Termijn echo kindje bewoog geheel niet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Rose73, 15 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag termijn echo gehad. Iets vooruit gezet
    Vanaf eerste dag menstruatie zou ik 10weken 1 dag zijn, vooruit gezet naar 10 weken 5 dagen.
    Vreemde was dat het kindje niet bewoog, het hartje kon je zien kloppen maar geen enkele beweging. De vk uitte het niet maar ik hoorde dat ze het niet goed vond
    De vk probeerde het maar het lag er maar. Ik zelf vond het ook raar, het zag er vreemd uit
    Bij mijn zoon was er vollop beweging

2. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    Heeft de vk er verder niks over gezegd?

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij mijn termijnecho van de jongste bewoog ze ook niet.
    ze sliep en lag er ook niet goed voor om goede metingen te kunnen doen.
    moest je niet gaan bewegen en wiebelen om je kindje in beweging te krijgen?
    dat heeft bij mij toen iets geholpen om de metingen te kunnen doen maar de rest van de zwangerschap is het een rustige baby gebleven.
    later toen ik haar echt kon voelen bewegen waren het hooguit maar 3 momenten per dag dat ze even liet weten dat ze er was

4. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik was ook alleen omdat mijn vriend vandaag een mri krijgt en over paar dagen word geopereerd

Het kindje lag compleet stil
    Ze heeft inwendige echo gedaan omdat ze graag goed beeld wilde hebben
    Ik ben enorm druk en aanwezig persoon, vriend ook, en onze zoon ook
    Ik dacht met bijna 11 weken dat er beweging zou zijn
    Dacht pas thuis er goed aan

Ze vroeg wel of ik even wilde bewegen
    Niets. Het lag alleen maar

5. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Mijn oudste bewoog toen ook niet kan ik me nog herinneren. En dat was al met 12 weken.
    En hij is een gezonde jongen!

Als het niet goed zou zijn, had de verloskundige echt wel actie ondernomen hoor!

6. inges

inges Actief lid

22 okt 2014
    129
    0
    0
    Heb je er niet naar gevraagd dan? En zei ze verder niets over een vervolgafspraak? Dan zou ik me niet te druk maken!!

Al vind ik het wel vreemd. Baby hoort zeker wel up en running te zijn!

7. mamaki

mamaki Lid

4 jul 2016
    91
    23
    8
    Ik denk dat als het echt niet goed zou zijn ze inderdaad wel actie ondernemen en het aangeven aan jou:)

8. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat mijn zoon alle kanten op bewoog had ik het nu ook verwacht
    Donderdag intake

Vond het een soort eng
    Gezien mijn leeftijd van net 43 ben ik ook bang voor alles misschien

9. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag anders donderdag om een nieuwe echo.
    In onzekerheid blij ben zitten is niet fijn.

10. mamaki

mamaki Lid

4 jul 2016
    91
    23
    8
    Ieder kindje is anders lijkt me, maar ik begrijp goed wat je bedoeld!
    Weet dat het makkelijk gezegt is maar probeer je niet te druk te maken!
    Misschien kun je het donderdag even na vragen?

11. CB84

CB84 Lid

21 dec 2015
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik zou de verloskundige even bellen als je er over blijft nadenken, toch fijn om dan even gerustgesteld te worden.

Bij mijn termijnecho (11+1) lag mijn dochter ook helemaal stil, na duwen, hoesten en schudden ook geen enkele beweging. Echoscopiste zei dat ze sliep en duidelijk geen zin had om wakker te worden of überhaupt in beweging te komen. Hartje klopte goed en alles was verder ook prima, ze maakte zich ook geen zorgen (en wij daardoor ook niet).
    Een week daarna hadden we de nekplooimeting en bij die echo sprong ze alle kanten op! Uitrekken, draaien, springen, super leuk om te zien en een compleet ander beeld dan de week daarvoor.

Mijn andere dochter (bijna 4) bewoog op elke echo wel dus ik had ook de gedachte dat altijd bewegen op echo's "normaal was" maar dat hoeft dus niet zo te zijn...

12. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik heb het ook een keer met 14 weken gehad. Moest springen, draaien etc uiteindelijk kwam er beweging in. Ik heb de gehele zwangerschap en nu nog steeds een rustig kindje.
    Ik zou even de verloskundige bellen om het nog even te evalueren

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is echt niet zo gek met die termijn, ze slapen dan ook nog veel en bewegen vaak sowieso niet zo veel. En hoe je zelf bent zegt helemaal niets over het kindje in je buik en ook niet straks uit je buik, of het druk is of niet. Zo was mijn jongste in mijn buik heel rustig maar kan nu (met 6,5 jaar) maar moeilijk stil zitten.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    We zagen onze meid pas met 14 weken voor het eerst bewegen. Op alle eerdere echo's bewoog ze helemaal niet, het hartje klopte wel goed en ze lag perfect op schema qua groei. Ik heb toen aan de gyn gevraagd of er iets aan de hand kon zijn, maar het kan helemaal geen kwaad. Waarschijnlijk ligt je kindje op dat moment toevallig te slapen.

En het zegt helemaal niks over het karakter of beweeglijkheid van je kind later. Onze meid kan heerlijk stuiteren zo nu en dan. ;)

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik moest ook flink aan de bak hoor om er beweging in te krijgen.
    en dan moest de vk nog snel zijn anders lag ze weer stil.
    bij elke volgende echo werkte ze niet mee.
    mijn guo met 20 weken was voor de echoscopist ook lastig te maken omdat dl dwars deed.
    ik snap dat je je zorgen maakt gezien je leeftijd maar ik kan je wel zeggen dat ik het herken.
    hoop dat je binnenkort een nieuwe echo krijgt waar je kleintje wel mee wil werken;)

16. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Bij mij was er eerst ook totaal geen beweging bij de termijnecho (10 weken) Op het laatste uiteindelijk een heel klein sprongetje en dat was het. Ik vond het wel jammer, want mijn dochter bewoog juist heel veel. Maar er was geen reden tot zorg. Baby's slapen ook veel.

Ik hoefde trouwens helemaal niet te bewegen.

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn ervaring is dat ze het zeggen dat er iets niet goed is, zelfs als ze dit maar vermoeden. Ze sparen je niet wat dat betreft. Overigens zegt beweging ook niets. Ons dochtertje was de drukste van alledrie, maar ze bleek zwaar gehandicapt en daardoor ook spastisch. Ze was echt non-stop heel erg druk aan het bewegen. Bij de jongens zagen we duidelijk dat ze hun bewegingen veel meer onder controle hadden en daarbij lagen ze ook weleens stil te slapen.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb vele echo's gehad en bij 1tje lag hij te slapen. Ik vond dat doodeng, maar de echoscopiste stelde me gerust. Het hartje klopte goed. En na zelf even rondlopen en wat vruchtensap zag ik mijn stuiterballetje weer.
    Als ik jou was zou ik morgen of donderdag voor nog een echo gaan. Anders zou ik het bestorven hebben van de stress...

19. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Was hier ook zo hoor, nu alweer 30 weken. En elke dag genoeg beweging!

20. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het nu nog regelmatig bij een echo hoor. Een an de twee is gewoon heel rustig en ligt meestal te slapen. die beweegt bij de echo haast nooit. Er is nog nooit gezegd dat er iets mis mee is. De groei is goed en het hartje klopt goed dat is genoeg volgens de gyn.

Deel Deze Pagina