Hallo, toch maar even vragen want het blijft spoken in mijn hoofd. Ik ben afgelopen vrijdag voor een termijn echo geweest en ik had toen bijna 10 weken moeten zijn (1 dec begin laatste menstruatie) aangezien wij dachten onze kans gemist te hebben met klussen (foutje in de berekening) hebben we laat geklust (2 dagen volgens mijn berekening). Dus ik verwachte wel dat de uitgerekende datum ipv 6 sept misschien 8 sept of zo zou zijn. Ik was vrij regelmatig 26 tot 28 dagen cyclus maar ik was nog maar 3 maanden pilvrij en voor de vorige zwangerschap werd ik erg onregelmatig. Nu gaf de echo dus aan dat de datum 14 sept zou zijn (dat scheelt dus een dikke week) en dat lijkt mij een erg groot verschil. (met de echo was ik dus 8 w5d) er werd niets gezegd van een eventuele andere echo met 12 weken of zo maar ik ben er niet gerust op. Kan het kwaad dat het zo'n verschil is? Ik zit er bijna aan te denken om misschien zelf een pretecho te regelen voor 12 weken of zal ik vragen of dat bij de vk nog een keer kan? Het blijft gewoon een beetje rond spoken.
Hoi molly, Ja dit kan voor komen dit komt omdat het delen van de cellen niet vast zit aan een bepaalde tijd. Daar zit vaak het verschil in grootte in.Op het moment dat het een embryo is wel. Ja je kan vragen of je nog een echo zou mogen krijgen omdat je je hierover zorgen maakt. Op het moment dat het termijn meer dan 7dagen scheelt dan word de echo datum aangehouden. Anders blijft je eigen datum staan. GEFELICITEERD! Vertrouw op je lijf en geniet! Imke