Hallo allemaal Woensdag middag hebben wij combinatie test. Ik heb anderhalve week geleden al bloed laten afnemen. Weten jullie toevallig of we dan gelijk de uitslag krijgen of alleen de uitslag van de nekplooimeting? Als t dat laatste is hoelang duurt t dan voordat we meer duidelijkheid krijgen over de kansfactor? Moet ik verder nog ergens aan denken bij t onderzoek? Sta er na periode van veel spanning redelijk relaxt in maar je gaat dan toch ineens denken "moet ik nog iets vragen dan ofzo" haha.
Dat ligt eraan waar je de nekplooi laat doen. Sommige echo-bureaus geven je ter plekke de uitslag, bij anderen hoor je het pas later. Via brief als het ok is, telefoon bij verhoogde kans. Ik heb het bij het wkz laten doen. Hier hoor je de kansberekening pas later. Ongeveer een week tot anderhalve week. En je hoeft niets te vragen! Alle info die ze nodig hebben vragen ze aan jou! Succes!!!
Hier ook week eerder bloed geprikt. Dikte nekplooi vertelde ze gelijk totale uitslag kreeg ik 4 dagen later (telefonisch via VK goede uitslag trouwens) brief kreeg ik later bij VK in m'n mapje mee...
Ik had 3 weken voor meting bloed geprikt. Uitslag ervan kreeg ik paar dagen later van de huisarts doordat ik zelf belde. Als er iets aan de hand geweest was hadden ze mij al moeten bellen. Bij de meting krijg je meteen de dikte te horen. Bij mij was dat al tijdens de echo. Zij voeren wat gegevens in op de pc zoals jou gezondheid, dikte van nekplooi en bloeduitslagen en daaruit rolt dan een kansberekening. Bij mij deden ze dat dus gelijk waar wij bij waren. We kregen daarvan papieren mee naar huis om weer aan de vk te kunnen geven.
Gefeliciteerd! Dat is gelijk een zorgen minder he en kun je van je zwangerschap weer genieten. Ik heb bloed laten prikken in de week 10. Nekplooimeting 1,5 week later(gelijk verteld hoeveel het was) en dezelfde middag nog teruggebeld over de kansberekening. Mijn verloskundige zei dat als je bloed op tijd laat prikken, dat je je berekening binnen 1 á 2 dagen altijd krijgt. Maar je kunt altijd je verloskundige bellen voor duidelijkheid, hoor. Alles staat toch in het systeem, kijkt zo voor je na en hoef je niet lang te wachten.