting. Prijskaartje 3500 euro. Dankzij de verzekering hoefde ze niets te betalen. Ik weet alleen niet meer waar ze verzekerd was .. hehe
Wat voor hond heb je? Want bij grotere soorten (denk Molosser: Boerboel, Bullmastiff etc) zijn bepaalde vaak voorkomende operaties (grotere honden gebeurd vaker iets mee, omdat ze zo groot, zwaar en lomp zijn) zijn uitgesloten. Mijn hond (boerboel) heeft 2x een tta operatie (gescheurde kruisbanden) moeten ondergaan, en deze operatie valt bij geen enkele verzekering onder de polis. Ik kon de ruim 2800 euries dus zelf dokken.
Er schijnen nogal wat haken en ogen aan te zitten mbt vergoedingen. Ze doen allemaal net alsof de premie 10 euro is, maar dat klopt voor geen meter. Ik zou voor mijn keeshond (midden) van 8 kilo al 33,95 per maand kwijt zijn aan premie als ik verzekerd ben tot 3000 euro. Evenveel als dat ik een Cane Corso had gehad van 45 kilo. Nogal apart. Dat is de goedkoopste tot nu toe, en dan moet ik ook nog 20% vd te declareren kosten zelf betalen en dan zit er geen, sterillisatie, gebitssanering en vaccinatie bij. Nou sorry maar ik ga geen ruim 35 euro betalen per maand als ik daarnaast alsnog20% moet betalen en er zoveel voorwaarden aan zitten.
Ik zat bij dier en zorg betaalde 50 euro pm had een rottweiler Ik moest wel 19% zelf betalen maar mijn hond had zo vaak iets dat ik het er wel uit heb gehaald
Ja ik zie dus bij heel veel dat je zelf - 20% moet betalen - 50 euro per afspraak eigen risico dat soort dingen. Dan schiet het niet zo op? Het is een kruising. Zit een beetje boxer in, dus qua formaat zou ik dat aanhouden. Is dat groot? Nee toch...middelmaatje zou je denken.
Idd, gewoon zelf elke maand dat geld wegzetten. Wij wilde onze labrador verzekerd hebben maar er zijn zoveel dingen die gewoon niet vergoed worden! Of dat je idd nog een deel zelf moet betalen. Wij zetten nu dus al vanaf dat we haar hebben uitgekozen elke maand een bedrag op een rekening en betalen daar de dierenarts kosten van. Gelukkig heeft ze tot nu toe niets gehad maar ze is dan ook pas 15 maandjes oud. Alhoewel ze heeft wel aangeboren HD en dat zou dus al niet vergoed worden vanuit al die verzekeringen.
Wij hadden onze hond verzekerd bij de hema... Echt een fijne verzekering! Was een franse bulldog en betaalde ongeveer 11euro per maand! Prima te doen dus helemaal toen bleek dat hij epilepsie had alle medicijnen vergoed gekregen! Voor het declareren betaal je 1x een bedrag dus je kan het hele jaar de rekeningen opsparen en dan in 1x terugvragen als het dus allemaal kleine dingetjes zijn... Grote rekeningen natuurlijk gelijk maar betaal je dus wel die kosten (weet niet meer zeker iets van 40/45euro?).. Zijn ook erg snel met terugbetalen! Castreren moet je er wel apart bij verzekeren dat hadden wij niet... Helaas onze hond in moeten laten slapen maar mocht er weer een komen zeker weer een hema verzekering
ik vind het geld verspilling zoals ik meer verzekeringen vind. veel wordt niet gedekt of je betaald nog een groot percentage zelf en ja je kunt pech hebben. Maar goed heb al 30 jaar honden waarvan de laatste 12 jaar continu 2. Honden waarmee ik actief sport. Agility, schapendrijven. dus ook blessure gevoelige sporten. Had de verzekering er never nooit uit gehaald. Ben gelukkig in de positie dat ik het wel kan betalen als ze wel wat hebben
Wij sparen zelf geld weg mocht onze hond iets hebben dat we het zelf kunnen betalen. Gelukkig heeft onze hond nog nooit iets gehad. En bij onze dierenarts mocht er wel een grote operatie mag je in termijn betalen. Wij zouden wel een verzekering nemen toen we hem kregen. Maar mijn schoonzusje had steeds iets met haar hond. En die moest zelf heel veel bijbetalen of dingen helemaal zelf betalen omdat het niet vergoed werd. Dus toen hebben wij maar besloten om het niet te doen
Ik heb geen verzekering maar achteraf spijt dat ik het niet heb gedaan. Maar helaas nemen ze me nu niet meer voor de honden. Teveel trubbel en teveel geld naar dierenarts gebracht.
