Hallo hallo Afgelopen week heb ik in het ziekenhuis gelegen ivm hyperemesis gravidarum, heel vervelend, maar ik kreeg daar wel weer een echo om te kijken of alles goed was met ons Duimelijntje. Nu heb ik een vraag over de echo waarop het hartje te 'zien' is (dat balkje onderin met die harttonen) Daar staat links bovenin, op de derde regel: WMF 190 Hz Wat betekent dit? Is dit de hartslagfrequentie van de baby? Dit is wat ik graag wilde weten eigenlijk.... Alvast bedankt voor de uitleg! Liefs
Hoi InCognito, volgens mij is dit Wall Motion Filter en dit heeft inderdaad iets met (de bloedstroom door) het hart te maken. Volgens mij is het niet de hartfrequentie, maar heeft het iets met de trillingen van het hart of de aders te maken. In ieder geval is het volgens mij geen waarde waar we iets mee doen. Ik kan het je dus niet precies vertellen en ik weet ook niet zeker of ik de afkorting juist heb, helaas. Groetjes Brigitte
Hallo Brigitte, Bedankt voor je antwoord! Jammer dat we er niets mee kunnen, ik had het wel graag willen weten, maar hier vertellen ze nog niet zo vroeg hoe hoog de hartslag is, dan wordt er alleen gezegd: "Het hartje van een baby klopt ongeveer 140 slagen" Maar dat maakt niet uit, in ieder geval bedankt voor je antwoord! Liefs