Termijn echo gehad en geschroken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Daisyvdm, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Fijn dat jullie zo snel terecht kunnen! Heel veel sterkte morgen!

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Heel veel sterkte straks! Hoop dat het niet al te ernstig is en ze je kunnen helpen!

Gebruik die vakantie straks om alles te verwerken en lekker bij te komen van alle heisa. Ongeacht of het goed of slecht nieuws zal zijn, het blijft heftig!

3. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Sterkte vandaag!!!

4. Stokje

Stokje Lid

29 apr 2015
    60
    0
    0
    Nagelstyliste
    Succes en sterkte vandaag!

5. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wilde toch nog even komen kijken om te zien hoe het nu met je gaat. Heel veel succes vandaag! Ik duim voor jullie

6. tiktak15

tiktak15 Actief lid

20 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    good luck today

7. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Wat heftig zeg! Heel veel succes vandaag.

8. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Is er al nieuws? Hoop zo dat alles goed is verder!

9. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Vandaag echo gehad bij LUMC, inderdaad een veel te grote nekplooi. De maag en blaas inhoud is niet goed, en de navelstreng heeft maar 1 slagader. Waar ze nu aan denken is Trisomie 13, 18 of 21. Ze hebben ook gelijk een vlokkentest gedaan. Ze gaan onderstaande onderzoeken doen. Van het eerste onderzoek hebben de uitslag met 4 werken het andere onderzoek 3 weken. Trisomie 13 en 18 zijn niet levensvatbaar, 21 wel dat is het downsyndroom. Het is een kwestie van wachten en verder onderzoeken er loopt nu een heel stappenplan en naar aanleiding van uitslagen worden die verder gevolgd of gewijzigd. Er spannend allemaal laten we hopen dat ons kindje levensvatbaar is en geboren kan worden en nog gelukkig kan leven, hij is zo welkom.

1. Aneuploïdie-test

De aneuploïdie-test spoort de meest voorkomende chromosoomafwijkingen op, zoals Down syndroom (trisomie 21). Er wordt met deze techniek alleen het aantal van chromosomen 13, 18, 21 en de geslachtschromosomen X en Y vastgesteld. De andere chromosomen worden niet onderzocht.

2. Het array-onderzoek

Met deze techniek worden alle chromosomen onderzocht en is het mogelijk om kleine chromosoomafwijkingen te ontdekken. Bij het array onderzoek wordt het DNA van het ongeboren kind vergeleken met dat van een normale controle. Verspreid over al het genetisch materiaal worden hiervoor meer dan 2.500.000 meetpunten bekeken. Hierdoor is nauwkeurig te bepalen of er stukjes ontbreken of extra aanwezig zijn van het erfelijk materiaal. Het prenatale array onderzoek is een zeer gevoelig onderzoek om chromosoomafwijkingen aan te tonen. Met deze test kan een afwijking worden aangetoond die bij het standaard chromosomenonderzoek niet gevonden was. De test geeft u extra informatie over uw zwangerschap en kan helpen een keuze te maken over het voortzetten van de zwangerschap. Het kan ook van belang zijn voor de keuze waar en hoe u gaat bevallen. In principe is bloed van beide a.s. ouders nodig om de uitslagen van het array-onderzoek goed te kunnen beoordelen.

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ach jeetje wat een hoop informatie hebben jullie te verwerken...Kunnen jullie er samen een beetje over praten? Of met mensen in je omgeving?

Heel veel sterkte in deze heftige en hectische dagen...

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Daar was ik al bang voor :( Wat vreselijk onzeker allemaal zeg. Ik hoop ontzettend hard met je mee dat jullie kindje levensvatbaar is. Gaan jullie nog wel op vakantie of blijf je nu liever thuis? Dikke knuffel, dit is echt een slopende tijd.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bah das niet het nieuws waar jullie op hoopten. Succes met wachten op de uitslag.

13. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hey meid, wat moet dit verschrikkelijk moeilijk voor jullie zijn zeg! Word er echt verdrietig van als ik dit allemaal zo lees...
    ik hoop zo voor jullie dat het kindje levensvatbaar is. Gelukkig hebben ze de onderzoeken kunnen doen, nu een zeer spannende tijd met het wachten op de uitslag.
    ik wens je heel veel kracht toe, dikke knuffel....

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat verdrietig en wat een onzekerheid nu. Ik wil jullie veel sterkte wensen!

15. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Heel veel sterkte in deze onzekere tijd, hopelijk is er snel duidelijkheid.

16. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Dankjulliewel, hoop dat we snel wat meer zekerheid hebben. Ik kan er goed met mijn man en onze familie over praten dat is wel fijn. We hopen op het beste. We gaan nog wel op vakantie dat zeiden ze in het ziekenhuis ook gewoon doen. Eerste uitslag komt volgende week en ze bellen ons gewoon daar. Anders zitten we thuis ook maar te wachten. En in Spanje kunnen we gewoon lekker relaxen en buiten zitten. Het is het huis van me ouders dus dat is ook fijn gewoon eigen plekje. En nou maar duimen voor onze hummel tot zover houdt die het nog goed uit in me buik. Hij loopt nog goed op schema kwa lengte. Hopen dat ze hartje en hersentjes het ook goed blijven doen en er niet teveel andere dingen bijkomen.

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    och meis ik lees het nu pas wat ontzettend heftig is dit voor jullie wat een onzekere tijd gaan jullie tegemoed, maar wat "fijn" dat jullie dit wel samen kunnen doen, we gaan heel hard duimen dat de rest van de onderzoeken gewoon goed zijn heel veel sterkte komende weken :(:(:(

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    sterkte in deze onzekere tijd

19. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Wat heftig zeg om dit te lezen. Vooral de onzekerheid is naar.

Mijn eerste kindje had ook een verdikte nekplooi 3,5 mm. Na de vlokkentest werd ik na 3 of 4 dagen gebeld dat ze het syndroom van turner had. Deze meisjes kunnen (zelden) levensvatbaar zijn en ook een goede kwaliteit van leven hebben. Elke week bij de controlle was de gynocoloog negatiever. Vocht rondom de organen. Als ze al geboren zou worden zou ze niet zelfstandig kunnen ademen. Met 18,5 hebben we de zwangerschap beeindigd.

Ondertusen heben we een gezonde dochter en we verwachten er over 4 weken nog een dochter.

Gelukkig zijn er ook heel veel positieve verhalen. Het kan alle kanten op.

Heel veel sterkte!

20. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Oh meid, wat een heftig nieuws. Ook ik was er al bang voor, maar had zo op beter nieuws gehoopt. Ik blijf voor jullie duimen!

Sterkte met afwachten.

Deel Deze Pagina