Eerste afspraak met 8 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door IndyLynn, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Hallo meiden,

18 september heb ik mijn eerste afspraak bij de Verloskundige. Ze gaven aan dat ik dan nog geen echo krijg, maar dat die pas met 10 weken is. Hoe was jullie eerste afspraak? Wordt er al wel naar het hartje geluisterd? Of kan dat ook nog niet? Wat wordt er allemaal gedaan/besproken?

2. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik denk dat je een intake krijgt (hier wordt je medische geschiedenis en die van je vriend oa besproken). Echo is meestal later ja en hartje luisteren doen ze pas vanaf 12-13 weken (dan kan het pas). Vaak krijg ik je ook een formulier om bloed te prikken, word je gewogen en bloeddruk gemeten.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vandaag mijn intake bij 8w5d en er is wel een echo gemaakt. Dit komt enerzijds omdat ze de echo-apparatuur in huis hebben en dat het hun beleid is om al een vroege echo te maken om vast te stellen of het een intacte zwangerschap is. Dit kan per praktijk verschillen, vanuit de zorgverzekeringmaatschappijen heb je recht op 2 vergoede echo's, termijnecho en 20-wekenecho.
    Ik heb dus geluk....

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik had beide zwangerschappen ook een vroege intake (8/9 weken) en kreeg wel gelijk een echo. Dit was dan wel een vaginale echo, omdat daarmee bij een prille zwangerschap de hartslag beter in beeld te brengen is.

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Of je met 8 weken een echo krijgt verschilt per praktijk. Die echo wordt niet vergoed door de verzekeraar maar sommige verloskundige besluiten om het gewoon als stukje extra service toch te doen, dan geven ze hem gewoon niet op. Geluk dus als je een vk hebt die het wel doet, pech als je een vk hebt die dat niet doet.

Hier was het verder de hele medische geschiedenis doornemen, bloeddruk meten, wegen, bloedprikken en kennismaken.

6. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Ik had met 7+4 mijn eerste echo en intake. Omdat ik mezelf zorgen maakte heb ik ook al echo bij 6+5 gehad. De volgende is bij 10+4, dit is tevens de termijnecho.
    Ik vind het zo vreemd om eerste de intake te doen en weken later pas de echo. Als er iets niet helemaal goed is tijdens de zwangerschap is zo'n intake toch allemaal verspilde moeite..

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Zo gaat t bij ons ook. Ik heb zelf met 7.4 een echo laten doen

Precies dat vond ik ook

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Vind ik ook.. eerste zwangerschap had ik bloed geprikt, intake gehad bleek het een Missed Abortion. Hele circus voor niks en bij deze zwangerschap moest alles weer opnieuw. Toen heb ik eerst een echo gehad en toen pas intake ;)

9. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Ah bedankt allemaal!! Ik vind het zelf ook een beetje vreemd. Hele intake en alles, nog geen echo en geen hartje luisteren.. Hoe weet ik dan of het wel goed zit. Ik wacht het wel eventjes af en vraag er anders gewoon naar :)

Deel Deze Pagina