Tja het zijn keuzes... wij hebben 3 honden. De oudste heeft nooit iets. Dus daar blij dat ik geen verzekering heb genomen. De middelste (teckel) heeft nu 1x iets gehad maar veel dingen die voor een teckel gelden zoals een hernia worden niet vergoed. Voor de jongste (amstaff) al heel veel geld uitgegeven in de 9 maand dat we haar nu hebben. Maar allemaal dingen die niet gedekt werden zoals sterilisatie etc. Maar ook dingen die wel uit zouden kunnen qua verzekering. Buik operatie wegens verstopte darmen, gebroken tenen, medicatie die daar bij hoort. Allergietesten ivm ernstige uitslag en braken. Nogmaals een buik operatie vanwege een allergische reactie in de darmen. Nu hebben we alles onder controle maar blij wordt je hier niet van.
Bij onze hond ( ook boerboel ) geen verzekering afgesloten. Ook hier 2 gescheurde kruisbanden en dus een hoop kosten gehad. Gelukkig zijn we in de positie dat we zelf de kosten konden dragen. Nu sinds vorige week een 2e er bij, maar zit toch te twijfelen, ondanks onze ervaringen, of we wel of niet gaan verzekeren, idd vanwege het feit dat heel veel niet ( volledig ) vergoedt wordt...
Ik zit bij proteq met hond en kat. Misschien niet de goedkoopste maar ze vergoeden veel en zijn altijd netjes op tijd met declaraties uitbetalen etc!
ik zou ervoor kiezen om iedere maand het bedrag van zo'n verzekering apart te zetten op een rekening speciaal voor de hond. dat is op termijn waarschijnlijk verstandiger als een verzekering die lang niet alles vergoed! lees trouwens alle voorwaarden goed! ik las dat het een kruising boxer is? mocht ie dan problemen krijgen met de heupen, dan is dat waarschijnlijk uitgesloten bij de verzekering omdat dat een rasgebonden aandoening is...zo zijn er nog meer zaken die uitgesloten worden! goed uitzoeken dus!
Hier ook Hema. Ik ben zeer tevreden, ze sluiten niks uit, als je de declaraties opspaart tot 1 jaar hoef je maar een keer 45 euro eigen risico te betalen en betalen snel uit. Ik heb nu in 2 jaar al zeker het bedrag eruit. Als ze iets op straat eten en ze hebben ineens diarree of zelfs een bacterie daardoor (zoals bij ons), ben je blij met de verzekering. Wij hebben allemaal kleine dingetjes gehad met de hond, maar het tikt toch aan.
Wij zitten bij Proteq, al bijna 6 jaar en we hebben het er ondertussen al driedubbel uit. Ben er tevreden over, snelle afhandeling. De kat hebben we niet verzekerd.
Ik wist niet dat je voor 1 keer declareren 45 euro kwijt was. Ik dacht dat het per rekening ging (dus per dierenarts bezoek). Dat scheelt alweer. Ik ga me er nog eens in verdiepen. Voorlopig ligt de pup nu lekker te pitten naast me De nachten gaan uitstekend! (gelukkig!) De eerste nacht was uiteraard een ramp, maar de andere nachten hoef ik er maar 1 keer uit voor een plasje en een poepje en daarna slaapt hij weer lekker verder. Dat kauwen/bijten op vanalles moeten we wel snel afleren Nu heeft hij voor het laatst een plasje gedaan om 7 uur, dus het is wel weer tijd. Zodra hij wakker wordt ga ik naar buiten. Ik moet hem dan wel echt optillen want anders plast hij wel binnen. Hopelijk heeft hij dat snel genoeg door. Iemand nog briljante tips over de opvoeding van pups??