Baby beweegt minder

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Wendy Wortel, Jul 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendy Wortel

Jun 30, 2016
    31
    1
    0
    Autospuiter in opleiding, schrijft een blog: www.w
    Friesland
    Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu 33 weken zwanger en de afgelopen dagen is de baby heel erg druk, ik voel haar constant. Het is soms zo erg dat ik geen houding weet met zitten.

Alleen nu was ze woensdag heel erg rustig. Ik had haar amper gevoeld en had voor de zekerheid de verloskundige gebeld. Zij vertelde me dat ik een groot glas met ijskoud water moest drinken en dan op mijn linkerzij moest gaan liggen. In 9 van de 10 gevallen zou de baby dan weer bewegen, en mocht het na een uur nog niet zo zijn dan moest ik terug bellen. Nu voelde ik in dat uur een paar kleine bewegingen, dus heb ik niet weer terug gebeld.

Gisteren was ze weer heel erg actief, en bewoog ze weer als voorheen. Alleen nu werd ik vandaag wakker, en is de baby weer erg rustig. Ik heb haar wel gevoelt, maar niet zo erg als normaal.

Hebben meer mensen hier last van gehad? En is het verstandig om nog een keer de verloskundige te bellen? Het is niet zo dat ze helemaal niet meer beweegt, maar het maakt me heel onzeker en nerveus.

bedankt alvast!

2. frettino

frettino Actief lid

Feb 2, 2015
    117
    1
    16
    Limburg
    Gewoon bellen hoor! Bij mij zeggen ze ook steeds liever een keer te veel dan te weinig bellen. En als jij je niet prettig voelt, kun je ook een ctg vragen. Ik heb dat ook 2x gehad en heb allebei de keren veel geruster gevoel gekregen ervan en daarna begon ze gelukkig ook weer lekker te swingen in mijn buik:).

3. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Bellen! Minder activiteit van de baby is voor mijn vk altijd een reden tot zrg. Niet dat het heftig hoeft te zijn of iets bijzonders hoeft te betekenen, maar hier willen ze het wel altijd ff checken.

4. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Eens met bovenstaande...bellen dus.Alleen je onzekerheid is al reden genoeg om te bellen.
    Daarbij moet je altijd bellen als je minder beweging voelt.

5. Wendy Wortel

Jun 30, 2016
    31
    1
    0
    Autospuiter in opleiding, schrijft een blog: www.w
    Friesland
    Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad gebeld en we mochten meteen langskomen bij de verloskundige. Hier was gelukkig alles goed maar moesten we wel even naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje en een echo. Gelukkig zag alles er goed uit. Ze groeide goed en ook de hartslag was in orde.

Ik ben blij dat ik heb gebeld, ben nu een stuk rustiger!

Share This Page