Hey, Ik ben nu 23 weken zwanger en zou eigenlijk graag wel iets van yoga, gym of een cursus willen volgen. Hebben jullie tips? Of iets wat goed bevallen is? En wanneer zijn jullie begonnen met zo een cursus? Ik werk 40 uur en merk eigenlijk dat ik in de avond niet veel energie over heb om nog iets te doen. Groetjes
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik zwangerschapsyoga gedaan en het was op zich wel leuk, maar het was een vrij grote groep en niet heel hecht. Het was zeker informatief! Ikzelf heb er niet zoveel aan gehad tijdens mijn bevalling maar vond dat uurtje yoga wel heel ontspannend. Slapen ging daarna heel goed. Nu doe ik fitness 1x per week, of nou ja fitness... na iedere oefening moet ik rusten, haha! Ik ben van plan om wel te gaan zwemmen, de vorige keer ben ik 3 weken voor mijn bevalling daarmee gestart en vond dat heel erg fijn. Je kan gewoon op Google kijken wat er wordt aangeboden. Yoga was best leuk om te doen, maar zwemmen en fitness hebben wel mijn voorkeur. Succes!
Ik heb ook zwangerschapsyoga gedaan. Had een drukke baan dus vond het lekker ontspannend. Het is niet heel zweverig maar als je er niet zo in ''gelooft'' (ademhalingstechnieken enzo) dan is het zonde van je geld. Je moet wel een klein beetje bewust zijn van je eigen lichaam. Er zaten ook vrouwen bij me in de groep die elke les eigenlijk maar wat deden omdat ze niet snapten wat ze moesten voelen.
Vandaag m'n laatste zwangerschapsyoga les gehad! Super leuke groep meiden, we zijn zelfs vorige week uit eten geweest met z'n allen. Heb bij de eerste ook yoga gedaan. De rest van de zwangerschap ga ik zwangerschapszwemmen lekker dat je dan even gewichtloos bent
Ik vond de yoga echt helemaal niets. Ik vond het veel te zweverig. Bij deze zwangerschap wil ik een zwangerfit cursus gaan doen. Ps: volgens mijn VK hadden vrouwen die yoga gedaan hadden wel een relaxter bevalling (heb zelf uiteindelijk een keizersnede gehad dus heb er geen ervaring mee)
Ik zwem zelf sinds een aantal weken. Gewoon tijdens de "baantjes zwem uren". Heerlijk. Je kan je eigen tempo aanhouden en lekker beginnen en stoppen wanneer je wilt. Hiernaast begin ik morgen bij de fysio aan een combi van fysio-fit (cardio en anders fitness oefeningen maar dan "zwanger proof" en in een groep) en Pilates. Ik ben heel benieuwd!
Ik kan mom in balance aanraden. Is nog wel echt sport, beetje huppelen in de buitenlucht met andere zwangeren! Het is geen voorbereiding op de bevalling, dus als je dat zoekt, moet je zoiets ernaast doen
Ik sport nu nog twee x per week en wandel half uur drie x per week maar merk nu al dat het sporten steeds zwaarder word. Rond de twintig weken wil ik nog 1x per week gaan sporten steeds meer op eigen tempo en blijven wandelen en zwangerschapszwemmen erbij gaan doen
Ik zou voor de zwangerschapsyoga kiezen, doe ik ook en het is heel ontspannen en informatief! De verloskundige hebben ook contact met de yoga lerares en zien dat vrouwen die yoga hebben gevolgd veel beter en rustiger de weeën op kunnen vangen dan vrouwen die geen yoga hebben gehad. Ik zeg probeer eens een proef lesje dan kun je daarna altijd kijken of je er verder mee wil! Ik heb eerst cursus met sport gedaan nou pfff 1,5 uur zwaar sporten en dan ook echt fitnessen het was verschrikkelijk die nacht harde buiken en de dagen erna alleen maar spierpijn dus ik raad dat zware sporten echt af als je dat niet gewend bent! Na de zwangerschap kun je altijd gaan sporten nu is het belangrijk dat je aan je kindje denkt en de ontspanning voor jezelf
Oja en als je de yoga 's avonds hebt dan val je als een blok in slaap erna als je thuis komt hihi ik dacht dat het veel te zweverig was want zo ben ik helemaal niet maar het is echt heel ontspannend en maakt ook echt contact met je kindje, mijn meisje is lekker beweeglijk in sommige yoga houdingen
Ik heb een gewone cursus gedaan. Ik heb er best veel aan gehad. Elke week een ander thema op het programma, zowel informatief als wat oefeningen. Ook 1 partneravond en mijn man vond die achteraf gezien ook heel leerzaam Het was een groep van totaal 8 zwangeren, niet te groot niet te klein. We hebben nu nog contact.
Ik heb voor de eerste een echte babyklas gevolgd met mijn man omdat wij in Amerika wonen en het hier even anders gaat dan in NL. Nooit gedacht dat we het ooit zouden doen, maar we zijn er achteraf super blij mee. Niet eens met alle info (wat soms best suf is) maar ook omdat we gewoon 2/3 uur per week bewust met haar komst zijn bezig geweest. Mijn man en ik hadden beiden een meer dan fulltime baan en dan is het makkelijk om aan de zwangerschap voorbij te gaan. Ik ging niet altijd met even veel energie heen maar door de andere omgeving en de lage snelheid ging het altijd prima. Daarnaast heb ik veel gelopen en gezwommen tijdens de zwangerschap. Uiteindeljk een super bevalling gehad!
Vorige zwangerschap zwangerschapsgym gedaan. Even heel kritisch: het sporten stelde niet veel voor, de info was oké maar hield niet over; internet vertelt je al heel veel natuurlijk en de verloskundige ook, tijdens de bevalling heb ik er niets aan gehad wb ademhalingsoefeningen, maar het was wel heel gezellig en we gaan nog steeds af en toe uit eten. Omdat m'n bevalling best zwaar was en lang duurde wil ik deze keer een cursus die me helpt ontspannen tijdens de bevalling. Al denk ik dat deze bevalling echt niet zo heftig gaat zijn. Ik had toen gewoon wat pech. Ik denk over hypnobirthing. En zwemmen. Nu nog fitness, straks over op zwemmen. En heel mss toch nog gym omdat t zo gezellig was Succes met je keuze!
Ik had achteraf graag een cursus gedaan. Ik had teveel last van BI, maar het had mij misschien wel geholpen met de bevalling. Ik had zelf gekozen voor hypnobirthing.
Bedankt voor alle reactie! Denk dat ik toch voor de yoga kies. Dat hebben ze ook veel in de buurt. Groetjes Deb