De nekplooi is "normaal" tot 2,5mm. Er wordt gesproken van een "ernstige verdikking" vanaf 3.5mm. Na 3.5mm krijg je ook geen NIPT meer aangeboden, maar gelijk een vwp of vlokkentest. Zie: https://www.amc.nl/web/het-amc/afdelingen/medische-afdelingen/kindergeneeskundeekz/ekzkindergeneeskunde/in-het-amc-magazine/nekplooimeting-voor-iedere-zwangere.htm
ik heb er geen ervaring mee , maar wil je even heel veel sterkte wensen met het afwachten en vervolg traject .
Mijn dochter had ook maar 1 slagader in haar navelstreng maar daar heeft ze geen last van gehad. Ze had verder ook geen dingen om je zorgen over te maken en ze is dan ook kerngezond geboren. lk ga hard duimen dat alles helemaal goed is met jullie kindje!
Oh wat een naar nieuws, wat zullen jullie nu in de stress zitten Ik heb ook met al mijn zwangerschappen in het LUMC gelopen en met 12 weken werd daar een ernstige afwijking bij onze dochter geconstateerd. Wij wilden ook echt niet afbreken, maar het was toch echt de beste keuze voor haar (voor ons minder, maar hoe dan ook is het verschrikkelijk). We zijn ontzettend fijn begeleid altijd in het LUMC en bij mijn twee laatste zwangerschappen hebben ze er ook heel goed naar gekeken en overal rekening mee gehouden. Ik denk dus dat je daar heel goed zit en dat ze daar redelijk goed in kunnen schatten wat er nu aan de hand is. Het klinkt helaas wel ernstig dat er meerdere afwijkingen zijn, maar dat weet je pas zeker naar de vlokkentest. Heel veel sterkte met het afwachten en ik zou idd de vakantie gewoon door laten gaan. Stel dat je toch een beslissing moet nemen, neem dan de tijd om mooie herinneringen te maken op vakantie. Heel veel sterkte!
Ons zoontje had een verdikte nekplooi (3.2mm) en bij de 20 weken echo bleek hij ook een aandoening aan het maagdarmkanaal te hebben. Plus de uitslag 1:54 van de combitest op Down Syndroom. Aandoeningen aan het maagdarmkanaal komen vaker voor bij DS en hij heeft ook inderdaad DS. Aandoening compleet verholpen met een operatie en nu totaal geen last meer daarvan. Heel veel succes en sterkte, logisch dat je enorm bent geschrokken.
Bij de 20 weken echo zagen ze ook een cyste in zijn blaas maar dat bleek bij de aandoening van zijn maagdarmkanaal te horen.
Bedankt voor jullie reacties en informatie! We mogen morgen al om half 9 naar het LUMC dus dat is heel fijn!
Jeetje meid, wat heftig voor jullie zeg! Super fijn dat jullie morgen al in het LUMC terecht kunnen! Heel veel sterkte.
Jeetje, wat heftig heb even je topic gelezen. Watfijn dat je morgen al terecht kunt! Heel veel succes morgen!
Dankjulliewel voor de lieve reacties. We hopen morgen iets meer te weken. Ik laat even weten hoe het is gegaan.
ik heb je topic ook gelezen en van mij ook heel veel succes morgen fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen