Hoi allemaal, Ik ben zwanger, aan de ene kant onverwachts maar zeerzeerzeer welkom. mijn vriend en ik hadden niet verwacht dat het zou lukken binnen een jaar (hij heeft ooit een ongeluk gehad daarbeneden!) Nu ben ik het langzaamaan aan het vertellen aan familie en vrienden. a.s. zaterdag aan onze ouders! superspannend. Nu zit ik met een probleem, een collega van mij is al een aantal jaar bezig om zwanger te raken. Helaas lukt dit niet op de ' normale' manier. nu loopt ze in het ziekenhuis. helaas is het 2 weken geleden weer niet gelukt en heeft ze nog 2 kansen. hoe moet ik haar vertellen dat ik zwanger ben. ik wil haar niet kwetsen en ik weet dat het ook mijn geluk is. ik kan er niets aan doen dat het niet nlukt bij haar. ik voel me er rot over en durf haar bijna niet aan te kijken. gelukkig weten andere collegas en mijn teamleider dit, maar ik ben degene die het moet zeggen. eigenlijk ben ik bang voor haar reactie. heeft iemand een tip? bedankt!
Gefeliciteerd! Ik zou gewoon heel eerlijk iets zeggen in de trant van: 'Ik vind het heel moeilijk om je dit te vertellen en ik weet niet zo goed hoe, maar ik ben zwanger.' Ik denk dat je gewoon heel eerlijk moet zijn.. Blijft natuurlijk altijd moeilijk! Succes!
Wees eerlijk, zoals je het hier ongeveer omschrijft, zo kun je het haar ook vertellen. En zorg dat jullie apart zitten van de rest, in de pauze of na het werk. Mocht ze emotioneel worden, hebben jullie evengoed privacy.
ik zou het eerlijk vertellen en niet te lang wachten, niks is lulliger als ze al via via gehoord heeft! gr brenda
Gefeliciteerd! Wat lief dat je aan andermans gevoelens denkt. Ik zou in ieder geval niet te lang wachten met het te vertellen. En als het enigszins lukt als ze klaar is met werken. Zodat ze daarna niet nog aan het werk moet, stel dat ze moet huilen en het gewoon even moet verwerken. Geniet lekker van je zwangerschap!
Eerlijk vertellen en het liefst zo snel mogelijk. Ook bij mij is het zwanger worden/blijven heel erg moeilijk gegaan. Ik vond het juist het pijnlijkste om het via via te horen of op hyves te lezen oid. Ik heb zelfs in de 3 jaar dat wij bezig zijn geweest 2 keer van mijn zus en 2 keer van een directe collega het nieuws moeten vernemen dat zij (weer) zwanger waren. Vooral die 2de keren waren erg moeilijk en emotioneel, maar ik was wel bij beide een van de eerste die het wisten. Dit om vooral te voorkomen dat ik het via via zou horen. En dat gaf ook aan hoe bijzonder moeilijk zij de situatie vonden. Het feit dat zoals ik uit je verhaal begrijp de meesta van je collega's het al weten en zij nog niet zou ik eerder vandaag nog dan morgen haar op de hoogte brengen. Als er ergens nl veel geluld word (bedoeld of onbedoeld) is het op het werk. Laat haar gewoon weten hoe moeilijk je het gesprek vind, maar sluit haar vooral niet buiten, dat is het aleer ergste wat je kunt doen. Heel veel succes!
Gewoon eerlijk zijn en persoonlijk vertellen. Niet dingen gaan verzwijgen, dat is pijnlijker dan gewoon vertellen heb ik persoonlijk gemerkt... Wel ongelooflijk tof van je dat je zo aan haar gevoelens denkt! Ze zal denk ik wel erg blij voor je zijn, ookal zal t ff pijn doen, maar dat is niet persoonlijk naar jou bedoelt. Gefeliciteerd
He.. Allereerst gefeliciteerd ! Ikzelf heb 2 vriendinnen die al meer dan een jaar bezig zijn en ziekenhuis in en uit lopen. Ik heb het ze verteld en daarbij gezegd dat ik het zou snappen als e het moeilijk vinden en of ze wel of niet betrokken willen zijn.. De een wil er niet al te veel over horen en de ander wil mee met echo's enz. Ik vond het fijn heel open te zijn en hier over te kunnen praten. Succes!!
Van harte met jullie zwangerschap! Goed van je dat je zo met je collega meeleeft en ik denk net als anderen hier dat je ze het niet van anderen moet horen en dat je eerlijk bent over dat je het moeilijk vindt. Zij zal dat alleen maar waarderen. Ik heb zelf ook aan de kant van die collega gestaan en niks is vervelender als mensen je nieuws onthouden om je maar te ''sparen'' geniet van je zwangerschap en veel suc-6!
Gefeliciteerd! Persoonlijk had ik het haar als eerste van alle collega's verteld! Nu weet iedereen het al en zij nog niet, terwijl zij zich nergens van bewust is. Eerlijk zijn, en neem haar apart. Zodat niet iedereen haar emoties hoeft te zien!
Even apart nemen (zodat ze niet en plein public hoeft te reageren) en gewoon eerlijk vertellen. Is moeilijk, maar geloof me, dat is het beste!
Hier hetzelfde pakket, vond het ook erg lastig heb het er bij al mn collega's in één keer uitgeknald en ze moest even huilen en werd emotioneel. Maar gunde mij het geluk ook. Hoe moeilijk het moment toen ook even was.
hoi allemaal, thanx voor alle reacties. ik heb het (eindelijk) verteld. Mijn teamleider en een andere collega wisten het al, maar dat had ik bewust gedaan. mijn teamleider, omdat ik erg misselijk en duizelig was en een collega, omdat die toch op vakantie ging. mijn collega nam het goed op, was wel ff moeilijk. daarna heb ik mijn andere collegas ingelicht. ik merk dat ik weinig spanning heb. ik had er echt pijn in me buik van! ik weet nu wel dat persoonlijk zeggen het beste is. er is denk geen andere tip!!! succes iedereen!
Ik had dit met mijn beste vriendin! Ik was door de pil heen zwanger geraakt en zij zat in de medische molen in het ziekenhuis.. een dag voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was had ze nog bij me zitten huilen dat het niet wou vlotten. Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, voelde ik me schuldig, maar wilde haar niet voor dr kop stoten, dus ben gelijk naar der toe gegaan! Ze was super blij voor me, maar vond het dubbel. Ik had daar begrip voor! Ze word peettante van ons zoontje En nu ik ze zelf zwanger!! Ben zoooooo blij voor dr!! Ben gewoon eerlijk, daar komt je het verste mee. Succes meid.